şükela:  tümü | bugün
  • benzer şekilde klasik müzik dinleyenlere de kapak olmasıdır. bakın mesela bir şopen bir çaykovski görebilecek misiniz sitede, ben yazıyor yazıyor bulamıyorum.
  • tespit sıçmayı yeniden tanımlayan kapak olma hadisesi.
  • ne ararsin müzik ile aramda!
    sen kimsin ki bana nota sorarsin?
    hakikaten gozun yoksa paramda,
    uzun saçlıya niye toka sorarsin!

    rock, metal dinliyorsam sana ne.
    yoksa sana bir zararim, dinlerim.
    ikimiz de gelsek kildan kopruye
    ben adamsam sarhoşken de dinlerim.

    esir iken mumkun mudur headbang?
    yatip kalkip ozzy'ye dua et.
    senin gibi durzulerin yuzunden,
    müzikten de soguyacak bu millet.

    trt zamanlarını sakın unutma,
    metale dil uzatma sebepsiz.
    sen anandan yine cikardin amma,
    baban kimdi bilemezdin serefsiz...
  • 80'lerden sonra muzik yapilmadigi icin yalandir.

    (bkz: guns and roses)
    (bkz: pink floyd)
    (bkz: led zeppelin)
    (bkz: deep purple)
    (bkz: the rolling stones)
  • içinde geçen tanım ve bazı ibareler nedeniyle kısmen kendi içinde bir uçtan yakalasa da hatalı tespit olmuştur. aslında ortada şöyle bir olay var bu tespitten yakalanabilecek. öyle ki ben aslında daha çok bunu ergen nesil olarak görmekte yarar buluyorum buna yaş itibari ile değil düşünce yapısı olarak ergen. her neslin, topluluğun kendi müziğini everest’in tepesine çıkardığı aşikardır. yalnız her kesimin belli bir ergen grubunun içinde bulunduğu derin bir yanılgı vardır. rock vb. konsepte müzikler dinleyen belli bir kitle elektronik tabanlı müzikleri yerden yere çarpmayı bırak itin götüne sokar, oradan çıkartır threesome yapar. gel gelelim karşı tarafta der yok metalci, satanist, kafa şişirici gibi gibi gibi. bir nevi etki tepki, ateşe ateş olayı aslında. burada en büyük sorun ibare hatalarıdır. rockçı, rapçi, ne amına koyim bu simitçi mi bu adamlar. öncelikle herkesin müziğin çeşitliliği ve tarz göz etmeksizin insanları ortak paydada birleştirici özelliğini benimsemesi lazım. şimdi bir çok elektronik tabanlı müzik karşıtı arkadaşların bir çoğunun eleştirisinin ana temeli olan notasızlık, basit ritim ve vuruşlar. ancak bu arkadaşlar gücenmesin ki bu bahsettiğiniz adamların bir çoğunun müzik bilgisi sizlerden çok daha yüksek. öyle ki bu basit olarak nitelendirdiğiniz müzik türünün bir parçasının nasıl yapıldığına dair hiçbir stüdyo vb. bir alanda bulunmayan için bir bulunsunlar. bir parçanın aranjesi ne kadar sürüyor ki bununla ilgili black eyed peace den will.i.am’in bir rapörtajı bile vardı. bu sözlerim rock-metal müzik kültürüne özenen iki günlük gitar tıngırtdatma hatta bunu bile yapamayan ergenlere. zaten sektör içine bakılacak olunursa aslında müzik tarzları, grupları arasındaki harmanı, ortaklaşma görülmektedir. bu bahsedilen saçma sapan diyaloglar müziğin dışında olan ergenler arasında süre geliyor. diğer taraftan da rock-metal müziğe dil uzatan bir kitle var ki onlarda ayrı bir mallar. şimdi ülkemiz için konuşacak olursam; ben ağırlıkla elektronik tabanlı müzik dinleyen bir insanım. özellikle hip hop, rnb. ancak bunun yanında bir guns n' roses, eddie vedder, oasis, the decemberists, cults, blink 182 (daha da gider bu liste) gibi kişi-grupları da dinliyorum. ancak gel gelelim bizim ülkemizdeki elektronik müzik kitlesinin büyük bir çoğunluğunun ne yazık ki kültür seviyesi ilkokul terk. bunu rahatlıkla söyleyebilirim. öyle ki insanı dinledikleri müzikten utandırıyorlar resmen. eğer bu iki kitle arasında kıyas yapacaksak objektif biri olarak rock kitlesini kültürel açıdan daha iyi konumda olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. yani bu olayda aslında bilinç sahibi olmak önemli bir faktör vardır. eski efsanevi rock gruplarından bahseden arkadaşlar o dönemde bir run dmc, nwa, 2pac gibi efsanevi faktörler de vardı. bunlar da göz ardı edilmez ki hatta geçenlerde gerçekten rock-metal müziğine çok hakim bir arkadaşla bunların muhabbetini dahi yapmıştık. olay biraz burada da şekilleniyor aslında. müzik türünün iyi kötüsü olmaz ancak bu türlere mensup iyi kötü grup/kişiler olabilir. aslında herkes aynı bokun laciverti. burada önemli olan kaliteli bir müzik kültürüne sahip olmaktır. hip hop’ ın dışına bakacak olursak rock-metal dinleyicisi kitle içerisinde ben buradan bir sürü prodigy, gorillaz, chemical brothers hayranı çıkartırım. öyle ki ekşi feste bir çok kişi archive’ e hayran kalmıştı. bununla ilgili bir çok entry okumuştum. iyice uzatıp beyinleri sikmeyeyim. aslında var olmayan saçma sapan bir karşılaştırma var burada. önemli olan müzikteki tadı bulmaktır. her müzik tarzı kendi içinde incelik, meşakat ve kalite içerir. çeşitli müzik insana kulak dolgunluğu katar. bokunuzdaki boncuk olayım bari müzikte sınıflandırma yapmayın arkadaşlar.

    bunlar da hediyem olsun:

    http://www.youtube.com/watch?v=-v-mdqlrfcw

    http://www.youtube.com/watch?v=n4aelnpycic&ob=av2n

    http://www.youtube.com/watch?v=tlgwqfk-6dy

    http://www.youtube.com/watch?v=pa4xlkoyizq

    müzikle kalın.
  • aslında kapak olduğu falan yok. adamlar koskoca müzik evrenini reddediyor lan resmen. adamın profiline bakıyorsun 40 bin tane şarkı dinlemiş. 130 farklı sanatçı diyor. düşünebiliyor musun lan. kaç yılda anca 130 tane farklı sanatçı dinleyebilmiş adam. sonra adamın yazdıklarına bakıyorsun "maiden, megadeth blablabla" eh siktir lan diyorsun haliyle. burda da var gördüğünüz gibi, neymiş 80'lerden sonra müzik yapılmamış, bi de grup bkz'ları vermiş. bu kadar dar görüşlülük, bu kadar eziklik olmaz yemin ederim. dinlediği müziği kullanarak etiket sahibi olmaya çalışan ezikler her yerde. taksim'de bol bol görürsünüz zaten 40 derece sıcağın altında simsiyah maiden tişörtüyle dolaşıyorlar hala, dangalaklar.