şükela:  tümü | bugün
  • basrollerini catherine deneuve ile gerard depardieu'nun paylastiklari 1980 yapimi bir françois truffaut filmi.
  • richard bohringer nin gestapo roluyle figuranlik yaptigi film.
  • gerard depardieu'nun tüyü bitmemiş yetim gibi gözüktüğü film. hakikaten şaşırtıcı. tiyatroyu kapsayan bir film yapıldığından mı nedir, öyle bir çekilmiş ki, filmin kendisi sahnede geçiyormuş gibi. karanlığına ve savaş dışında ortada herhangi bir entrika olmamasina rağmen ve ama deneuve ve depardieu'nun ve yan rollerdeki herkesin güzel oyunculuğuyla kendini seyrettiren bir film.
  • yönetmen: francois truffaut
    oyuncular: gerard depardieu, catherina deneuve
    yapımcı: françois truffaut
    görüntü yönetmeni: nestor almendros
    senaryo: françois truffaut
    müzik: georges delerue

    filmle françois truffaut en iyi yönetmen ve en iyi film, catherine deneuve en iyi aktrist, gérard depardieu da en iyi aktör dallarında ödül almıştır.
  • baştan sonra dekorda, hatta bazı sahneleri dekor içerisinde dekorda geçen, truffaut'nun en iyi filmi olmasa bile en bilinen filmlerinden biri. bu filmden sonra sadece 2 film daha çekmiştir. depardieu'nun kadınların el falına baktığı sahneleri pek hoştur. özellikle bir tanesi:

    - içinizde iki kadın var.
    - evet ama malesef ikisi de sizinle yatmak istemiyor.
  • nazi işgali altındaki paris'in montmartre tiyatrosundan harika bir aşk üçgeni*.truffaut bu filmi la nuit americaine'ın ardından bir üçlemenin ikinci filmi olarak tasarlamış.
  • jules et jimin felsefi arka planı olarak değerlendirilebilecek bir traffaut filmi. çok temiz. izleyiciyi ters köşeye yatırmasıyla da sürükleyici.
  • fr. son metro
  • aşkta ve savaşta her oylun mübah olduğuna değinerek geçen bir truffaut filmi. herhangi bir filme benzetebileceğinizi düşünürken sizi allak bullak eder. ufak bir not düşülmesi gerekirse, hırslı genç kadın oyuncunun jule et jim'de lokomotif yapan kız olması ve kızın ne hikmetse neredeyse hiç değişmemiş olması pek garipti.
  • kanımca catherina deneuve'ün en güzel halini izleriz bu filmde, orta yaşının tüm olgunluğu yüzünden okunur. bana ilginç gelen bir nokta da son metro teriminin filmin ismi olmasına rağmen, filmde sadece iki kez geçmesidir. sanırım truffaut filme isim bulmada biraz zorlanmış.