şükela:  tümü | bugün
  • yönetmeni mikhail kalatozov olan bir rus filmi.
    (bkz: the cranes are flying)
  • görüntü yönetmenliğini sergei urusevsky'nin yaptığı, kamera hareketleri açısından çekildiği yıllarda ilkleri gerçekleştirmiş, sinema tarihinin görseli en güçlü filmlerinden biri.
  • 1957 tarihli, cannes'da altın palmiye kazanmış film. güzel ama mesajı açısından sovyet kültür bakanlığının çektirdiği bir hollywood ürünü gibi olmuş.
  • urusevsky ve kalatazov'un birlikte neler yapabileceğinin ipuçlarını veren gilm.
    ancak bu ikilinin zirvesi için soy cuba'ya bakılmalı.

    - spoiler -

    merdivenden koşarak çıkan adamı takip eden kamera gerçekten müthiş yalnız.

    - spoiler -

    filmin montajını yine bir kadın yapmış: mariya timofeyeva.
    rus sinemasında kadın montajcı devri nasıl bir devirse, sinema tarihine geçen hemen her filmin (man with a movie camera, soy cuba, vs...) montajında bir kadın ismi var.
    helal olsun diyoruz.

    ha bir de mutlaka üzerinde durulması geren bir konu:
    başroldeki tatyana samojlova, ilkbahar gibi, mutlu olduğu zamanlarda.

    bu arada kendisi bolşoy'a devat edilecek kadar iyi bin dansçı olmasına rağmen sinemayı tercih etmiş. iyi de etmiş.
  • rus sinema tarihinin en kaliteli filmlerinden biri. eisenstein, sokurov, tarkovski, pudovkin gibi yönetmenlerin arasına kalatazov'u yerleştiren film. aynı zamanda sergei urusevsky'yi sinema tarihinin en iyi sinematograflarının arasına sokan film.

    filmin dönemini düşününce sovyet popularizmini taşımasını çok normal değerlendirebiliriz. fakat bu aynı zamanda bir savaş filminde olması gereken gerçekliliği de aktarmak için uygulanmıştır. acıtasyonlardan uzak, propagandadan nisbi uzak bu filmde temel olarak anlatılan sevgi ve sadakat duygularıdır. bu nedenle sosyalist propagandayı mazur görüyoruz ve yolumuza devam ediyoruz.

    bir diğer söylenmesi gereken nokta da başrol oyuncusu tatyana samoylova'dır muhakkak. filmin başlarında neşeli haliyle, filmin ortalarında düşünceli haliyle, filmin sonlarına doğru da üzgün haliyle neredeyse ayrı karakterleri başarıyla oynamış. bir kadının en güzel, en masum olduğu yaş olan 23. yaşı da filmin güzelliğine güzellik katmış.

    özetle az kişi tarafından bilinen harika filmler listesine giren bir eserdir. göreviniz bu filmin misyonerliğini yapmaktır.
  • sinematografinin kitabını yazmış, bir sovyet ezo gelin hikayesi.
    hikaye bizimki ile birebir aynı değil ama paralel kısımları oldukça fazla.

    için haykırsa da kim duyar seni veronika?
  • 1957 tarihli, türkiye'ye neredeyse çeyrek asır sonra 1974'te ugrayan sinema filmi. gişe akıbetini, merak etmekteyim.

    hikayenin bitişiyle, açık ara propaganda filmidir. halbuki içinde, 'zararsız bir akıl hastalıgı' olarak aşk, aptalların eylemi olarak savaş, vardı.

    evet, izlenmeli. izlenmese, beyaz perdeye bakışınız, eksik kalır.
  • eisenstein'ın kamera hareketleri ve yakın plan çekimleri ile vertov'un montaj duygusunu, onlardan bir otuz yıl sonra, inanılmaz bir sinematografide birleştirmiş, özellikle ilk yarısı ile akıllara durgunluk veren, büyük ihtimal sovyet sinemasının gelmiş geçmiş en iyi on filminden biri olan mikhail kalatozov başyapıtı.