şükela:  tümü | bugün
  • burjuvazinin kucuk oyunlaridir bunlar, kendi dunyasina kapanip kendini her seyden soyutlamasidir. fransizlarin siirsel gercekcilik ve kaba gercekcilik ornegidir bu film. renoirin kamerasini o insanlardan biri gibi kullanmasini gosterir bize cekimler, bazen onlari izler bazen de onlarin da otesindeki ayrintilari izler.
  • gösterime girdiğinde çürük yumurta ve domateslerle taşlanmış bir film. öyle ki; gösterildiği sinemaları yakmaya kalkışmık halk. öyle bir nefret edilmiş yani.
    --- spoiler ---
    last minute criterion
    --- spoiler ---
  • beaumarchais'nin figaro'nun düğünü'nden:
    "coeurs sensibles,coeurs fideles
    qui blamez l'amour leger,
    cessez vos plaintes cruelles:
    est-ce un crime de changer?
    si l'amour porte des ailes,
    n'est-ce pas pour voltiger?
    n'est-ce pas pour voltiger?
    n'est-ce pas pour voltiger?" alıntısıyla başlayan ve en sonunda vodvillere özgü bir mizah duygusunu hissettiren film,dönemin çürümüş fransız burjuva ahlak anlayışını vahşi bir av partisi görüntüleriyle yerden yere vurur,gönlünce dalga geçerek sert bir dille eleştirir.

    --- spoiler ---

    andre jurieu son noktada oyunun kurbanı olur,çünkü bütün sınıflarıyla karakterlerimiz oyunu kurallarına göre oynamakta,rolünün gerekliliklerini yerine getirmektedir.jurieu ise güçsüzdür,duygusal hareket eder,oyunun dışında kalır ve en sonunda da hayatını kaybeder.
    bütün bunların dışında sırf renoir'ın uzun planları nasıl ustaca çektiğine şahit olmak için bile izlenmesi gereken filmdir.

    --- spoiler ---
  • filmin en güzel ve ismini en açıklayıcı sahnelerinden birinde evin çalışanları çalı çırpıya vurarak, ses çıkararak hayvanları panikletip, sağa sola koşmalarını sağlamaktadırlar. hayvanlar böylece saklandıkları yerlerden çıkmak durumunda kalırlar. güvenli yerinde, elinde silahlarıyla bekleyen burjuvazi da ortaya çıkan hayvanları teker teker öldürür. böylece ava çıkmış olurlar. oyunun sahnesi ve kuralı budur.

    jean renoir'in en iyi filmlerindendir, sonu ise çok güzeldir.
  • bizde oyunun kuralı adıyla gösterilmiş olan efsane jean renoir filmi.
    (bkz: oyunun kuralı)
  • (bkz: şümaşer)
  • fransızca: 'regl yoksa duşa gir'
  • " yeryüzünde kötü bir şey varsa o da herkesin kendi nedenlerinin olmasıdır " gibi müthiş bir repliğin geçtiği film. hakkında sözlükte bu kadar az entry olması gerçekten de ilginç.
  • l'atalante kadar olmasa da hem italyan yeni gerçekçiliği, hem fransız yeni dalgası üzerindeki etkisi açık olan şiirsel gerçekçi film. ve fakat bu görünen yüzünün ötesinde, hem burjuvaziye karşı aldığı tavır, hem de belli belirsiz surrealist göndermeleri nedeniyle bunuel sinemasıyla da büyük oranda paralellik kurulabileceğini düşünüyorum. gerçi ne etkilediği akımlar, ne de ilişkilendirildiği yönetmenler ve filmler kadar çarpıcı değil ama zaman zaman, av sahnesindeki gibi metaforlar üzerinden ilerleyen alt-metni ve ustaca kotarılmış uzun planları ile hem anlatım, hem de teknik açıdan 30'lar sineması için yeni olanaklar yarattığı da kesin. babasının ressamlığından ve dönemi siyasi atmosferinden (sınıf çatışması, sınıfsal ahlak ve fransız burjuvasizinin hali) taşıdığı izler de filmin katmanları arasında hissediliyor.
  • jean renoir' in en önemli filmlerinden biri olmakla beraber, bu hafta ankara kızılay büyülü fener sinemasında sinebellek kapsamında gösterilecek olan filmdir ayrıca. salı ve perşembe günü saat 19' da iki gösterimi var. film sonrası bilir kişi eşliğinde film okuması da yapılacakmış.