şükela:  tümü | bugün soru sor
  • tempolari da $oyledir bu eserlerin:

    no. 1 - lento quasi recitativo - andante con moto - recitativo - andante con moto - andante: assai moderato - quasi improvisato - andantino - allegro animato - allegro risoluto

    no. 2 - lento a capriccio - lassan: andante mesto - friska: vivace - tempo giusto - vivace - prestissimo

    no. 3 - andante - allegretto

    no. 4 - quasi adagio - altieramente - andantino - allegretto

    no. 5 - lento, con duolo

    no. 6 - tempo giusto - presto - andante - allegro - presto

    no. 7 - lento - vivace

    no. 8 - lento a capriccio - sempre lento malinconico assai - allegretto con grazia - presto giocoso assai

    no. 9 - moderato - sempre moderato a capriccio - finale: presto - allegretto - presto - allegro moderato - presto

    no. 10 - preludio - andante deciso - allegretto capriccioso - vivace - vivacissimo giocoso assai

    no. 11 - lento a capriccio - andante sostenuto - vivace assai - prestissimo

    no. 12 - introduction: mesto - adagio - allegro zingarese - allegretto gioioso - stretta: vivace

    no. 13 - andante sostenuto - vivace - presto assai

    no. 14 - lento quasi marcia funebre - allegro eroico - poco allegretto: a capriccio - allegro - allegretto alla zingarese - allegro vivace - vivace assai - presto assai - allegro brioso

    no. 15 - allegro animato - tempo di marcia animato

    no. 16 - allegro - lassan: langsam - quasi allegro, capriccioso - allegro con brio

    no. 17 - lento - allegretto

    no. 18 - lento: lassan - presto: friss

    no. 19 - lento (lassan) - vivace (friska)
  • franz liszt'in once orkestra icin yazip sonradan piyanoya transkripsiyonlarini yaptigi cingene muzikleri. ozellikle 2 numarali rapsodi bircok piyanist tarafindan $ov amacli kullanilmaktadir.

    (bkz: shine)(bkz: geoffrey rush)
  • virtüözlük gösterisi olan lirik parçalar bütünü. pek ünlü olan 2.si teknik bakımdan çok zorlayıcı olmasına rağmen bir çoğundan belki daha az yorucudur, o derece kompleks eserlere sahip. oktavlarda aşmış biri 6 numarada pek zorlanmaz belki, ama 15 numarayı çalabilmek için her anlamda aşmış olunmalı mesela, birçok ünlü konser piyanisti bile dokunmamıştır bu rapsodiye.

    12 numaralı olan şahsi fikrimce en melankoliğidir, aşmıştır, derindir, en zorudur bana göre. tesadüf müdür bilmem ama o da do diyez minör tonundadır. sadece 2'yi bilip delicesine seven herkese 12 numarayı doya doya dinlemelerini öneriyorum. allegro zingarese'sine kurban olduğumun rapsodisi! koda'da birden mi majör allegro zingarese temasını duyurup, adeta fake atarak tekrar mevcut re bemol majör temaya dönüş yapması çok tatlı gelmiştir bana nedense hep.
  • shine in soundtrack inde de bulunan guzel eser.
  • virtüözünden piyano besteleri.

    bir benzeri seri pagani'nin kaprisleridir*. liszt, pagani'nin aksine sonda (kapris 24) değil başta (2 numaralı) erişmiştir doruğa.
  • son derece eylenceli bir adet liszt eseri. guzel yükseliş-inişlere vede hoş geçişlere sahiptirler. canlı dinlenesi bir parçadır.
  • aksak ritimin zirvesi.

    bu bestelerin bir kısmını ilk dinlediğimde liszt'e sövmüştüm. bildiğiniz sövgü yani. hiç beğenmemiştim. piyano eserlerini diyorum. orkestradan dinlemedim ama bu rapsodilerde kulak yaylı arıyor. bugün tekrar dinledim. ve sövmedim. ama yine beğenmedim, ilginç buldum. çünkü kendi içinde kadar iyi olup da bir bütün içinde bu kadar aksak duran böyle bir eser yok yani. o kadar garip ki... keşke piyano'ya uyarlamasa mıydı diyeyim bilmiyorum ama liszt'in kafalar karışıkmış. çok garip bir eser bu.

    aynısı brahms'ın macar dansında olmuyor. yaylıların gösterisi muhteşem. ama liszt de adamdır. öyle işte.

    hatunların brahms yerine liszt tercihini hala anlayamıyoruz.
  • rapsodiler sırayla çalarken, kulaklık kulağımda uyuya kalmışım. birden uyandım. dırınıırı nırırı nırırırı nırırı nı nı dırır nıırırnını nınıı... 6 tabi ))