• gerçekten ama gerçekten, taylor gibi bir kızın bir gün 'video klip öncüsü' olacağını asla, hiçbir şekilde tahmin dahi edemezdim. you belong with me gibi aşktan kahrolan teenage gruplarının sesiyken, bugün yaşadığı en basit ya da en ağırı bile video kliplerine yatırdığı para ile kısa film tadında bizlere izlettirebiliyor ve hakkında bu kadar şey söyletiyor ya, cidden alkış tutuyorum artık.

    video klibe gelecek olursak şayet, şu kız ölene kadar joseph kahn ile çalışsa sanırım kimse tek kelime etmez. britney spears'dan sonra joseph ile kimyası bu kadar uyuşan başka bir müzisyen daha olmamıştı. look what you made me do, genel olarak ziyadesiyle kanye west üzerine yazılmış ve hep ona dair yerleştirilmiş detaylar söz konusu. o zaman alın kağıtları ve kalemleri, başlıyorum;

    videonun başında, mezardan çıkan zombie taylor, 1989 albümünde ki out of the woods klibinde ki taylor'ın kıyafetini giyerek, eski taylor'ın öldüğünü vurguluyor, tıpkı şarkıda birebir söylediği gibi. eski taylor ve yeni taylor. ayrıca yeni taylor'da ki sahnenin yani mezar taşlarının eğimli olması da, şarkının o kısmında kanye west'in son turnesinde ki sahnesine bir gönderme. joseph yine sivri zekasıyla bunu da araya başarılı bir şekilde sıkıştırmış.

    taylor, klipte sadece güzel ve kusursuz modellerden oluşan bir kız birliğinin de yöneticiliğini yapıyor. bunun, medyanın sürekli taylor'ın vs kızları ve özellikle popüler olan gigi hadid, bella hadid, kendall jenner ve selena gomez gibi popüler isimlerle olan arkadaşlığına ve whatsapp gruplarına gönderme yapmasına karşı yaptığını düşünüyorum. 1 ve 2

    taylor'ın paragöz oluşuyla ilgili tonlarca haber yazılmıştı geçiş sitelerde. spotify'ı protesto etmesinden dolayı baya baya eleştirilmişti. peki tayyor bunu affeder mi ? asla. şekil a

    taylor, bu sahnede arkadaşlarıyla birlikte bir stream merkezini soyuyor. bana kalırsa burda inceden inceden spotify'a dönmesine ve katy'nin albümünü yayınladığı gün, tüm albümlerini spotify'da yayılayıp, katy'nin yeni albümünden aynı gün içinde daha fazla stream almasına göz kırpıyor gibi. hırsa bak anasını satıyım. look

    yine mezar sahnesine döneceksek, mezar taşının başında yeni albümünün dirilişini vurguluyor. aynı zamanda yan taraftaki mezar taşında ise nils sjoberg yazıyor. bu isim, taylor'ın şarkı sözü yazarlığına taktığı isim. mesela this is what yo came for'u yazdığında, resmi kayıtlarda kendi adı yerine bu ismi kullanmıştı. ablamız bu alter egosunu da gömdüğünü bildiriyor bizlere. new taylor and old taylor

    bu sahnede ise "et tu, brute" yazısı yer alıyor. halk dilinde bir arkadaşın ihaneti karşısında şaşırmak, dehşete düşmek anlamı taşıyor. yani bizde ki ''sen de mi brütüs ?'' idir aslında. ancak o kadar diss atıyor ki, bu kime gitti ben de anlamadım. edit ; inbox'ıma gelen mesajı aynen ekliyorum buraya ; ''reddit ve youtube'daki yorumların çoğuna göre bu zendaya'ya bir gönderme. zendaya taylor'un yakın arkadaşlarımdan biriydi. hatta en yakın arkadaşlarını oynattığı bad blood klibinde o da vardı. fakat daha sonra zendaya ile taylor'un arası bozuldu. hatta zendaya o kadar çok kinlendi ki. bir rpprtajda kanye ve kim west çiftini desteklediğini söylemişti. %90 oranında bu teori doğru''. anlayacağınız bu teorinin sahibesi büyük ihtimalle güzeller güzeli zendaya. brütüs

    şimdi ise shadeeeee diye bağırtan bir detay geliyor. taylor, bu sahnede öyle bir saç modeli yapıyor ki, ciddi ciddi bir ara katy'nin dublörünü falan ayarladılar sandım, inanılmaz açık bir diss. grammy'yi göstererek, kendisinin 10 grammy'ye sahip olmasına rağmen katy'nin tek bir grammy'si olmamasını vurguluyor. look

    sosyal medyada, yıllar önce taylor'ın her ödül aldığında ağzını tavuk götü gibi açması bayağı alay konusu olmuştu. delilercesine caps yapılıp, dalga geçilmişti. peki tayyor bunu affeder mi ? asla. şu sahnede, you belong with me klibinde ki haline, yeni taylor olarak nitelendirdiği taylor ; ''şu şaşırmış ifadesini yapmaktan vazgeç artık bu çok can sıkıcı... her seferinde bu kadar şaşırıyor olamazsın'' demektedir. bakınız.

    ve son olarak, yine eski taylor'ların olduğu sahnede, 2009 mtv video music awards'da başına gelen olaydan sonra maduru oynaması ile ilgili hedef haline getirilmişti. gözyaşlarının, sahnede ki ifadesini sahteliği vurgulanmıştı. çat diye oraya da gelişigüzel bir cevap geldi tabii taylor'dan. turne kostümü ile 2008-09 dönemlerinde ki haline "çok iyi biriymişsin gibi davranmayı bırak, çok sahtesin... al işte her zamanki gibi yine mağduru oynuyor." açıklamasını yapıyor. lol

    incelememizi de burada sonlandırıyoruz. açıkcası bu konuda taylor'ı bu kadar güzel analiz edip, video klipte abest durmadan bu kadar başarılı bir şekilde yansıttığı için joseph kahn abimizin ayaklarını öpebilirim. gerçek bir ustalık, gerçek bir yetenek bunca detayı, altıüstü bir müzik videosuna yerleştirmek. ülkemizde bu video için hazırlanan teaser kadar özenilmeden yapılan video klip adı altındaki rezilliklere maruz kalan bizler, bu tür büyük işlere hayranlık duyuyoruz haliyle. ne diyelim, daha 1 gün olmadan 20 milyonu geçecek gibi görünüyor. taylor, şu an müzik sektöründe ki en iyi business woman. bu da, bunun en büyük kanıtıdır.
  • karakterinde her ne kadar sıkıntı olduğu konusunda pek çok insanla ortak paydada buluşsam dahi bu kıza olan sempatimi yitiremiyorum. lead single performansı açısından bir shake it off değil elbet ama bunun tek sebebi, şarkının daha önce yaptığı hiçbir şarkıya benzememesi ve 1989 gibi altın çağ sonrasında, hakkında medyada oluşturulan kaos ve hollywood'un önde gelen isimleri ile yaşadığı münakaşalar sebebi ile beklentinin artık ebesinin örekesine ulaşması sebebinden oluştuğunu düşünüyorum. yani elbette kimse kalkıpta madonna'nın hung up gibi tüm sektörü domaltan bir lead single hazırlamasını bekleyemezdi.

    şarkı, açılmamış bir country gülü iken yaptığı i knew you were trouble'dan sonra yaptığı en farklı iş denilebilir. sözler tam kendisinden beklenildiği gibi kim ve kanye west çiftine diss içermekte. hatta bir şarkıya 3 isim sıkıştıracak kadar yetenekli, bkz ; diğer isim katy perry.

    açıkcası ben sosyal medyasını sıfırlaması ve ve hakkında aylardır oluşturulan snake imajını albümünün bir promosyonu olarak kullanmasına ba-yıl-dım. her keko star gibi kalkıp single yayınlayıp, radyolara çıkıp 'en kişisel şarkım ehe' gibi sıkıcı demeçler vermesindense, hakkında oluşturulan negatif algıyı bu kadar başarılı bir şekilde pozitife çevirmesi inanılmaz büyük bir başarı.

    albüm kapağı ilk başlarda beni çok yakalamasa da şu aralar tamamen tatmin olmuş durumdayım. kapak fotoğrafını ulu önderimiz mustafa kemal atatürk'ten sonra ülke başına gelmiş en güzel kültür ve sanat figürü olan mert alaş'a teslim etmiş olması da ayrı bir göğüs kabartan detaydır. anlayacağımız yakın zamanda sektör bol bol teorilerle çalkalanacak. enn en sevdiğim olaydır, kaos içerisinde üretilen işler. hadi tay tay, göreyim seni kızım.

    geç gelen edit : zamanında bir shake it off olmadığını söylemişim bu şarkının. evet, kesinlikle bir shake it off değil. shake it off'tan 3 beden daha güçlü çünkü. düzenleme, sound ve genel konsept olarak her türlü en iyi lead single'ı look what you made me do idir. off-topic.
  • klibiyle sadece havadaki oksijene laf atamamış olan şarkı. onu bile yapmış olabilir.

    her şeyden önce neden iki klibin geldiğini görmüş olduk çünkü lyric videolar swift'in sevdiği şeyler değil. esas klibi özellikle olayların başladığı yerde, mtv vma töreninde yayınlamak istemiş. ayrıca şarkı batılıların deyimiyle tam bir "grower." dinledikçe kendini sevdiriyor. muhtemelen bunu bildiği için insanların o ilk şokunu lyric video ile aldı.

    klibe dönersek, esas vurucu kısmı son 40 saniyesi. taylor kendisine yöneltilen hakaretlerle tek tek alay etmekle kalmadı, kim kardashian'ın ne yaptığını da götermiş oldu. "getting receipts... gonna edit this later."

    kanye west ile ilgili "stage" kelimesine bu kadar gönderme yapmasının nedeni muhtemelen geçen yıl west'in yaptığı şeydi. konserlerinde binlerce insanı "fuck taylor" diye bağırttırdı. şarkıyı durdurup bunu özellikle yaptı.

    katy perry ile ilgili pek bir şey yok gibi. belki tiger vurgusu olabilir, o da çok net değil. grammy sahnesi perry için değil. o sahnede bir arabayla çarpması red albümünün red şarkısına vurgu. "loving him is like driving a new maserati down a dead-end street." özellikle bir maserati kullanması bunu güçlendiriyor. swift red albümüyle hiç grammy kazanamadı ve yılın albümü açıklanırken random access memories albümüne giden ödülde, ilk hece "ra-"nin red için olduğunu sandı ve heyecanlandı. tabii, her türlü habere malzeme oldu. o sahne perry'ye değil, grammy'ye ve red'in grammy alamamasına yönelik.

    küvet sahnesi de perry'nin klibinden değil. 2016 grammy museum'da swift, medyanın ona yaptıklarını anlatırken "onlara göre ben kendimi banyoya kapatıp incilerle donatılmış bir küvette ağlıyorum" demişti. medyaya yönelik bir sahne.

    kafes sahnesi, kendi şarkısı i know places'a bir gönderme. "cause they got the cages, they got the boxes. and guns" hedef yine medyanın onu nasıl köşeye sıkıştırdığını vurgulamak.

    "sen de mi, brütüs?" west çiftinin yaptığı olaydan sonra onun dostu gibi görünüp sırtını dönenlere, calvin harris'e ya da karlie kloss'a yönelik olabilir. bad blood klibinde oynayan zendaya, ona sırtını çevirmiş ve west çiftini desteklemişti.

    gerçi calvin harris'i bir saniyelik sahneyle geçiştireceğini hiç sanmıyorum. ona başka kliplerde ince ince geçirir diye düşünüyorum.

    klibi kenara bırakırsak, swift en güçlü dönemine girmiş bulunuyor. şarkı ve iki klip de onun üzerinde rekor kırdı. bir ara eklerim buraya.

    son olarak, bu şarkının grammy'de yılın videosunu kazanma ihtimali çok yüksek. swift için erken bir grammy demek. ayrıca vevo rekoru kırarsa, "rekor kırmak için 20 ünlüye ihtiyacı var" diyenlere de ayrı bir cevap vermiş olacak.

    not: klip ocak ayında planlanmış ve mayıs ayında çekilmiş. yani perry'nin swish swish şarkısıyla ve hazirandaki streaming rekabetiyle şarkının bir alakası yok. albümün geri kalanında olabilir mi, bilmiyorum ama swift şubat ayında recording kısmını tamamen bitiren ve diğer ayrıntıları planlamaya başlayan biri.
  • taylor swift'in bugünkü müzik endüstrisine iki beden büyük gelen klibe sahip olan şarkısı.

    geçtiğimiz gün amerikan müzik ödülleri'nin adaylıkları açıklandı ve look what you made me do, klibi için adaylık çıkarabilecek son ödül töreninden de boş döndü.

    şarkının beğenilip beğenilmemesi ayrı bir tartışma konusu ama müzik dünyasına klip açısından farklı bir bakış açısı kazandıran, müzik video olayını başka bir boyuta taşıyan ve piyasada çıtayı bu kadar yükselten bir yapım böyle bir muamele görmemeliydi.

    bahislerde grammy'de en iyi müzik video dalını alacağı düşünülürken adaylık bile çıkaramadı. grammy, taylor'ın o dönemde sahip olduğu "negatif izlenimi" dikkate alarak look what you made me do ile ilgili her şeyi kendisinden uzak tuttu. "diss" içerikli şarkı ve kliplere karşı önyargılı olmadığını biliyoruz oysa. daha iki yıl önce bizzat swift'in kendisi bad blood şarkısı ve klibi ile aday olup ödül almıştı. tabii o zamanlar swift'e yönelik böyle bir nefret yoktu. billboard -ki kendisi müzik listelerine göre adaylık dağıtır- 900 milyon izlenime sahip videoyu daha az izlenme sayısına sahip videolara tercih etti. mtv çakallık yapıp "oh yeah, ben uyanık davranıp grammy öncüsü gibi takılacağım, swift'e adaylık yok" ayağında prim kasmaya çalıştı ve karşılığında da fiyasko bir törenle hak ettiğini buldu ancak "look" bir kez daha harcanmış oldu. şimdi de amerikan müzik ödülleri hiçbir esprisi olmayan bodak yellow'u aday edip "look"u şutlamış.

    gerçekten ortalama bir klip olur, daha iyilerine kaybeder ya da yeterli bulunmamıştır, anlarım ama sadece swift'e yönelik önyargı ve nefretten dolayı kırdığı rekorlar ve piyasada bıraktığı etkisi bariz olan bir klibin bu şekilde şutlanması bana anlamsız geliyor. brooklyn carter'ın çok hoş bir sözü var, klibi her yerden üç siktirle uğurladılar.

    zevksiz amerikalılar, küvet sahnesinde gerçek elmas kullanılmasından tutun, swift'in kendi "ben"leri ile arasındaki konuşmalara kadar ayrıntılı planlanmış klip yerine gidip katy perry'nin bir milyoncudan aldığı beyaz boncuklarla doldurduğu küvetli klipleri ya da lil pump'ın yaratıcılığın sınırlarını zorlayan çalışmalarını izlesinler o zaman.

    müzik tarihinin en büyük bütçeli ve en çok rekor kıran videosu 0 (sıfır) ödül kazandı. şu tabloda emeği geçenlere teşekkür etmek gerekir. üstelik bunlar sadece aday olup alamadıkları, bir de hiç adaylık alamadığı yerler var. çok merak ediyorum, şu klip swift yerine başka bir şarkıcının olsa durum böyle olur muydu?

    (bkz: söyledim rahatladım)
    (bkz: kendime düşünceler)
  • killing eve dizisinin jeneriği için yeni versiyonu kaydedilip yayınlanmış şarkı.

    şarkı görünürde jack leopards & the dolphin club isimli hiçbir geçmişi bulunmayan bir gruba ait. şarkının prodükterleri jack antonoff ve nils sjöberg.

    nils sjöberg, swift'in this is what you came for şarkısını yazarken kullandığı takma isim. fanlar buradan yola çıkarak swift'in kardeşi austin swift'in twitter hesabının eski adının dolphin club olduğunu, geçtiğimiz aralık ayında swift'in antonoff'la tekrar stüdyoya girdiğinde kardeşinin de onlara eşlik ettiğini, son olarak da şarkının 2017'de yayınlanan klibindeki nils sjöberg mezarının üzerinde bir yunus işareti bulunduğunu fark ettiler. hatta swift'in o dönemde çektiği bir reklam filminde elindeki telefonda yunuslara baktığını bile buldular. ayrıca şarkının kapağında kullanılan fotoğraf austin swift'in çocukluğuna ait.

    kısacası şarkıyı söyleyen swift'in kardeşi. swift'in kendisi prodüktör olarak yer alıyor. bahsi geçen "jack leopards & the dolphin club" grubu da swift ve kardeşinin yaptığı işi örtmek için kullandığı bir araç. zira diğer türlü swift eski şirketi big machine'in telif kurallarına takılır. kasım 2020'ye kadar şarkılarını tekrar kaydetme hakkı yasal olarak yok. (bkz: #97890772) o tarihten sonra da ilk beş albümünü kaydetme hakkı var. altıncı albümü reputation'ı ve doğal olarak da bu şarkıyı yeniden kaydedebilmesi için iki yıl daha beklemesi gerekiyor.

    swift'in albümleri almak için çok büyük mücadele verdiğini biliyoruz. hukuki olarak elinden geleni yaptı, hatta şirketi satın almayı bile denedi ama eski patronu scott borchetta bunların hepsini reddetti. swift'e de kendi şarkılarını geri almak için iki yol kaldı. yeniden kaydetmek ve bu tür sahte isimlerle piyasaya yeniden sunmak ki hatırlarsanız prince de aynı yoldan gitmişti. üstelik işaretlerin 2017'den beri var olduğunu düşünürsek swift bunu çok önceden planlamış. bu girişim en basit tabirle "eğer hukuki yollarla bana ait olan şeyi vermiyorsanız su altından saman yürütmesini bilirim" demek. şarkı yayınlandıktan sonra scooter braun twitter hesabından şunu yazıp sildi.

    telif hakları bir yana üzerinde durulması gereken başka bir konu var. bu şarkı, swift'in geçtiğimiz ağustos ayında albümlerini yeniden kaydedeceğini söylediği andan itibaren yayınladığı ilk tekrar kayıt. eğer sadece dizinin introsu için yapılmış ve bununla sınırlı kalacaksa hiç sorun değil ama swift albümlerini tekrar kaydederken böyle bir yöntem izleyecekse çok kötü. fanlar ondan yeni kayıtların mümkün olduğunca orijinal versiyonlarına yakın olmasını istediler, bu şekilde mahvetmesini değil. değişmesi gereken tek şey swift'in vokalleri, o da sadece 2012 öncesi yayınladığı albümlerde çünkü ergenlik sesini tekrar taklit edemez. geriye kalanın aynı olması bekleniyor. bu şekilde gelirse bütün umutlar suya düşer, kayıtlar elimizde patlar. fanlarının sadece yirmide biri bu tür verisyonları dinlemeye tenezzül eder. umarım özgürlüğünün bileti olan bu yeniden kaydetme işini bu şekilde eline yüzüne bulaştırmaz. ne olursa olsun orijinal versiyonları tekrardan kaydetmeli, eğer bu tür alternatif versiyonlar düşünüyorsa albümlere bonus olarak eklemeli.
  • billboard 100 listesinde bir numara olmuş şarkı. swift'in listedeki beşinci bir numarasıdır.

    şarkı ayrıca listede dokuz ay süren "erkek hakimiyeti"ne son vermiştir. üstelik adele'in hello şarkısından sonra bir numara olabilen tek kadın solo performanstır. ilginçtir ki adele de bu rekoru blank space ile bir numara olan taylor swift'ten almıştı.

    bunun yanı sıra şarkının videosu dört günden kısa bir sürede 100 milyon izlenime ulaşarak en hızlı vevo sertifikası alan şarkı oldu. şarkının satış ve streaming oranları 2017 rekorları kırdı.

    bir numara olarak kırdığı rekorlar için

    sosyal medyada şarkının yükselişini kabullenemeyenler -ashley tisdale dahil- yeni bir bahane üretmişler: "şarkı nefret mesajı veriyor, müzik birleştirici olmalı," gibisinden. bu aydınlanma anını taylor swift'e saklamaları çok yazık olmuş. zira biraz daha erken uyanıp müziğin anlamını çözselerdi, kanye west'in famous ve katy perry'nin swish swish şarkılarının yaydığı nefreti durdurabilirlerdi. çok yazık.
  • duyar duymaz too sexy for my shirt'e benzettiğim, çoğunluğun da benzettiği parça.
  • taylor'ın daha önce yaptığı hiçbir şarkıya benzemediği ilk single'ı. artık resmi olarak regina george'a dönüşmüştür. şimdi kim k reis düşünsün, kanye umrumda bile değil jay-z bile sırt döndü.
  • taylor swift'in "reputation" isimli altıncı albümünden klibi yeni çekilen parçası. şarkı çok güzel, fizy top 100 yabancıda hemen 1 numara oldu ancak klip için aynısını söyleyemeyeceğim, olmamış..
    ben gibi sadece şarkıyı ilk dinleyenlerde britney spears, fergie, gwen stefani karışımı bir şarkı izlenimi bırakmıştır. sonra baktım, hemen herkese benzetmişler şarkıyı, doğrudur, öyle.
    bir de küvet sahnesinde mücevherlerin arasında 1dolar ayrıntısı dikkat çeken klibe sahip şarkıdır. o kadar mücevher var, taciz davasında sembolik kazandığım 1dolar bunlar kadar değerli mesajı vermiştir.
  • taylor swift'in kendini bulduğu ve ilk kez ergen şarkıcısı kılığından sıyrıldığı bir parça.
    üzerine de gayet güzel oturmuş bu madonna'yı anımsatan tavır.
    aferin kız, kedi olalı bi fare yakaladın.
hesabın var mı? giriş yap