şükela:  tümü | bugün
  • bir marguerite duras romani ve romandan uyarlanmis jean jacques annaud filmi. (bkz: jane march)
  • türkçe versiyonu;
    "ay aman", bir ömer faruk sorak filmidir burak kut imzalı film müziği pek berbattır...
  • jean jacques annaudnun 1991 yapimi filmi. marguerite durasnin otobiyografik romanindan uyarlamadir. basrollerde jane march ve tony leung ka fai yer alirlar.
  • duras bu kitabın bir yerinde, zamanının ilerisinde birisi olmasının nedenini şöyle anlatır:

    "şimdi düşünüyorum da, daha on sekizimde ya da on beşimdeyken bile, orta yaşlarımda aşırı içki nedeniyle benzeyeceğim insanı önceden haber veren bir yüzüm vardı. içki hem tanrının yarım bıraktığını tamamladı hem de beni öldürmek için elinden geleni yaptı. ben zaten hiçbir şey yapmadan sahiptim bir alkoliğin yüzüne. içtiklerim yalnızca bunu onayladı.

    o yüzün yerleşeceği alan hazırdı içimde ve bunu önceden biliyordum. tıpkı arzuların ve zevkin yerleşeceği alanın da önceden içimde hazır olması gibi, on beş yaşında ve henüz hiçbir şey yaşamamışken... işte her şey böyle başladı benim için: gözlerinin etrafında belirgin ve çirkin halkalar olan çocuk yüzümle, zamanın ve deneyimlerin bir adım önünde..."
  • jane march ile tanışıp kendisine aşık olduğum filmdir. çok etkilenmiştim. hala da etkilenirim. hem filmden hem de jane march' ın o filmdeki halinden. sevişme sahneleri çok güzeldir...
  • duras'ın sevgili'sinde birbirinize bakmazsınız, söylemez ya da duymazsınız. ama fotoğrafların fısıldadıklarını duymamış ya da görmemiş gibi yapamazsınız.

    "bizi görebilmek için, normal olarak büyüp büyümediğimizi görebilmek için, annem resmimizi çektirir."

    fotoğraflara daha yakından baktığınızda; "hiçbir zaman merhaba yok, iyi akşamlar yok, iyi yıllar yok. hiçbir zaman teşekkür yok. konuşmak yok. konuşma gereksinimi yok. her şey dilsiz, uzak kalıyor. taştan bir aile işte, ulaşılmaz bir derinlikte taşlaşmış. her gün birbirimizi öldürmeye çabalıyoruz," diye devam ediyor. sevgili bütün fotoğraflarda sessizlik örtüsünün altında kalıyor. kesik, kopuk, kesik, kopuk. öyle ki; "hep aynı geçiyor akşamlar. kardeşlerim yemekleri atıştırıp duruyor, ona tek söz bile söylemiyorlar. bakmıyorlar da. bakamıyorlar ona." ve üç kardeş, bir anne, bir sevgili, çoğunlukla sessizlik, çoğunlukla mantalite ama en çok aldanmışlardı.yapılan yanlış birkaç saniyede bütün evreni sarmıştı. kötü yanlış tanrı düzeyindeydi...
  • türkçesi sevgili, ingilizcesi the lover olan, yarı erotik yarı romantik film.
  • konusunu da imdb'den copy paste yapıverelim.

    it is french colonial vietnam in 1929. a young french girl from a family that is having some monetary difficulties is returning to boarding school. she is alone on public transportation when she catches the eye of a wealthy chinese businessman. he offers her a ride into town in the back of his chauffeured sedan, and sparks fly. can the torrid affair that ensues between them overcome the class restrictions and social mores of that time? based on the semi-autobiographical novel by maugerite duras
  • buruk/kırık bir aşkın masalıdır... erotik ve duygusal bir filmdir... lakin filmin en erotik sahnesi/sekansı, tüm sevişme sahneleri/sekansları içinde, basrollerdeki jane march ve tony leung ka fai'nin otomobilde el ele tutuşmak için can attıkları sekanstır... öyle bir el ele tutuşurlar ki o anı kendileri yaşamış/sevişmiş kadar olurlar, izleyiciye de yaşatırlar yaşadıklarını... aşkın içinde barındırdığı tutkuyu öyle güzel yansıtmışlardı ki aha da tutkunun somut hali budur demiştim o zaman (filmi ilk izlediğim zaman)...
  • erotik bir film için fazla sanatsal, bir sanat filmi için fazla erotik bir yapım.