şükela:  tümü | bugün
  • 1940'larda ingiltere, 1990'larda abd tarafından yürütülen hareket.
  • (bkz: kawa)
  • hakkında uzun uzun yazmanın anlamı yoktur. zira cegerxwin kine em adlı müthiş şiirinde durumu özetlemiştir.

    "bugün de loran, kelhor ve kurmançlar,
    ellerindeki tahtı ve tacı yitirmişler…
    kimileri ağa olmuş, kimileri bey.
    bazısı da acı çektirenleri sıpası olmuş.
    kürdistanı düşmanlara satmışlar onlar…
    mezhepçi olmuşlar,
    dinci olmuşlar.
    gerici olmuşlar, tesbihli ve çubuklu.
    ta ki düşman belimizi kırana kadar.
    devletimizi, varlığımızı ayaklar altına alana kadar,
    biri birlerinin düşmanı olup parça parça olmuşlar…

    ta ki kürdistan,
    ta ki kürdistan,
    zavallı ve perişan
    esir düşene kadar,
    uykuya daldılar, uykuya daldılar.
    zulüm ve zorbalığın uykusuna daldırlar
    esaret uykusuna daldılar.
    uyudular, uyudular…
    bazı kereler başlarını kaldırdılar;
    fakat düşman ivedilikle kellelerini kesti.
    bir kez de başlarını daha güçlü kaldırdılar.
    fakat düşman ivedilikle kellelerini kesti!

    ama bu vatana, bu toprağa
    yaşam tohumları ekilmiştir.
    bu yaşam toprağıdır.
    ısınıyor… soğuyor…
    kaynıyor, kaynıyor fokurduyor
    şimşekler çaktırıyor, güneşler doğuruyor
    güneşi aydınlığını vatan toprağı üzerinde doğuruyor.
    her defasında kawa gibi kendini yeniden donatıyor.
    yurtseverler doğuruyor!"

    https://www.youtube.com/watch?v=zwhn3cr7-g8
  • "fis köyünden kobane'ye" alt başlıklı ergun aydınoğlu kitabı. versus yayınları'ndan çıktı.

    "bu çalışmayı, günümüzde ortadoğu'nun en devrimci siyasal ve sosyal hareketlerinden birisi olarak öne çıkan kürt özgürlük hareketini ve onun türkiye siyasetindeki yerini anlama çabası olarak tanımlamak mümkün.

    türkiye siyasetinin 1960'lı yıllarda "doğu sorunu", 1960'lar sonlarından itibaren de "kürt sorunu" başlığı altında ele alınan konusunun 80'li yılların sonlarına kadar farklı özneleri bulunmaktaydı. ancak 1984 sonrası pkk bu alanda yepyeni bir özne olarak yükseldi ve kelimenin gerçek anlamında bir siyasal harekete, bir başka deyişle ülke ve bölge gündemini etkileyen bir siyasal güce dönüştü ve çevresinde dev bir sosyal hareket yarattı.

    ergun aydınoğlu'nun bu çalışması ağırlıklı olarak pkk hareketinin siyasal ve programatik evrimine odaklanıyor. bu evrimi ve bunun türkiye siyasal yaşamı açısından anlamını daha iyi kavrayabilme çabasının ifadesi olarak, pkk'nin ideolojik kökleri, başta "liderlik kültü" olmak üzere pkk'ye egemen olan politik kültür, "öcalan-devlet ilişkileri"ne dair komplo teorilerinin eleştirisi, öcalan'ın teorisyenliğinin sınırları, bir stratejist ve taktisyen olarak öcalan ve kürt hareketinin siyasal aktörlüğünün boyutlarını geliştiren ve onun bir sosyal harekete dönüşmesini ifade eden yasal kürt partileri gibi konular da çalışmaya dahil ediliyor.
    (tanıtım bülteninden)"

    (bkz: fis ovası)
  • özgür olmak istiyorsanız devletten önce düğünlerde havaya tomar tomar para atan,karın tokluğuna emeğinizi sömüren,aldığınız karıdan giydiğiniz dona kadar karışan,vatandaşlık göreviniz olan oy atarken şuraya oy atacaksınız diyen aşiret liderlerinize,ağalarınıza isyan edin,elini ayağınızı öptüğünüz şehlerinize isyan edin.ondan sonra özgürlük tatavası yapın.
    maşa olmayı bırakın artık.
  • bedeni iç evliliklerle* beyni hammurabi kanunlarıyla* çarpılmış, kırık dökük bir sanskrit konuşan mezopotamyalinin bütün patolojisininin sorumluluğunu türklük'e yüklemesi.

    kendini patlatacak kadar kendini seven bir insan ne kadar özgürse ancak o kadardır...
  • bebek, çocuk, kadın, yaşlı, genç, öğretmen, doktor, izine giden silahsız er, sivil mivil dinlemeden öldürenler kürtler'in özgürlüğü için mücadele ediyormuş. bu iddia değişik bir mide gerektiriyor. bence daha çok uyuşturucu ticareti, kaçakçılık, uluslararası maşalık gibi işlerden elde edilen rant için mücadele ediyorlar.