• bir bilgisayar oyunu için yazılabilecek en derin, en hastalıklı, sapıkça paradoks kaynayan bir konuya sahip (bir diğeri için (bkz: planescape torment) bir seriyi noktalayan oyun.

    kain'i oynadık, soğukluğunu sevdik; raziel'i oynadık, anti kahramanlığını sevdik, bu oyunda ise ikisini birden oynuyoruz ve perdeler kapanıyor. kain ve raziel beklenen büyük buluşmayı bu oyunda gerçekleştiriyor ve evet, elder god...

    oyunun sonu bile başlı başlına bir paradoks. perdeler kapansa da devama açık bitiyor seri ve böylesine orjinal bir senaryo oluşturulursa kesinlikle devam gelmeli.

    not: oyunun kontrolleri bok gibidir. oyunu sadece serinin öncekilerini oynayanlar ve raziel ile kain'in hikayesini sevenler oynayabilir.

    diğerlerinin oynaması yasaktır. *
  • çocukken oynayıp bir bölümde kain ile sıkışıp kaldığım oyun. geçemedim o bulmacayı. tam çözümü de okumuştum halbuki. aklım hala orada. çünkü ben başladığım şeyleri bitirmeyi seve...
  • hikayesinin zerafeti ve cüretkarlığı bir yana sadece voice acting'i bile tek başına müziksiz opera gibidir diyeyim o derece...

    cast:

    kain: simon templeman
    raziel: michael bell
    moebius: richard doyle
    elder god: tony jay
    vorador: paul lukather
    janos audron: rené auberjonois

    michael bell ve simon templeman her zamanki gibi döktürmüşlerdir bu oyunda ancak moebius'u seslendiren richard doyle'un ("you know nothing !") ve elder god'u seslendiren psikopat rahmetli tony jay'in ("harvester of souls ı have created you, and to this function my angel of death, you shall return...) önünde saygı ile eğiliyorum.

    buradan ayrıca turel'i seslendiren greg berger'e de (greater even, than kain !) seslenmek isterim. seni de unuttum zannetme :)

    https://www.youtube.com/watch?v=dwm_vqh8qag

    29:10 'da tony jay'in simon templeman'e verdiği ses ve simon templeman'in verdiği tepki de ayrıca lezizdir.
  • oynanabilirlik ve kamera açıları ne kadar kötü olursa olsun, sadece efsanevi hikayesi nedeniyle bile salyalar saçarak oynanabilecek oyun.. legacy of kain serisinin şu anki sonuncu halkası olarak gözüküyor fakat eidostan bi açıklama gelmediği için kesin bişey söylemek güç. mitolojide özellikle soul reaver 2 oyununda zamanda geri dönüşlerden dolayı oldukça karmaşık ve hala açıklanmamış bazı olayların (hylden vs vampire mitosu gibi) son bir oyunla açıklanması bekleniyor. ayrıca kainin scion of balance ve balance guardian olarak hikayesinin bitmemesi de yeni bir oyun gelmesini mümkün kılıyor.

    --- spoiler ---

    oyunda razieli artık geçmişine dönülmezse (batman begins gibi) veya hikaye iyice karmaşıklaşmazsa son defa kontrol ediyoruz bu da kain ve razieli dönüşümlü olarak kontrol ettiğimiz oyunun özellikle razieli kontrol ettiğim yerlerde sindire sindire oynamama neden oldu. blood omen de görülen heart of darkness, moebius ve mortanius, elder god, hylden ırkı ,turel gibi serilerde yer alan veya sözü geçen fakat akıbetleri tam olarak belli olmayan elemenlar sonunda çözüldüğü ve özellikle de raziel in kaderi belli olduğu için serinin diğer oyunlarına göre hikayede en önemli oyun olarak gösterilebilir

    raziel bu oyunda janos audronun guardianı olduğu, vorador tarafından dövülen ve serinin en önemli objesi olan soul reaver ın içindeki ruh olduğunu ve bu doğası sebebiyle nosgoth daki tek özgür iradeli karakter olduğunu anlıyor ve "vengeance and sacrifice" adlı bölümde elder god un köleliğinden kurtulup tüyleri diken diken eden bir sahneyle kainin elindeki kılıçla tekrar bir oluyor:

    " kain: raziel!? no -

    horrified, kain tries to pull out the sword. raziel grabs kain's wrist, preventing him from withdrawing the blade.

    raziel: yes - this is how...

    kain: no. raziel!

    raziel: (struggling to speak) the soul reaver - pure of all corruption - this is what it is for. this is what i am for -

    raziel lays his right hand on kain's chest wound, the wraith reaver manifesting.

    raziel: (struggling to speak) the two become one - both soul reavers - together - and the scion of balance is healed. and i - am not your enemy - not your destroyer - i am, as before, your right hand. your sword.

    raziel slumps, nearly drained.

    kain: no, raziel - this can't be the way...

    raziel: (hoarsely) and now you will see - the true enemy - "

    soul reaverı artık tüm kapasitesiyle kullanan kain de bu kılıçla elder god u bi güzel pataklıyor ki oyunda elder god a vurdukça çıkan "noooo! this cannot be!", "that almost hurt", "this defiance is pointless" ve "you cannot destroy me, kain - i am the engine of life itself. the wheel will turn... the plague of your kind will be purged from this world..." gibi laflar oyundan aldığım zevkin de katlanmasına sebep olmuştur..

    epilogue
    kain returns to the council chamber of the vampire citadel. he walks over to the break in the wall, contemplating the soul reaver in his hands, and looking at the ruined pillars.

    kain v.o.:
    now, at last, the masks had fallen away. the strings of the puppets had become visible, and the hands of the prime mover exposed. most ironic of all was the last gift that raziel had given me: more powerful than the sword that now held his soul, more acute even than the vision his sacrifice had accorded me. the first, bitter taste of that terrible illusion -
    hope.

    --- spoiler ---
  • değme fantazi romanlarına taş çıkartacak konuya sahip müthiş seri.
  • bunun gibi rezil kontrollere sahip bir oyun daha oynarsam; değil bu seriden, komple oyun dünyasından elimi eteğimi çekmek zorunda kalabilirim.
  • oynanabilirlik kavramından habersiz yapılmış oyun.
  • serinin hayal kırıklığı yaratan son oyunu..

    hayır madem güzel yapamıyosunuz, bekleyin, uğraşın, bi kaç yıl sonra çıksın şu oyun?
    hem belki o ara şahane bi son verebilecek/ zirvede bırakabilecek kadar ufkunuzu da genişletirsiniz, belli mi olur?
    çık.. yakışmamış..

    hem ben tomb raider oynamak istesem gider onu oynarım kardeşim? fesuphanallah ya..
  • kufur eder gibi kontrolleri olan oyun. bu kadar kotusu heralde cikmamisti simdiye kadar. oyun zorlugunun icinde, senaryosunda, labirentlerinde ve bulmacalarinda oldugunun farkinda olmadan, sacma salak kontrollerle zorluk bu yone kaydirilmis. kendilerine icten ve derinden ana avrat kufur etmek ister gonul. ama mekanlar, hareketler vs cok basarili.
  • kamera açıları ve kontrolleri ile 1 km öteden "aha bunda eidos parmağı var" dedirten oyun. *
hesabın var mı? giriş yap