şükela:  tümü | bugün
  • meslegine deli gibi duskunmus topragi bol olsun.öyle ki birlikte oldugu kadinlari bile meslegine birşeyler katabilecek nitelikteki bayanlardan secmistir.birinin mimarlik yeteneklerinden ve fikirlerinden , öbürünün sanatsal bakis acisindan faydalanmistir.bu acidan bakıldıgında hayatina bircok kadin sokmakla akillica davrandigi dusunulebilir...lakin sansliymis da rahmetli...nitekim boyle bir durumu * hazmedecek kadin cok az bulunur .. louis isadore kahn in mimarlik yeteneklerinden çok hayatina giren kadinlarin sabırlarına , sonsuz ve karsiliksiz sevgilerine saygi duymaktayim...zira louis isadore kahn bu insanlardan esirgedigi sevgiyi ve ilgiyi işine vererek cok mühim eserler birakmis ama beri yandan da 3 tane kadinin ve cocuklarinin hayatlarini zora sokmustur...bu noktada insani celişki de birakir sayin kahn.kizmak istersiniz kizamazsiniz...tipki hayatina giren kadınlar gibi.
    bu nasil bir kabullenistir diye soruyor insan kendi kendine...nasil büyük bir sevgidir...velhasıl büyük insanlarin , büyük eserler birakmalari biraz da hayatlarinda onlara en yakin olan insanlarin sabirlarina,sevgilerine ve her kosulda desteklerine de bagliymis büyük ölçüde...
  • 1901-1974 yılları arasında yaşamış mühim bir mimardır kendisi. modernizmden postmodernizm arasında durur, aslında bu geçişin öncülerindendir. odtü kampüsünde gördüğümüz brütalist tavır kendi tarzına yakındır. http://www.greatbuildings.com/…s/louis_i._kahn.html adresinden (l, i ve k büyük) bazı yapılarına göz atmak mümkündür. uğraşamam harfleri büyük hale getirmekle diyenler içinse: http://www.bc.edu/…rg/avp/cas/fnart/fa267/kahn.html
  • mimarlıgı brutalizm'e yakın dursa da, tasarımda fonksiyonları ve bunlara bagıl mekanları hizmet eden ve hizmet edilen mekanlar şeklinde ayırarak, parçalı bir mekan ve fonksiyon örgüsüne gitmiştir. koridor ve merdiven gibi servis mekanları tasarımlarında geniş alanlar kaplar. binaları anıtsallıgını bu şekilde edinir. bu çelişki luis kahn'ın mimarlıgının imzasıdır.
  • mimari mekanları, servis veren mekanlar ve servis alan mekanlar şeklinde ayırıp, yapının plan kurgusunu ve fonksiyon şemasını buna göre şekillendiren mimar.
  • başyapıtı salk institute olan mimar. aslında bu mimar bize geleceğin mimarlığı için çok güzel bir ipucu da vermiş oluyor efendim bu eseriyle. çünkü bu biyoloji enstitüsünde özel laboratuvarlar ortak meydana çıkan, bulunduğu kattan yarım kat daha yüksekte, özerklikleri çok vurgulanmış mekancıklar. ve bu mekancıkların asıl özelliği, karşısındaki denizi en iyi şekilde görmeleri. doğa ile iletişimi, deneylerde bir konsantrasyon, motivasyon veya duyarlılık gibi görmeleri için bilim adamlarına bilinçi bir çözüm. mekanı tamamlayan öge demek benim içimi mutluluktan patlatacak gibi oluyor. deniz olmayınca olmuyor. işte çözüm bu! gelecekteki mimarlık (ki burada kendine pay çıkaran insan modelini görüyorsunuz) bir 'tamamlayıcı' olacaktır. bir motor sesi susturucusu gibi, belli duygusal veya zihinsel deneyimlerin oluşturulduğu, bir duygu oluşturma makinesi veya bir çiçeğe dönüşecektir. kapalı bir komposizyon ve duygu bütünlüğü oluşturulacak, hayatın deyip durduğumuz anlamsızlığına manevi bir 'işlev' yükleyerek ölüme daha sağlıklı hazırlanmamız sağlanacaktır efendim. bana güven, beni sev sözlük.
  • hakkında şöyle güzel bir derleme bulduğum saygıdeğer adam...

    http://www.arch2o.com/…-is-it-to-design-louis-kahn/
  • mimarlık sanatın ne kadar içindedir yada sanat mimaride etkin bir rol oynayabilir mi soruları daha öğrenime başladığımız ilk yıllardan beri bir çok mimarın aklını kurcalamıştır. bugün bile bu sorulara etkili bir yanıt verilebilmekte midir?sanmıyorum en azından ben veremem fakat bu adamda gördüğüm tam da bu iki fikrinde olabilirliğini kanıtlamaktadır diye düşünmekteyim.
    louis kahn az yapıp öz yapan mimarlardandır herbiri çok ciddi fikir üretim aşamalarına,algılamalara ve duyarlılıklara sahiptir. salk instute de yatay ve dikeyde kurulan muazzam denge,geometri,simetri ve malzeme uyumu takdire şayandır. bu yapı sonsuzluğun ve modern bireyin bu sonsuzluktaki tek başına mücadelesine,yalnızlığına bir göndermedir benim hissim. merkezdeki açık alan ve yarattığı tanımlı boşluk algısı,dikey elemanların merkez üzerinde kurduğu bilinçli baskısızlık muazzam derecede etkileyicidir,büyüleyicidir. bu mimar antik roma mimarisinden fazlaca etkilendiğini belirtir,hatta kendi felsefesini bu dönemin mimari anlayışının üstüne temellendirir,geçmişin modern içinde yorumlanışı yapılarında çarpıcı bir dille ifade bulur.
  • mimar sinan hastasıymış rahmetli. memlekete gelip süleymaniye'nin avlusunda saatler geçirirmiş. günün ilk ışıklarıyla gelir, hava karardıktan sonra gidermiş...
  • bosluklu duvarlar ve tuglayi kullanisina(boyle mi denir bilmiyorum) hasta olunan mimar.
  • yahudi,çirkin,kısa boylu,kadın düşkünü,meteliksiz dünyaca ünlü mimar