şükela:  tümü | bugün
  • eski bir deyim. (ilgili olabilecek bir yaziyi kutsal bilgi kaynagimizda aradim mamafih bulamadim )

    aslinda yakin cevresi icinde dislandigi hissedilen bireyler icindir bu deyim. oyle saniyorum ki, leylekler ve diger anac kuslar, sagliksiz yavrularini, dogal surece karsi gucu olmayanlari doga yasalari geregi yuvadan atiyor.

    bu gercegi birebir yasadik soyle ki ; (bkz: çiğdeci/#72414102)
  • nasıl anasın la sen, kardeşinin önünde.. hayvan!
  • küçük çocuklara ''seni leylekler getirdi'' demek yerine,
    ''bak seni leyleklere veririz'' denmesi gerektiğini gösteren video.

    t: bahtsız yavrudur.
  • ulan şu hayat düzeni hep zayıf olan halkalar üzerinden inşa ediliyor. zayıfın varlığı güçlünün ne olduğunu göstermek için var sanki. afedersiniz arkadaşlar sikeyim böyle düzeni. biz bilinçli canlılar olarak bu acımasız düzeni nasıl kabul edebiliriz ki?
  • nerde olduğunu bilen varsa sahiplenmek istediğim yavrudur. böyle vicdansızlık mı olur lan? böyle doğal sürecin de, hayatın da, doğa yasalarının da taaa amına koyayım. duyar muyar kasmıyorum, bir can o her şeyden önce. valla sikesim geldi o leyleği ama tüm kuşları sikmediğim için ona geçemiyorum şuan.
  • üzülerek söylüyorum ki ekşi sözlük'e bir daha gelinse alınacak nick'ler 'den biridir.
  • belli ki hasta/sakat bir leylektir. ne yapsın çocuk doktoruna mı götürecekti? tüm hayvanların yaptığı birşey, doğanın zorlukları ile mücadele edemeyeceklerini bildikleri yavrularını terkederler. sakat bir yavru diğer yavrular için de tehlike arz eder. yuvaya bir saldırı olduğu zaman sakat bir yavruyu korumak ve saklamakla uğraşayım derken sağlıklı olanları da kaybede bilir.
    saçma sapan beslemek zor gelmiş diye duyar kasmayın. hayvanlar bizler gibi nalet, fesat, nankör ve kibirli canlılar değiller. kasacağınız duyarı çevreyi pislettiğimizden dolayı bu hayvanların ölümüne sebep olmamıza ve yaşam alanlarını yok ediyor olmamıza kasın. bir hayvanın yuvadan atılışı, bizim öldürdüğümüz hayvanların yanında devede kulak bile değildir.
  • altındaki "bakamayacaksan yumurtlama kardeşim" yorumu olayın tüm dramatik tarafını bitirmiş.
  • o attığı leyleği bulsam, alsam okutsam, mevkii mertebe sahibi yapsam, altına arabasını çeksem, sonra yuvaya dönse ve o anaya dese ki: "ben geldim ana, bir zamanlar yuvadan attığın leylek geldi."