şükela:  tümü | bugün
  • sanırım 26.uluslararası istanbul film festivalinin en çarpıcı filmlerinden birisi. arşivlik ve edith piaf severlerin mutlaka görmesi gereken,etkileyici bir film.
  • edith piaf hakkında pek fazla bilgi sahibi olmadan izlememe rağmen gayet keyif veren bir film olmuştur. lakin kendisi hakkında daha fazla bilgim olsaydı büyük ihtimalle daha güzel zaman geçirecektim. filmi izlerken boşroldeki marion cotillard'ın güzelliği o mükemmel edith piaf şarkılarıyla birleşince zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. ancak, zaten çalkantılı olan bir hayatı alnatırken yönetmen olivier daha karışık düzende bir kurgu izlemeyi tercih etmiş ki bence hata etmiş. bunun dışında olumsuz pek bir yanı yok filmin.

    --- spoiler ---

    edith piaf'ın boksor sevgilisinin öldüğünü öğrendiği sahne tek seferde çekilmiş ve belli ki ciddi emek sarfedilmiş bir sahnedir. akıllara direk snake eyes'ı getirir...

    --- spoiler ---
  • olivier dahan dan flashback li belgesel tadinda bir edith piafin yasamindan kesitler filmi. marion cotillard dan muhtesem bir oyunculuk, ve piaf in sesinden sadece bir sarki.
  • herhalde sonradan adi degistirilmis bu filmin, hem istanbul festivalinde hem de ingiliz sinemalarinda la vie en rose adi ile gosterimde. la mome dan bahis yok.
  • edith piaf ın hayatını anlatan, olivier dahan yönetmenliğinde ki biyografik bir film. türkiye de gösterime "kaldırım sercesi" olarak girecek.

    edith piaf ın hayatını kronolojik bir sıralmada anlatmamasına karşılık filmde oluşan flashbackler pek fazla konuyu karıştırmıyor. yani kafanız karışmıyor filmi izlerken. çünkü tüm bölümler tüm olaylar bir neden sonuc ilişkisi içerisinden çıkmakta. bu yüzden diyebilirim ki yönetmen biyografi alnatımında gerçekten de başarısını sergilemiş.

    filmde ki en önemli noktalardan biriside "marion cotillard" ın oyunculuğu neredeyse filmin önüne bile geçmek üzereymiş, yani bir biyografi için ancak bu kadar ustaca bir oyunculuk sergilenebilirdi.
  • rejisi, kurgusu, sanat yonetimi, muzikleri, makyaji, isigi, hele de marion cotillard'in oyunculugu ile bir basyapit. iste boyle filmler sinemanin buyusunu gozler onune seriyor. mukemmel cekilmis sahnelerde emegi alkislatiyor, gozlerimizi yasartiyor. oyle ki edith piaf`'in perdeden cikip, yanimiza gelerek, vurgulu "r"leriyle non je ne regrette rien'i soyleyecegini sanmak isten bile degildi.
  • yıllardır beğeniyle izlediğimiz güzeller güzeli marion cotillard'ın mükemmel bir oyuncu olduğunu öğrenmemizi sağlayan film. 140 dakika boyunca hayranlıkla izledim kendisini, uzun zamandır sinemada izlediğim en etkileyici performanstı. bunun dışında çok güzel planlar barındıran, farklı kamera hareketleri ve kurgusu ile uzunluğuna rağmen keyifle izlenen bir film olmuş ancak mevzubahis olan edith piaf'in hayatıysa 2.dünya savaşı sırasında paris'in işgalinde yaşananlar, charles aznavour'la ilişkileri gibi bir çok konuya filmde yer verilmemiş. bu da "film gibi hayat"a sahip olan piaf'ın yaşadıklarının ortalama bir film süresine sığmayacak kadar fazla olmasına verilebilir sanırım.
  • izledikten sonra 3 gün non, je ne regrette rien dinlettiren, izlediğim en iyi biyografik film.
  • etkileyici bir film. sonlarına doğru söylenen non je ne regrette rien'de gözyaşlarınızı tutamamanız olası. marion cotillard'ın performansı hakkında zaten çok şey söylenmiş; her şeye rağmen bir kez daha tekrarlamak isterim: mükemmel oynamış. cotillard'ın oyunculuğu öyle oscarla falan açıklanabilecek gibi değil. ayrıca bu kadar güzel bir kadını nasıl o hale getirmişler o da ayrı bir merak konusu. çıkar çıkmaz soundtrackini aldırması da filmden çok edith piaf'ın başarısı olsa gerek.
  • şu ana kadar izlediğim en başarılı ve etkileyici biyografik film. marion cotillard'a daha fazla saygı duyma sebebidir.