şükela:  tümü | bugün
  • öncelikle ayrımcılık yapan birisi değilim. sadece sosyolojik bir tespit yapıyorum.

    vardır böyle bir şey. özellikle 1990'larda batıya doğru yapılan göçlerde bu durum çok sık görülüyor.

    adana: 90'lara kadar yörük ve şehirli adanalıların ve arap-alevi nüfusun olduğu ilde. tarım ve sanayinin gelişmesiyle yoğun bir kürt nüfusu göç etti. bu durum şehirde gecekondu sayısını arttırdı. şehirde kadın, silah ve uyuşturucu ticaretleri, hırsızlık ve terör hücreleri hat safaya ulaştı. bugün haberlerde izlediğimiz absürt suçların işlendiği adana'da bu suçların çoğunluğunu bu kürt nüfus işlemektedir. bazı mahallelere de bir türk veya başka bir etnik köken olarak girememenizin sebebi de yine bu kürt nüfus.

    mersin: yine adana gibi 90'lı yıllarda yoğun kürt nüfusu göç etti. gecekondu olmayan mersin'de gecekondu sayısı hızla arttı ve bu durum altyapı ve şehirleşme sorununa yol açtı. eskiden kapı açık yatılabilen şehirde 4. katın pencerelerine bile demir korkuluk taktırmak sıradan hale geldi. eskiden mersin yerlisi alevi arapların yaşadığı çay-çilek mahallerinde arap kalmadı. ve yine bu mahallerde suç oranı çok yüksek. bazı mahallerde yabancı olarak gezmeniz bile çok zor.

    antalya: turizmle birlikte 90'lı yılların sonunda yoğun göç aldı. göç eden kürtler burada mafyalaştı, yerli esnaflara kan kusturdu. gasp ve hırsızlık olağan hale geldi. özellikle turizm sektöründeki esnaflar için kazıklama sıradan hale geldi. kürtlerin işlettiği bazı mekanlar yerli almazken sadece yabancı turist almaya başladı. plajlarda şezlong terörü dediğimiz üçkağıtçılık yaygınlaştı. parklarda madde bağımlılığından ölen, yollarda kadınlara ve turistlere laf atan insanların çoğu yine kürt gençleri. bu olay izmir için de geçerli.

    gaziantep: sanayinin gelişmesiyle arap ve türkmen şehri antep'te kürtlerin nüfusu diğer etnik kökenlileri geçti. şehirde mafyalaşma ve aşiret kavgaları ortaya çıktı. tek tek anlatmayacağım. yaşadığım şehirde gaziantep'den gelen çok antep yerlisi var. nedenini sorduğumda kürtlerin çok olmasından dolayı göç ettik diyorlar. bu cevap bile başlı başlına anlatıyor her şeyi aslında.

    istanbul: istanbul'daki suçun büyük çoğunluğunu kürtler işliyor. kürtlerin yoğun yaşadığı bağcılar, esenyurt gibi yerlerde kim rahatça gezebiliyor?

    eskiden türkmen ve arap şehri olup şimdilerde terörün hat safaya ulaştığı iller ise: van, siirt, mardin, muş, kilis, ığdır.

    özetle kürtlerin göç ettiği şehirlerde kan davaları, hırsızlık, cinayet, terör, mafyalaşma, uyuşturucu, kaçakçılık, kadın ve silah ticareti hat safalara ulaştı.

    not: sözlük beni faşist ilan edecek biliyorum ama amacım sadece sosyolojik tespit yapmak. başka bir etnik köken olsaydı. o etnik köken üzerinden başlık açacaktım. hali hazırda mersin'de kürt nüfusun fazla olduğu bir mahallede yaşıyorum. içlerindeyim yani. özellikle mersin ve adana'nın eski halini hatırlayanlar beni anlayacaktır eminim.

    edit: bana mesaj atıp küfredenler çok mu humanist şimdi? kim faşist? yahu ben burda faşistlik mi yapıyorum. göz var izan var. içlerinde yaşadım diyorum. liseyi başka bir ilçede okuyunca aradaki farkı anladım. bariz belli her şey ama faşist deyip geçiyorsunuz. evet 90'lar teröründen kaçtılar. evet sorun eğitimsizlik. fakat hiç biri eğitim için uğraşmıyor ki. benim ailem de şehire sonradan göçmüş ama hepsi okudu, meslek sahibi oldu. mersin'in çay mahallesinde olan okullar doğu görevi diye geçiyor biliyor musunuz? evet doğu. öğretmenler o kadar çok zorluklarla karşılaştılar ki (bıçaklama, adam kaçırma, hırsızlık) devlet doğu görevine saydı oradaki okulları. eğitim almak istemiyorlar. yeri geliyor türkleri de eleştiriyorum. eleştiri yapıp kendimizi düzeltmezsek nasıl değişecek bu dünya?
  • şahane bir olaydır. yalnız kıtaların amına koymaktan iyidir gene de. düşünsene 1000 senedir elinin değdiği bütün topraklar iflah olmuyor.
  • antalya'da plajda (lara) ücretsiz şezlong uygulaması vardı belediyenin. biz ücreti nereye ödüyoruz diye sorduğumuzda görevli "plaj halkındır.sizden para isteyen mi oldu yoksa ?" demişti. plaj halkındır kısmının geyiğini de epey yapmıştık hatta.
    ayrıca dolmuşçu, otobüsçü ve taksici esnafında kürt neredeyse yok gibi antalya'da. pazarcılarda da diğer illere göre oran çok az. eğer bir sorun varsa sebep onlar değil. mesela bu saydığım sektörlerde kürt esnaf izmir ve bursa'da tamamen baskın neredeyse.
  • artık kürt müdür yoksa doğu kültürüyle büyümüş türk müdür bilemem ama etrafta bir hayli bol olan görgüsüz kafelerin bu adamlardan dolayı arttığını düşünenlerdenim. yolları bilinçsizce işgal eden valeler her yeri doldurdu. kaldırımlarda insan yürüyemiyor, sürekli o kafelerin valeleri yüzünden trafik sıkışıyor. gelip arabasını valeye bırakan da kendini bir bok sanıyor. bu tip mekanlara gidenlerin de tipleri bir tuhaf. kendi gibi insanları ağırlıyorlar sürekli. ortada görgüsüzce dolaşan bir sürü insan oluyor sonuçta da. rahatsız edici bakışları, laf atmaları saymıyorum bile. ayrıca bazı semtlerde her yer oto galeri oldu. ve bunları işleten adamların çoğu da yine bu tipler. florya gayet sakin bir semt olmasına rağmen içine sıçılmış halde şu an. oto galerilerde silahlı çatışmalar filan çıkıyor. her akşam silah sesleri duyulmaya başlandı bir yerlerden. başta bahsettiğim görgüsüz tipleri ağırlayan görgüsüz kafelerin sayısı da git gide artıyor zaten. her yeri işgal ediyorlar resmen. önlerini alamıyoruz!
  • neresinden bakarsan bak, faşizan söylem.

    bir topluluk, halk ya da etnisiteyi ötekileştiren, onlar hakkında nefret uyandıran, onları hedef gösteren ifadeler sosyolojik tespit değil, ayrımcılıktır.
  • başka bir ülkede mi yaşıyorum, yoksa sizler mi başka bir ülkede yaşıyorsunuz. izmir'de yaşıyorum ve bir lokantada saygı görmüyorsam genelde sahipleri izmir'liler oluyor ama nerede canını dişine takan hızlı sipariş alan bir lokanta var, bakıyorum ki kürt.

    arkadaşlar her şeyi eleştirin ama adamların esnaflığını eleştirmeyin. adamlar bu konuda senden benden iyi.

    not: bazı türk arkadaşlar rahatsız olduğu kadar kürt arkadaşlar da rahatsız olmuş. arkadaşlar ayrımcılık veya kayırmacılık yapmıyorum. ben bir gerçeği dile getiriyorum. bu ırkın insanı ırksal özelliklerinden olmasa bile, çünkü ırklar hiçbir şeyi belirlemez, yaşama tutunmaya çalıştıkları için, çünkü buna mecbur bırakılıyorlar, esnaflık olayında ki özellikle lokanta esnaflığında çok iyiler. gerçeği diyorum sadece.
  • neresinden bakarsan bak, "doğru" bir söylemdir.
  • izmir de farksız değildir. sıcak para kaynaklarına kürtler konar ama ticaret ahlakları sıfır dır. kendilerinden olmayanlara yaşam hakkı tanımazlar.
  • istanbul'u mahveden de karadenizliler olduğundan kürtleri odağa almanın yanlış olduğunu düşündüğüm durum. bu nedenle olayın ırkla alakası yok, gelişmemişlikle alakası var. kürtlerin belki tek gerçek olumsuz yönü çok çocuklu olmaları. şehir ortamında 2'den fazla çocuk her açıdan sorun yaratır.
  • afrika vahşi köpekleri'nin avcılıktaki başarısı klan olarak avlanmalarında yatar. aslında küçük bir bedenleri vardır, rakipleri karşısında tek başlarına olunca şansları sıfırdır. bu sorunu kalabalık olmakla çözer. kürtler de böyledir. karınca klanı gibi kareket ederler. hayatta kalmak için sürü olmak zorundadır. o yüzden birey haline gelmeleri zordur. gerçi bu cemaat örgüsü bütün anadolu için geçerli. ancak kürtler hınç da dolu. ezilmişlik psikolojileri tedavi kabul etmiyor. kalabalığın gücünü işte, sosyal hayatta karıncalar gibi kullanıyor. şehirlerin iflah olmama durumuysa sanırım bir tek onlara fatura edilemez. türk, kürt alayı köylü ve şehir bizim için uzak görünüyor.