şükela:  tümü | bugün
  • pedro almodovar'ın 2009'da bitmesi planlanan yeni projesi. 1990'larda geçen, dört uçlu bir kara sevda hikayesi. "50'lerin hassasiyeti" ile çekilecekmiş. penelope cruz fiks.
  • bol bol konuşan ve aynı şekilde dinleyen karakterlere sahip filmleri sevdiğini söyleyen almodovar'ın, en iyi senaryom dediği, en çok şey barındıran filmiymiş. kelimelerin, sessizliğin kısacası karakterlerin baskın olduğu filmmiş almovar'a göre.
  • todo sobre mi madre,volverin ardından yine bir penelope cruz-almodovar birlikteliği barındıran,almodovarı şimdiye kadar çektiği en pahalı film olacağı söylenen çekimlerine haziranda madrid ve kanarya adalarında başlanacak olan merakla beklenesi ,kırık kucaklaşmalar olarak türkçeye çevrilmesi muhtemel ,pedro almodovar filmi.
  • gecenlerde filmin universitedeki on gosterimini izledim. guzel bir film. penelope cruz yine guzel, diger oyunculuklar da iyi. film harry caine isimli bir senaristin harry caine olusunu anlatiyor. belki hayatinizin filmi olmaz ama izlemeye deger oldugunu dusunuyorum.
  • uluslararasi fragmani cat power esliginde tuyleri diken diken eden bir kolaj olmus...
  • bugüne kadar seyrettiğim filmleri içinde almodovarın en kötü senaryosu olduğunu düşünüyorum. hikayeleri dantel örermiş gibi özenle ören almodovar bu filminde nasıl oldu da bu kadar özensiz içi boş sahneler yazdı hala anlamadım. karakterler desen hepsi havada boş torba. baş rolünde atatürkün oynaması filmin tek avantajı. eğer onu gerçekten atatürkmüş gibi düşünürseniz ilginçleşebilir film.

    --- spoiler ---

    blanca portillo sanki başka bi senaryoyu oynuomuş gibi bütün film boyunca. volverdeki performansından sonra içine bir devlet tiyatrosu oyuncusu girmiş sanırım.
    hele diegoya atatürk senin babandı yavrum dediği bir sahne var yani bu sahneye ne gerek vardı. bizi nereye götürdü bu bilgi filme ne etkisi oldu diego neden sırıtarak yüzleşti bu gerçekle hiç bi fikrim yok.

    belgeseli çeken oğlan desen ayrı bi içi boş yüzeysel bi karakter.hani çekti de ne çekti ne sikime yaradı onlar. adamın penolope ve atatürkle olan ilişkisini takip etmesi açısından güzel bi fikir ama sadece ona hizmet etmekle kaldı bizi bi yere götürmedi neymiş son öpücükmüş de dijital olarak yenilenmişte yok efendim atatürk televizyona ellerini koyup sevgilisinin ve kendisinin yüzünü severken diegoya yavaş oynat frame'i düşük oynatta daha uzun sürsün demeler falan allahııım darallar bastı.

    atatürkün çektiği filmi yeniden montajlamak istemesi ve bunu körken yapması almodovar filmlerine kesinlikle yakışmayan kesinlikle çalışmayan filmin en kötü fikirlerinden bi tanesi.
    penelope cruz a gelince hiç diilse memelerini gördük . bu kadar çok sevmesem almodovarın eski filmlerini vallahi bahsetmiycem memelerden falan.

    film içindeki film de sinir krizinin eşiğindeki kadınlardan sahneler kullandığını anladığım an bunun bir lobi bir kulüp filmi olduğuna iyice inandırdım kendimi. aynı antichrist gibi senenin kulüp filmlerinden. festivallerdeki filmseviciler sevsin diye çekilmiş bir film malesef .

    almodovar 10 sene sonra kör olsa ve bu filmi montajlayıp muhteşem bi hale getirse bak o zaman şaşırırım hem de güzel şaşırırım. hah derim bak pedroo yaptın yapıcağını. ama bunu çaktırmamaya çalışırım ona konuyu değiştiririm.

    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---
    los abrazos rotos almodovar filmi olmaktan uzakken, film içerisindeki filmin kesinlikle bir almodovar filmi olduğu.....

    almovar filmi duygusu yaratmayan bir almodovar filmi seyrederken çekimler, renkler, mekanlar ile tatmin olduğum, sonunda ya hiç de fena olmamış hatta iyi bir film olmuş dedim.

    kartpostal görüntüler, mekanlar belki insana almodovardan ziyade antonioni duygusu verse de, filmin sonuna doğru filmin theme müziği ve kullanılan diğer müzikler filmle özdeşleşmeyi büyük ölçüde yakalıyor, penelope cruz ise vicky cristina barcelonadeki performansının yanından geçemese dahi fena iş çıkarmıyor, konu ise oldukça klişe ve sizi aslında çok da rahatsız etmiyor. hani düşünüce o kadar da almodovar filmi değil diyemeyeceğim gene ters köşeye yatıran hikaye, baştan size harry caine olmasını anlatan aktörün kör olduğunu sanmanız, gene bir yerlerden çıkan babasız çocuğun babasını öğrenmesi tamıtamına almodovar imzaları ama gene de kararsızım işte.

    almodovar'ın en iyi filmi değil ama seyredilesi, güzel bir film olmuş.
    --- spoiler ---
  • almodovar filmi gibi olmamakla eleştirilmiş. niyesini de aşk ve tutkuyu böylesine göze sokarak işlediği, türk filmlerinden apartma sahnelerle yapmasıymış. filmi izlemeden önce yorum okursanız, böyle bir önyargıya sahip oluyorsunuz. ama alakası yok. diğer filmlerinden farkı heteroseksüel ilişkideki aşkı işlemesi olabilir belki. lakin sıradan veya almodovar tarzı olmamakla suçlanmamalı bu film. görüntülere bak: cart kırmızılar, sarılar pembeler; peruklar, yüksek topuklu ayakkabılar. tiplere bak: taşradan gelmiş, para için porno yapan kadın, ona saplantı derecesinde aşık yaşlı patronu, patronun eşcinsel oğlu, kör bir senarist, ona aşık dyke görünümlü kadın, kadının -filmin en masumu-gayrı meşru çocuğu. olgulara bak: obsesyon, random seks, şehvet, masumiyet, saplantılı aşk, stalkerlar. ee yani nesi almodovarca diil bunların?

    türk filmlerine benzetmeye iki dakika ara versek, film sektörüne yaptığı eleştirileri de mi görebiliriz. yapımcısının gençlere yönelik korku veya terörist saldırı içerikli senaryolar yazmasını istediği sahnede, arthur miller'ın oğlunun hayatını nasıl senaryolaştırabileceğini anlatan müthiş sahneyi atlamış olmayız böylece. peeping tom ve mujeres al borde de un ataque de nerviosa atıflamalarını da kaçırmayız hem. play in the play diye bişey de var ki bence sanatsal eserlere çok yakışan, senaristi gözümde mr. şekspir yapan bişey.

    her şeyi bir kenara bırakırsak, asıl es geçtiğiniz önemli nokta şurası ki, almodovar beyefendi neredeyse tüm filmlerinde bize eşsiz bir olay örgüsü veya tahmin edilebilir olmaktan oldukça uzak finallerden ziyade "duygu yoğunluğu" sunar. aslında çok yakınımızda duran ama nedense görmekten şahit olmaktan delicesine kaçındığımız ve ötekileştirdiğimiz insanlarla empati kurmamızı sağlar. dieogo'nun o masum suratından, magdelena'nın çaresiz bakışlarından ve martelio'nun o hayattan bezmiş kör umursamazlığından etkilenmediyseniz hatayı kendi kök hücrelerinizde arayın. sizi cebinden çıkarabilecek tecrübeye, biligiye ve birikime sahip insanlara da saygılı olun biraz.