şükela:  tümü | bugün
  • power transistor yerine lamba kullanan, cok kaliteli ve saf ses veren, buna karislik pahali ve agir amfilerdir. en iyi sesi dinlemek icin hep ilk tercihtir.
  • eski lambali radyolarin gelistirilmisi izlenimi veren elektronik cihaz
    (bkz: lambali radyo)
  • cok iyi bir solid state yani transistorlu sistemle kapi$ip kapi$amayacagi bazi alanlari ayirmak gerekli.
    lambali amfi de bir solid state de bulamayacaginiz vokal ustunlugu ve midrange denen vokal tonlarinin yakalanabilecegi ses araliginin safligini bulabilirsiniz belki. ama hem guc, hem bass etkisi hem de uzun sure kullanilabilirlik acisindan solid state 10 basar bunlara. lambali amfilerin en buyuk eksisi her hoparlorle istenen sonucu ve etkiyi verememeleridir. hassaslik seviyesi yuksek ve belli bir ohm seviyesinde hoparlorler isterler, guzel cin mali ya da yugoslav mali tupler isterler cali$mak icin, hayvan gibi pahalidirlar iyi kalite olanlari. ister oglu ister yani.
  • bu tarz amfiler ısındıkça daha yumuşak, daha kompresörlü ton verirler. dolayısıyla çalmaya başlamadan mesela bir on dakka önceden amfi açılır ve ısınması beklenilir. müziğe ara verildiğinde de soğumaması için kapatılmaz. zaten ne kadar çok açılıp kapatılırsa o kadar çabuk yıpranır lambaları.
  • aynı rms güce sahip transistörlü amfilere kıyasla trafoları nerdeyse iki üç misli daha büyük olduğundan ötürü oldukça ağırdırlar.
  • üstünlüklerine ilişkin hemen hemen tüm deliller nispi olan güçlendirici çeşidi. hem elektronik hem de sonik ölçümler transistörlü amfilerin distorsiyon ve güç testlerinde daha iyi sonuçlar verdiğini göstermesine rağmen lambalı amfilerin şahane sesi oldugu rivayet edilegelir. oysa lamlaların düşük frekans cevapları kötüdür, yüksek frekanslarda çıkış transformatörü yüzünden faz kayması yaşanır ve frekans bandı boyunca pek de lineer sayılmazlar. en büyük avantajları push-pull çalışmalarından ötürü harmonik olmayan distorsiyonlarının yok denecek kadar az olmasıdır lakin bu, transistörlü amplifikatörler ile de yapılabilir. seslerinin kaliteli bulunması müziğe çift harmonikler katlamarından kaynaklanır.
  • türkiye'de üstadı değer terem'dir.
  • lambalı amfiler distorsiyonun istendiği yerlerde, mesela gitar amplifikatörlerinde, şahane sonuçlar verirler zira harmonik distorsiyon, gitar sesinde istenen, arzulanan bir etkidir; gücünün sonuna kadar zorlanmış bir lamba da bol bol insan kulağına hoş gelen çift kat harmonikler üretir. sesin yeniden üretilmesinde, mesela cd'ye kaydedilmiş bir gitar solosunu dinlerken ise distorsiyonun olabildiğince az olması, müzik sisteminin, kaydın orjinalinde bulunmayan sesler oluşturmaması istenir. kaliteli sistemlerin temel gayesi, sesi kaydedildiği şekliyle yeniden üretebilmektir. hem lamblalılar hem de transistörlü amfiler, kaliteli olmak koşulu ile sınırlarına kadar zorlanmadıkları sürece kayda değer bir distorsiyon yaratmazlar. bu bağlamda, sesin yeniden üretilmesi işinde lambaların lehine olabilecek, hiç bir avataj bulunmaz; amfi sesi kırpmadığı sürece sesin transistörden mi çıktığı lambadan mı çıktığı ne kulakla, ne de osiloskop kullanılarak gözle anlaşılabilir.