şükela:  tümü | bugün
  • pm saat uygulamasının sona ermesi.
  • allah muhafaza karadenizi üstümüze dökerler.
  • (bkz: lazlar da türk la) demek istedigim önerme. herkesi böyle ayıracaksak isimiz var.
  • lazlar türklüğüyle gurur duyarı görüyorum ve lazlar, bazı sivri akıllı kürtlere nazaran neyin ne olduğunu bildiklerinden, bazı işgüzar devletler tarafından gaza getirilemeyeceklerinden dolayı bu tarz şeyler olmuyor.

    kürtleri değil, kürdistan diye bi tarafını yırtan embesilleri eleştiriyorum.
    hayır amerika bunları her yüz üstü bıraktıklarında da, pardon kuzenim yazmış moduna girmiyorlar mı o beni deli ediyor.

    hem ayrıca, 3-5 kendini bilmez koca ülkeyle baş edebilir mi lan?
  • üniversite birinci sınıfta, yurttaki oda arkadaşlarımın ikisi de lazdı. biri arhavili diğeri pazarlı idi. odada lazca konuşurlardı hatta ben de bir kaç cümle kaptım, bölgeye göre değişen kullanımlarıyla birlikte. (örnek olarak; arhavili, benim adım baron demek için ma baroni bo, pazarlı ise ma baroni vore diyordu.) bunların en büyük eğlencesi ise birbirlerinin laz olmadığını iddia ederek polemiğe girmekti. ben de arhaviliyle birlik olup, pazarlıya çakma laz diye takılırdım. bir gün ölümcül bir gaf yaptım ve söylediğim cümlede tamamen istemeyerek, lazların aslında türk olmadığını söylemiş bulundum (hala çok pişmanım.). o an pazarlı arkadaşımın suratını görmeliydiniz. laz sinirini bilen bilir, dayak yiyeceğimden o kadar emindim ki. çünkü öyle bir öfkenin karşısında dağ olsanız duramazsınız. neyse arkadaş bağırarak yarım saat kendinin ben kadar türk olduğundan bahsetti, tabiri caizse ağzıma sıçtı. zaten o gibi düşünüyorum ama gaf yapmıştım. dediğim gibi kavga çıkarmaya yeltense, utancımdan karşılık bile vermezdim zaten.

    özetle, topluluk olarak düşünürsek, lazlar şu an genetik olarak türk olanların bazılarından bile daha fazla türktürler. dolayısıyla türklerin türklere sabrı taşması gibi saçma bir düşüncedir burada varsayılan olabilecekler.
    lazlar kürtler gibi lafta değil, gerçekte kardeştirler bana.

    edit: çaylak bir arkadaş laz kullanımımı karadeniz bölgesinde yaşayan insanlar olarak algılamış olacak ki bana cevaben (bkz: #57974840) numaralı entryi yazmış. mesaj yazamadığım için buradan bilgi vermek istiyorum. yukarıda bahsettiğim laz arkadaşlar gerçekten laz olan arkadaşlar, yani karadeniz türkü değil. günlük hayatlarında bile lazcayı konuşan insanlar. karadenizlilere laz denmesi yanılgısı mevcut bir durum ve trabzonda yıllarca yaşamış biri olarak bu yanlışın farkındayım.
    (bkz: #47676197)

    gerçi yukarıdaki örnekte de anlattığım gibi laz oğlu laz da olsa, karadeniz türkü de olsa , ben türküm dedikçe türktür zaten.
  • boş kümedir.
    2013 yılında bdp, laz kültür derneği'ne laz halkının da bir bayrağı olsun diyerek öneride bulunmuştu, laz kültür derneği bu öneri üzerine açıklama yaparak "bizim bayrağımız var, anıtkabir'de dalgalanıyor" demiştir.

    lazlar, bu ülkede ekonomik olarak kürtlerden çok daha fazla sıkıntı çeken bir millet olmuştur bununla beraber muhalif kesimde haklı olarak bazen yer almışlardır fakat hiç bir zaman bölücü bir gaye içinde yer almamışlardır, iyi ki varlar.

    "türk’üm dedim, hadi lan faşist dediler.
    laz’ım dedim, hadi lan devşirme rum dediler.
    çerkez’im dedim, hain ethem’in torunları dediler.
    alevi’yim dedim, dinsiz kızılbaşlar dediler.
    ezidi’yim dedim, yezid’in pis soyu dediler.
    arap’ım dedim, pis yobaz dediler.
    ben dedikçe onlar da bir şeyler dedi.
    insanım diyecektim ama;
    insanlığa ait her şeyi yok ettiler.”

    kazım koyuncu

    debe editi: mehmet cengiz isimli şahıs hüseyin avni paşa korusu ve köşkü’nü ‘0’ liraya aldı. nasıl olduysa yıkılmasına izin çıkmayan tarihi köşk birden yandı. içersinde 3.000 tescilli ağaç olan koruda yakılan köşk yerine yeni bina yapmaya hazırlanılıyor. sessiz kalmayalım.
  • öncelikle belirtmek isterim ki karşıt bir durum yok. biz türküz onlar değil diye birşey söyle konusu bile olamaz. genel olarak lazların sabrının taşması zaten tehlike arz eden bir durumdur. adamın derisini yüzerler. süper insanlar ama tersi de öyle fena. ortası yok yani. hepsini seviyorum, biri hariç. (bkz: rte)

    edit: karadenizli arkadaşlarımız konu edinerek yazılmış iş bu entry de köken ayrımı aslında pek de yapılmamıştır.
  • rte'yi laz zanneden insanların yorum yapmaması gereken durum.