şükela:  tümü | bugün sorunsallar (1)
  • yıllar sonra başladım şu oyundaki rework saçmalığı kadar beni sinir eden bir şey yok. abicim çıkarmışsın bir heroyu, insanlar 1000 tane oyun atıyor o oyunlarla iyice ezberliyor alışıyor. xin zhao'ya rework geldi şimdi, ulan alakası yok eskisiyle. w si ne alışacam diye göbeğim çatladı 5 oyun attım hala alışamadım hepsi de feed, tamam normal game ama küfürün kıyametini yedim. madem böyle bir hero yapasınız var, siktirin gidin yeni hero çıkarın ona koyun bu skillsetini. ama 10 yıllık heronun amına koymaktan ne zevk aldınız? sadece xin zhao da değil, bi sürü heroya rework gelmiş bok varmış gibi. aferim size, bu kafada devam edin eski oyuncuları küstürün oyuna.
  • bronz 3 stuck olan insanların takım oyunu ve warddan bahsetmesini über komik bulduğum oyun.

    tanım: kafanız çalışıyorsa ad soraka oynayarak bile çıkabileceğiniz ligleri bulunan oyun.

    kaynak: eu west d3 tr challenger
  • az önce dünya şampiyonasında müthiş bir maç vardı. fw- tsm izlemediyseniz özeti değil maçın tamamını izlemenizi öneririm.
  • neden bıraktığımı hatırladığım oyun.

    4 aydır oynanıyordum dolmuşta otururken overwatch videosu izlerken thresh ve azir montajları denk geldi.izledim canım çekti.gittim açtım ilk maçta thresh olarak kötü oynadım.tf'lerde hata yaptım üstelik karşıda botta nathilus ve eko vardı toplane de 2.maç tüm takım feedledi bende kapattım.

    sanırım en iyisi bu.
  • bugün çok keyifli 2 maçını izlediğimiz oyun.. 50 dakikayı geçen, iki takım arasında gidip gelen oyunlar oldu.. ilk üç maç sonrasını izlemedim ama izlemeyi sevenler en azından özetlerine baksın derim..

    fw vs tsm özeti https://www.youtube.com/watch?v=v4y0reagfpu
    imt vs fnc özeti https://www.youtube.com/watch?v=lmrtfacbh0e
  • worlds 2017 de sk telekom edward gaming karşısında efsane geri dönüş yaptı, maçı kapatacaktım ilk 15 dakika sonrası on bin küsür altın öndeydi edg ama fena tokat yediler kaçıranlar izlesin derim...
  • worlds 2017'nin 2. günü mükemmel maçlara sahip olan oyun

    edg'nin kt cosplayi ve hauntzer'in muazzam gnar oyunu günün highlightlarıydı herhalde

    ama bence günün en güzel maçı gigabyte marines vs longzhu arasında oynandı.
    marines morde pickleyip karma ile beraber kule altında yatarak sadece waveclear yapacak trist ise topta hem koridoru ezecek hem diğer ad carrye oranla xp avantajı alacaktı ve muhtemelen bunu gruptaki diğer takımlara karşı deneseler başarırlardı fakat longzhu durumu çok iyi okudu ve hemen karşı strateji geliştirdi. önce maviyi basarak chogathı ormanın üst tarafına gitmeye zorladılar ardından morde karma ikilisine yardıma gelemeyeceğini bildikleri için hızlı bir şekilde aşağıya bastırarak mordenin altında farmlamayı düşündüğü kuleyi hemen yıktılar. marines ilk kule düştüğü an zaten oyunu kaybetti.

    bu kadar yaratıcı bir taktiği ve bu kadar hızlı gelen çözümü uzun zamandır profesyonel lolde görmemiştim hayran oldum.
  • dünya kupası etkinliği devam eden ve yine efsane maçlara sahne olan oyun. faker her sene sezon boyunca eleştiriliyor. bitti artık deniliyor. dünya kupası başladığı anda herkesin dilinde yine o eski şarkı..

    --- spoiler ---

    faker what was that?!?!?
    --- spoiler ---

    onun dışında ryze yine dünya kupasının değişilmezi. chogath metası kırıldı trundle geri döndü. uzi senpai gençlere bedavaya ders veriyor. gruptan çıkmak garanti olursa eski günlerin hatrına bide vayne oynarsa tadından yenmez.

    --- spoiler ---

    gelelim fenerbahçeye. zaten worlds takımlarıyla aramızda seviye farkı olduğu bilindik bir gerçekti. keşke oyunu izlemek yerine oynamayı deneseler. hata yapıp rezil oluruz diye korkuyorlar farkındayım ama böyle ne bir şey öğrenebiliriz ne de iz bırakabiliriz. cesur oynayıp diş göstermek varken belli bir dakikaya kadar idare edip yenilgiyi kabullenmek hiç zevk vermiyor. hazır taslak taktiklerle oyunun bitmesini beklemek yerine rakibi bozmaya çalışsak, oyunu biz oynamaya çalışsak daha iyi olmaz mı? bu oyun tarzımız barcelonaya karşı kapanmaya benziyor. o golü atacak işte adamlar. kaybedecek ne var? daha cesur davranmalı, tek ayak üzerinde yakalamaya, kontra kovalamaya, tahmin edilemez olmaya çalışmamız lazım diye düşünüyorum. işe yarar demiyorum fakat worlds izlemeye değil lol oynamaya geldiysek biraz kan döksek fena olmaz.
    --- spoiler ---
  • sınırsız yiyip kurtulduğum kanser oyun, riot'a burdan teşekkürlerimi sunuyorum.
  • fenerbahçe sayesinde merak sardığım, merak sardıkça türlü saçmalıklarını gördüğüm oyun. bu tür oyunlar denge temelli iken bu oyun tamamen bir takımın dengesizliği üzerine kurulmuş. oyunu baron'u alıp takım savaşını kazanan takım, özellikle 40. dakikadan sonra, kesin olarak kazanıyor. hatta geçtim baron almayı, 40. dakikadan sonra takım savaşını kim kazanırsa oyun onun oluyor.
    oyun tamamen kartopu etkisine dayalı. ve rakibin buna karşılık verme şansı yok.
    bunun çeşitli sebepleri var. öncelikle creep deny tartışılan konu ve oyunda bulunmuyor. bu laning aşamasında kafa rahatlığı sağlayıp gelişmeyi kolaylaştırıyor. bunun yanında laning aşaması inanılmaz kolay hale geliyor. ayrıca kuleler çok güçsüz ve fortify şansı olmadığı gibi deny olmayınca da elde edilen avantaj oyun sonuna kadar gidiyor. rakibin hamle yapma şansı olmuyor. bir de alamet diye bir şey koymuşlar, zaten kuleye iki tane vuruyor.
    bir diğer olay, baron güçlendirmesi denilen saçmalık. baronu almak takıma geri dönülmez bir avantaj sağlıyor. çünkü bunun etkisi dakikalar boyu takıma oluyor. örneğin, dota'da roshan vardır ve bu roshan takım üyelerine, sadece son vuruşu yapan oyuncuya ekstra, altın verir. aegis yere düşer ve bunu o takımdan bir oyuncu, genelde son vuruşu yapan alır, bunun dışında rakip takımdan bir oyuncu da bunu çalabilir. hatta kargaşa içinde deny edildiği bile görülmüştür.
    bu aegis 5 dakika boyunca aktiftir. sadece bir defa o oyuncunun öldükten sonra tekrar canlanmasını sağlar. bu 5 dakika içerisinde ölüm olmazsa da çantadan kendisi yok olur.
    baron ikinci kez öldürüldüğünde ise, aegis yanında cheese de verilir ve bunu alan oyuncu, bunu 500 altına satabilir veya takımdaki herhangi birine aktarılarak 2500 health ve 1500 mana almak için kullanabilir. bu da bir defa kullanımlık bir özelliktir.
    burada ise baron takımın tüm üyelerine buff veriyor. hatta ve hatta bu buff creepleri bile etkiliyor.
    bu da zaten baron'u alan takımın oyunu bitirmeye kadar gitmesine sebep oluyor.

    diğer bir etken ise, buy back olmaması. ortada bir buy back mekanizması olmayınca savaşı kaybeden takımın 40. dakikadan sonra yapacağı hiçbir şey yok. ölüm sürelerinin 45+ saniyeye çıktığı ortamda bütün kuleler ayakta da olsa o 45 saniye sadece orta koridordan giderek oyunu bitirmek için bile yeterli. yani baron'u takım savaşıyla kazanan takım o anda oyunu bitirmiş oluyor.

    bunun yanında oyunun backdoor koruması olmadığını söylemek gerekir. dota'da creep bir kuleye vurmazken herolarla hasar vurulamaz. bunun önlemi vardır. burada ise creep beklemeye bile gerek yok. hiç creep olmadan sadece herolar görevleri yerine getirebilir.

    hal böyleyken oyun tamamen kar topu etkisiyle bir takımın kontrolüne geçiyor.