şükela:  tümü | bugün
  • minimal olarak şöyle tanımlayabilirim; cuma günü kot pantelon giyince bayram etmektir.
    alışmadık götte kurumsallık zor duruyo lan :/

    bu kadar dar kapsamla kurumsallığı tanımlayabildiğim için çok mutluyum :/
  • kot pantelon'a izin veren ancak üzerine tisörtün bile polo yakalısına izin veren, nihayetinde cakma prens charles goruntusune kavusturan serbesti. bi nevi kapitalizm usagi yani...
  • (bkz: corporate governance)

    edit: çok artiz durmuş bu bkz, kurumsallık ilkem gereği bunu ifade etmek durumundayım.
  • iş hayatında kulaktan kulağa oynamanın kılıfı. direkto patrona söylenmesi gereken şeyi, herkes bir üstüne söylüyor filan. tam bir gerzeklik. yetki paylaştırmak filan da diyolar buna. çok saşma yææ.
  • türkiye'de her anadolu kaplanının kabusudur. iş yeri askeri manga gibi olmak zorundadır. işi biten işçi olmaz, anadolu kaplanı bunu kabul edemez. sadece amca oğulları tatil yapabilir.

    geceleri kurumsal terlerle kabuslarından uyanır bu kaplanlar.
  • çalıştığım şirkette var bundan biraz, ordan biliyorum, askerlik kadar mantıksız. misal, bizim ceo ile sık sık resepsiyonlarda bir araya geliyoruz. işte kadehlerimizi tokuşturup, duruma göre gecenin ilerleyen saatlerinde başka alemlere akıyoruz filan. sen de bu erkek erkeğe samimiyetten güç alıp, ertesi gün mail atıyosun:

    "sevgili con,
    ne içmişiz amına koyim yaa başım çatlıyo ehehe. o karılar noldu la? bende film, barın üstüne tekilaları dizdikten sora kopmuş ;) yaa bi de şu benim mayış işini bi görüşek müsaitte. gömdüm ehueheuhe"

    ama işte kurumsallık siki var ya amına koyim. ceo olmuş ya göt! vay efendim bu nası tavırlarmış. oy efendim genel müdürümü ezip nasıl onunla mayış hakkında konuşurmuşum. götveren! "kabacım, senin çevren vardır, karılı kızlı ortamlara girelim, londrada elizabete talim etmekten bıktım :((" diye götümde dolanmayı biliyodun ya dün?! piç! bırak yaa bana anlatma kurumsallığı!!!
  • masanızın hemen yanında konuşlanmış çalışma arkadaşınıza " hişş kız kız, masanın üstündeki zamazingoları ben bıraktım,listelesin dediler, ya ezel'de nooldu akşam, ben kaçırdım, anlatsana " dedikten sonra, "sayın fatma hanım, merhaba, listelenecek evrak listesi tarafınıza iletilmiş olup, bu işlemin ivedilikle yapılarak sonucunun tarafıma bildirilmesi rica olunur, iyi çalışmalar dileğiyle" şeklinde mail atmaktır.
  • belirli ve işlevsel kurallara/ilkelere bağlılık, temelidir.
    bu kelimeyi vakit buldukça telaffuz eden patrondan ve müdürden sırtına roket takıp kaçman gerekir çünkü orada kurumsallık denen olgu asgarî düzeyde seyretmektedir.
    "kurumsal bir firma olarak bu şekilde olmaz yani. madem kurumsallık diyoruz..."

    kurumsal şirket, kurumsallığına vurgu yapmaz, faaliyeti ve zihniyetiyle hissettirir bebeğim.
    nerden mi biliyorum? ben bir türkiye cumhuriyeti vatandaşıyım. her konu hakkında fikir belirtebilirim. istediğini sor.
  • her aile şirketinin yeterince para kazandıktan sonra daha profesyonel insanlarla çalışmalıyız düşüncesiyle mevcut çalışanların başına departmanlar açarak yüksek maaşla bölüm amiri tayin edip onları çok masraflılar diye 3 ay sonra kovmasıdır.
  • patronun kartvizitine ceo yazmak degildir.