şükela:  tümü | bugün
  • chow yun fat ve tony leung'un başrolde oynadığı süper ötesi john woo aksiyon filmi.
    trailerinde 'hard boiled is a dozen die hards' diyo.
    yanlış, minimum beş düzine.
  • yönetmenliğini john woo nun yaptığı 1992 yapımı başrollerinde yun-fat chow ve tony leung chiu wai nin oynadığı hong kong yapımı filmi

    (bkz: hard boiled)
  • tek gözlü adamın depo baskınında ofice e attığı 2adet el bombasının ağırçekim girişiyle şaşırtan, chow yun fat ın arabadan sekerek uçtuğu bilumum fazlasıyla kalıcı sahne barındıran uç aksiyon filmi..
    birde açılış sahnesiyle bile yardıran safkan edge aksiyon
  • tgrt'de bol bol yayınlanmış, bir john woo filmi. sıkılan kurşuna oranla şarjör değiştirme, kurşunun bitmesi gibi olaylar azdır. bir yandan kan gövdeyi götürürken, bir yandan dramatik sahneler içinizi kıpır kıpır eder. john woo abi bilinçaltına işlemeyi iyi biliyor...
  • çayevindeki çatışma sahneleriyle akılda kalan, tüm zamanların en iyi aksiyon filmleri sıralamasına resmen giren film.
  • toplam 230 kişi ile dakika başına 2 ölü düşen, woo'nun kareografiyi ve ağır çekim estetiğini yardırdığı aksiyon başyapıtı. baştaki çay evi, ortadaki garaj ve sondaki hastanede geçen sekanslar çene düşürücüdür. özellikle uzun hastane sekansı fpsleri andırır adeta, hatta bir kaç sahnede john woo, chow yun fat'in bakış açısından silah tutan elini gösterek alenen bir fps göndermesi de yapar. ünlü empire dergisi "bir düzine die hard'dan daha iyi" demiş bu film için, elçiye zeval olmaz.
  • bar sahibi rolünde john woo'nun oynadığı film. hong kong yapımı modern bir spaghetti western olarak değerlendirlebilir.. eğer yanlış hatırlamıyorsam filmdeki tek güvercin sahnesi hastane duvarındaki bir afişte altında "god is the wing...." şekline devamı okunamayan bir güvercin fotoğrafı idi. yine hastane sahnesinde chow'un kucağında kulakları tıkalı olarak çatışmanın ortasında kalan bebek, face off ta çatışmanın ortasında kulaklıkla müzik dinleyen çocuk olarak karşımıza çıkmaktadır. kan, suç, ve kirliliğin içerisinde bu iki filmde de masumiyeti simgeleyen bebek ve çocuk faktörü tasarımın en temel ilkelerinden olan zıtlık olarak karşımıza çıkıp, tamamı yatay çizgilerden oluşan grafik bir uygulamadaki tek dikey çizgi gibi odak noktası haline gelmektedir. iki sahneyi de kült haline getiren duruma bu şekilde bakılabilir.
  • kutuphanede bitirilecek bir is * icin silah shakespeare cildinin icine saklanir, cayevindeki sahnede tekila agzinda bir kurdan iki elinde birer silahla onune geleni vurur ya da elinde bebekle kotu adamlara ates edip bebege "an x-rated action" der ... her saniyesi ayri kulttur. ying yang figurunu de filmine yedirmistir woo; ayni anda birbirine silah dogrultan ya da ates etmeden once masum insanlarin cikmasina izin veren iyi ve kotu adam gibi sahneleriyle gosterir bunu, tekila da cayevinde bir polisi vurmustur, her kotunun icinde bir iyi, her iyinin icinde bir kotu vardir. bir de "umalim ki morgun feng shuisi iyi olsun"dur.
  • john woo'dan kurgusuyla video klip estetiğinde bir şiddet senfonisi (öğkk klişeye gel). anlaşılan o ki, woo dayı sam peckinpah'dan ciddi anlamda etkilenmiş. kan gövdeyi götürüyor, silah sesleri metronom gibi gelmeye başlıyor.

    woo amcanın enteresan bir ahlak anlayışı var. abartılmış şiddetin içine masumiyeti öyle bir kontrastla yerleştiriyor ki, kör gözümüze giren parmakların haddi hesabı yok. ama yine de ying yang felsefesidir deyip hakkını veresimiz geliyor. tabi bu durum genel anlamda filmi kurtarmaya yetmiyor. woo şiddetin çıtasını eşşeğin bir yerine kaçırıp kaybediyor. sonra gelsin paralar, alsın yürüsün hollywood blokbastırları, kantır jenerasyonu, falan filan..

    filmde kabak gibi bir origamik blade runner göndermesi göze çarpıyor. ayrıca kötü polis - daha kötü polis mefhumuyla mou gaan dou ve the departed'a ilham kaynağı olduğunu söylersek desteksiz sallamış olmayız heralde. son bölümler de özellikle fps tadında yapılmış.

    filmi iğrenç bir görüntü kalitesi ve ingilizce dublajla yayınlayan cnbce'yi ayıplıyorum. hong kong'lu adamlara yapılan ingilizce dublaj o kadar kötüydü ki, bir daha bizim dublajlarımıza toz kondurursam ne olayım.

    son olarak, filmin başındaki çay evi sahnesine babaannemin tepkisi olağanüstüydü: (bkz: #10803961)
  • aksiyon üstadı john woo'nun amerika seferi öncesi hong kongda çektiği son filmi. çekimler esnasında woo, hong kong askeri kuvvetlerinin bir yılda harcadığı mermileri harcayıp, ülkede bir yılda cinayete kurban giden insan sayısının 10 katı insanı öldürüp, ortalığı kan banyosuna çevirince; lan bu herif bu gidişle darbe de yapar korkusuyla woo'nun derin devlet tarafından amerikaya gönderilmiş olması yüksek bir ihtimal.

    --- spoiler ---

    woo'nun sinemasına az buçuk aşinaysanız, bu filmi izledikten sonra yapacağınız yorum "kesinlikle bir woo filmi" olacaktır. filmdeki her aksiyon sahnesi bir öncekinden kat be kat keyifli ve askiyon dolu. çayevi sahnesinde oha diyoruz. ardından garajdaki baskın sahnesi geliyor, abi naptın sen diyoruz. yetmiyor filmin yarısını kaplayan hastane sahnelerinde yok artık lebron james yorumlarına kadar uzanıyoruz. başta da dediğim gibi film boyunca harcanan mermi ve dökülen kanın haddi hesabı yok. dakikada nerdeyse 5 adam ölüyor. woo'nun alametifarikası en aksiyonlu anlarda bile slow motion çekimler burda da karşımıza çıkıyor. misal hastanedeki o hengame sırasında tony'nin yanlışlıkla polis memurunu öldürdüğü an filmin belki de en dramatik anlarından biri olduğu için, woo slow motion çekimle olayın etkisini arttırıyor.
    ilginç bir ayrıntı da filmde mafyanın içine sızan polis rolündeki tony leung chiu wai'ın yıllar sonra mou gaan dou adlı filmde de aynı rolde görünmesi. yine iki filmde de çete içindeki köstebek polise şefinin doğumgünü hediye vermesi olayı var ki, adamların geleneklerinde mi var, bir selam gönderme mi çözemedim.
    tek gözlü mafya üyesiyle tony'nin karşılaşmasında masum hastaları dışarı çıkartma çabaları doğu kültüründe sıklıkla karşımıza çıkan düşmana saygı temasının bir uzantısı adeta. hatta ve hatta aynı mafya üyesinin patronuna gösterdiği tepki ve canından olması bunu bir kat daha ileri götüren bir hamleydi.

    --- spoiler ---