şükela:  tümü | bugün
  • ikinci yeninin sloganı. sezai karakoç içinde kendisinin de bulunduğu bu hareketi " laleli'den dünyaya giden bir tramvaydayız" şeklinde özetler.
  • şiirin ilk iki dizesindeki "boynu uzun kadın" imajı cemal süreya'nın en sevdiği ressamlardan biri olan amedeo modigliani'nin çizdiği kadın resimlerine bir hatırlatmadır.
  • üvercinka'dan da geçen bu tramvay göğe bakma durağı'nda son bulur.
  • laleli’den dünyaya giden bir tramvaydayız!

    işte yenişiiri özetleyen bir mısra. bu artık klasik şiirin yolculuğuna benzemiyor. klasik şiir, azgın bir davetle nerdeyse toprağın sonuna gider. orhan veli akımında ise insan laleli’den çıkar bir yolculuğa ve tramvaya atlar; ama mutlaka sirkeci’ye gider. yeni gerçekçi akımda ise (çünkü bence yeni akım bir çeşit neo-realist akımdır) laleli’den çıkar yolculuğa tramvayla ama dünyaya gider. ben’in en küçük davranışı bile büyük bir haber gibidir. yaşama vardır ve önemlidir, ama bir haber olarak. neyin haberi? bunu şair de bilmez. orhan veli akı-mı günlük çırpınışların şiiri idi, bu ise yaşamayı, gerçek yaşamayı cevheri ile görmeye, yoklamaya çalışıyor... sezai karakoç
  • bir ucu bağcılar, diğer ucu eminönü'dür. sikeyim öyle tramvayı çok affedersiniz.
  • olmayan tramvay. laleli’den tek tramvay bağcılar’a gider oranın da dünyayla pek alakası yok.