• bana kalırsa filmin en önemli sahnesi ve filmin kırılma sahnesi, titta nın erkek kardeşiyle pencere önünde konuştuğu sahnedir. buraya kadar yalnız,ketum, tepkisiz bir adam olan titta burada en iyi arkadaşıyla ilgili erkek kardeşinin söyledikleriyle ilk kez heyecanlanır ve bir yaşam belirtisi gösterir.

    "bir kez arkadaş olduysak, her zaman öyle kalırız."

    cümlesi filmin bundan sonraki gidişatının habercisi gibidir. hemen erkek kardeşini uğurladıktan sonra tittanın, iki yıldır selamını bile almadığı aşkıyla konuşmak için bara oturması,bildiği halde sesini çıkarmadığı yaşlı adamın iskambil oyunundaki hilesini yüzüne vurması,sevgilisine araba almak için para çalması artık tepkisiz ve kabullenen değil, aksine kaybetmek istemeyen birisine dönüşmesine yol açar.filmin finalinde kaybediyormuş gibi görünsede, aslında arkadaşının kendisini hatırladığından emin olması onun kazandığının göstergesidir.
  • sinema salonunda oturdugum koltuga ilk saniyesinden itibaren beni mihlamis, uykusuz gozlerimi 4 acmami saglamis, acaip stilize, muthis muzik ve görüntüleriyle yönetmenlik harikasi enfes italyan filmi. tum duraganligina ragmen gozumu kirpmamis olmamin nedeni ilginc senaryosu da degildi hayir! her sahnesiyle icimde büyüyen yonetmenin ellerini opme istegiydi.

    ko$eler bitirdi beni...
  • harika bir sinematografi ve kamera kullanımı. paolo sorrentino bu filmiyle kalitesini kanıtladı nazarımda. yaratıcı kamera hareketlerinin filmin kurgusuna neler katabileceğini görüyoruz birçok sahnede. genel hatlarıyla dingin ve esrarengiz bir hikaye toni servillo ve güzel insan olivia magnani'nin başarılı oyunculuklarıyla süsleniyor. içinde mafya olsa da bildiğimiz mafya filmlerinden çok farklı bir noktada duruyor film. gördüğüm en estetik yalnızlık filmlerinden biri.
  • ing. "the consequences of love"
    tr. "askin getirdikleri"
    gizli sirli isler ceviren bir italyan'in isvicre maceralarini anlatan bir filmmis.*
    yirmidorduncu uluslararasi istanbul film festivali'nin "gelecegin ustalari" bolumunden. mustakbel ustamiz da, yonetmen paolo sorrentino. izleyelim bakalim neymis.
    http://www.medusa.it/leconseguenzedellamore/
  • toni servillo'nun oynadığı titta karakterinin teslimiyetindeki zarafet, görüntü ve oyunculuklar öte bir sinema ziyafeti yaşatmıştır bana.

    --- spoiler ---
    bardaki adam: yalan söylüyorsun!
    titta: gerçek, sıkıcıdır.

    --- spoiler ---
  • italyan oscarları olarak bilinen david di donatello ödül töreninde favori filmleri geride bırakarak tam 5 dalda ödül alan film..
  • "kıyameti yalnızlık getirecek"
    (bkz: zeki demirkubuz)

    10 haneli bir köy yalnızlığı tadındadır bu film,anlamlı kaybedişin ve kazanışın en çekici halini sunan le conseguenze dell'amore
    yalnızlığın her anında, her sususunda kaybedise estetik kazandırır.
    yasanmamıslık öyle büyüktür ki bir kere arkadas olmak hep oyle kalma istikrarını gerektirir,çünkü elimizde baska bir sey yoktur araları dolduracak.

    kaybetmenin ritmine uymaktır birazda bu film;farkedilmemeye alışmaktır;istediği bir seyle karsı karsıya geldiğinde hayatının en tehlikeli
    seyi diye görmektir,cunku sevdiği bir sey için yapamayacagı sey yokturu bilmek gercekten tehlikelidir;buradaki cekicilik ise
    bunu tehlikeli olarak ifade etmektir sanırım...

    drive filmindeki gibi son aleyhimize de olsa kaybetmeyi göze almak dik durus ve onur adına tevekküllü bir erdemin güzel örneği,kaybetmenin onura dik durusa sebeb olduğu bir film.

    görüntüler,kıyafetler siyah beyaz fotoğraf kareleri gibiydi,hikaye yavaş olmasına rağmen son ana kadar diken üstünde seyrettirmeyi basarması yönetmenimiz paolo sorrentino nun büyük basarısı..
    bu güzelliklere müziklerde olağanüstü eşlik etmiştir.
    zerafetin gösterilmeden yaşandığı bir filmdir.
    diyaloglar güzel bir an için hazırlanmış herşey gibi çok güzeldir.

    toni servillo nun oyunculuğu olivia magnani nin güzelliği gibidir..

    2003 te la meglio gioventu ile sinema adına enfes bir tad yasatan italyanın 2004 te le conseguenze dell'amore ile durun daha bitmedi mesajıdır..

    --- spoiler ---

    -bir şey sorabilir miyim? merak ediyorum.
    -sorun.
    -neden paranın makine ile değil de elle sayılmasını istiyorsunuz?
    -çalıştığımız insanlara olan güvenimizi, asla yitirmemeliyiz.
    yitirdiğimiz gün, kötü olur.

    -utangaç insanlar her şeyi fark ederler, ama fark edilmezler.

    -bu barda oturmak, belki de hayatım boyunca yaptığım en tehlikeli şey.

    -kocamı o şekilde küçük düşürmenize gerek yoktu. o bir beyefendi.

    --- spoiler ---
  • 2004 yapımı, 20 ödüllü, paolo sorrentino filmi.

    sorrentino filmlerinde yalnızlık, bireye özgü bir kompozisyonda dolaylı ve derinlikli anlatılır.
    bu filmde de uzun süre yalnız yaşayan bir adamın yalnızlığına övgüyü yumuşatırken, nedenlerindeki detayları hiç sıkmadan psikolojik çerçevede bize sunuyor.
    durağan ve izlerken merak uyandıran çok güzel bir film.
  • 2005'in david di donatello 'en iyi film ödülü'nü kazanan filmdir.

    24. uluslararası istanbul film festivali'nde 'aşkın getirdikleri' adıyla gösterilmişti.
  • paolo sorrentino ve toni servillo bir araya gelir de kötü film mi çıkar.?

    şarap gibi zaman geçtikçe anlam kazanacak, değerlenecek bir film. durağan ve sorgulayıcı bir öngörülemez suç filmi... sade ve şık. bir andrea pirlo pası izlemek gibiydi...

    ''hayatımı çaldınız, şimdi ben de sizin çantanızı çalıyorum...''

    film için
hesabın var mı? giriş yap