şükela:  tümü | bugün
  • almış eline sigarasını, çekirdeğini, kahvesini, klavyesini artık ne varsa o anda elinde bir de ben vurayım, dur az oldu bir de aynı kelamı ben edeyim, dur böyle güzel oluyor tiyatro gibi izleyeyim diyen zihin yapısına verilecek en güzel tanım. atmış biri doğru yada yanlış bir taş kırk akıllı yetmez 41. bende diyor. olay medyatik ise çıkmıyor o taş atıldıktan sonra taşlayan taşlayana. kontrolden çıkarsa vahim sonuçlar doğurur.
  • herşeyi alay konusu edip her konuda bilgi sahibi olduğunu zannetmekten gelir. alay etmek, ti' ye almak bir konuda bilgi sahibi olunmasa bile en kolay kaçış yolu olarak gören bir kompleksten, kültür ve değerler tanımazlıktan kaynaklanır.
  • toplumsal şiddetin bir tezahürü. bu kültüre bel bağlayan da kendini sütten çıkma ak kaşık görür. temelinde toplum psiklojisinin sağlıklı olmaması da yatar.
  • sosyal medyada bu kadar cok tanik olmadan once pek o kadar yaygin bir hastalik oldugunu dusunmuyordum. ama twitter sayesinde fark ettim ki, en saglikli ve normal gorunumlu bireyler dahi cogu sosyal lince cok kolaylikla tesne olabiliyor. birikimli ve daha onemlisi vicdan sahibi sandigim kisilerin bandwagon olmanin cekiciligine karsi koyamayisina hayretle bakiyorum bu aralar.

    sadece politik veya kriminal konulara has bir sorun degil bu bahsettigim. ufak gorgusuzlukleri dahi hincla kinayan ve yerin dibine gommeye calisan bir toplum var bugun. "babasinin prensesi, gelecegin avukati, yeni arabam..." turu hamliklarin tamami inanilmaz agir tepkilere neden oluyor. psikoloji ve sosyloji mezunu degilim ama kalibimi basarim ki, bu tur ufak tefek gorgusuzlukleri yapan kisilerin psikolojisi, onlari takip edip aciga cikaran ve sonra da destekleyip bir cig haline getiren kendini bilmezlerinkine kiyasla cok daha sagliklidir. bu nasil bir hirs, nasil bir kin, nasil bir aclik ve husumet abi? bu kadar ofke neden?

    gecenlerde muhtemelen hala ergenligini yasayan bir universite ogrencisi kizi rezil ettiler twitter'da. neden? cunku instagram profilinde hukuk okudugunu ve hakim olacagini abartili bir sekilde yazmis. size ne oglum? siz nasil bir vampir guruhuna donustunuz yahu? hic mi o yaslari yasamadiniz? hic mi bir seyin sonradan gormesi olmadiniz? hic mi hayal ettiginiz bir seye kavusmanin tarifsiz mutlulugunu yasamadiniz?

    hep soyluyorum, turk toplumunu su an icin en iyi yansitan eser fritz lang'in cok sevdigim m isimli filmidir. dayanabilirseniz, oturup izleyin kendinizi. biri bir hata mi yapti, bir suclu mu bulduk, aman kacirmadan hayatimizda kotu giden her seyin acisini ondan cikaralim. bagiralim, kahkahalarla gulelim, dostlarimizla paylasip "aagggbii ne tipler var yhaaa" diyelim...
  • (bkz: #87788275)
  • tiksinirim. ancak burada anonimliğimize sığınıp acı ile dalga geçmekten de tiksinirim.

    ayrıca ekşi sözlükteki ( ki mi kü mü bilemedim) kimlik bilgilerimizin ve ip adreslerimizin emniyet güçlerine verilmesini de hoş karşılamıyorum.

    not; adaletin herkese eşit uygulanmadığı yerde kişi kendi adaletini yaratır. böyleyken böyle.
  • her cahil millette olduğu gibi ülkemizde de yaygın iğrenç bir hastalık.

    bana sorarsanız: "çözüm ne?" diye. amatörce, kendi çapımda şöyle yanıtlarım. çok okumak, empati yeteneği kazanmak/kazandırmak, öfke kontrolü sağlamayı öğrenmek/öğretmek, her insanı sadece insan olarak değerlendirmek(din, dil, ırk, meslek (evet meslek) vb.)
  • eskilerden köy meydanlarında insanları taşlayıp, dövüp öldürerek yapılırmış. teknolojiyle birlikte linç kültürü de evrimleşti. artık sosyal medyada yapılıyor.

    çözüm aramak boşadır, çünkü bundan milyon yıl önce de insanlar kötüydü, hala kötü, binlerce yıl sonra da kötü olacak. iyiler ise daima azınlık. düşene el uzat mantığını kavrayamamış davarlardan empati bekliyorsunuz çok ilginç gerçekten.
  • “halktan bir topluluğun, bir suçluyu ya da kendilerine göre suç olan davranışta bulunmuş birini yumruk, taş, sopa gibi araçlarla döve döve öldürmesi.”

    ölüm, uç nokta; o noktaya varmayan şiddete de “linç” diyoruz pekâlâ. en azından “linç girişimi” diyoruz. linç girişimi de, kastı bakımından ve ortaya çıkarttığı sosyal ve insanî durum bakımından, linçten başka bir şey değildir.

    sosyal teoride bir unsur daha vurgulanır linci tanımlarken: ajitasyon unsuru. “halktan bir topluluk”, onları eyleme çağıran birileri tarafından seferber edilmiştir. “bunlara kim dur diyecek!” diye tahrik eden gazeteler tarafından... doğrudan doğruya “vurun şerefsize, ne duruyorsunuz!” diye haykıran provokatör tarafından... öfkeyle fokurdayarak kendi kendini azdıran kalabalık içinden ilk yumruğu indiren birisi tarafından...
    https://m.bianet.org/…-en-asikar-medeniyet-kaybidir
    (bkz: tanıl bora)
  • artık iyice yoran ve insanlara karşı gitgide kayıtsızlaşmaya başlatan kültür.
    her yerde saçmasapan fikirlerin peşinde koşan binlerce insanı gördükçe insan gerçekten üzülüyor, bu fikri ortaya atan çakala ayrı, ona hak veren diğerlerine ayrı sövmek istiyor ama ne vaktimiz, ne gücümüz var.
    iq fakiri olduğumuz her sosyal medyaya baktığımda tekrar tekrar suratıma tokat gibi iniyor ve benim bu insanlarla aynı havayı solumaktan midem bulanıyor artık.