şükela:  tümü | bugün
  • milliyet gazetesi muhabiri. "garip bir tahliye" haberiyle metin göktepe haber ödülünü kazanmış.
  • antu.com ve taraftar12 üyesi, fenerbahçe şükrü saraçoğlu stadı kombine bilet sahibi "tarafsız" gazeteci.
  • yargıtay, mit, çakıcı, evcil özneli gökyüzü operasyonu'nun tüm detaylarını -telefon kayıtları- anlatan firar'ın yazarı gazeteci.
  • http://www.medyatava.com/haber.asp?id=56196 kendisi surada fatih altayliya ayar vermistir, aslinda ilgi cekici degil cok fazla ama soyadindaki ironi super.
  • (bkz: lube)
  • kitabında ve haberlerinde yaptığı yetmiyormuş gibi, son olarak da bir köşe yazarının lafını, kendi lafı gibi yazmış twitter'ına. te allaaam.
  • (bkz: lubricant)
  • ışın çelebi ile yaptığı röportajda her soru sonrası <caps>ünlem</caps> koyarak beni benden almış fenerbahçeli gazeteci.

    gören ne bileyim forumtr için, inci sözlük için röportaj sanar. şaka gibi.
  • beşiktaş-bursaspor olaylarının baş sorumlularından birisidir. milliyet'te yayınlanan "beşiktaş maç sattı" içerikli, kanıtlanmayan, iddia düzeyinde olan suçlamaları sanki yaşanmış gibi sunduğu haberi yüzünden bir eli kandadır. kendisini futbol tanrılarına havale ediyorum...
  • bursaspor'un bugünkü beşiktaş nefretinin oluşmasında çok büyük payı olan haberinde şu satırlara yer vermiştir:

    "mayıs 2004. iddiasını kaybeden beşiktaş'ta başkan serdar bilgili, teknik direktörü mircea lucescu. beşiktaş, son maçında kümede kalmak için mutlaka 3 puana ihtiyacı olan rizespor'la oynamaya hazırlanıyor. 15 mayıs'taki maç için rizespor son kozlarını oynuyor. o günlerdeki telefon konuşmaları, sedat peker'e yönelik "kelebek operasyonu" için yapılan teknik takibe takılıyor. telefon kayıtlarında "evladımız" sıfatıyla anılan sergen, maça çıkmıyor. emre aşık, kötü oynuyor, tümer 78. dakikada oyundan alınıyor. serdar topraktepe, "müsait" bir pozisyonda geri dönerek olası bir golün önüne geçiyor! ve beşiktaş, rize'ye verilen "ilginç" bir penaltıyla maçı 1 - 0 kaybediyor. sonuçta rizespor 42 puanla 1. lig'de kalıyor. 40 puanlı bursaspor ise küme düşüyor."

    http://www.milliyet.com.tr/…7/28/yasam/axyas02.html

    yani lube hanım açık ve seçik bir şekilde diyor ki, beşiktaş maçı sattı bursa küme düştü. haberin devamını okuduğumuzda bu iddiaları kanıtlayan, destekleyen hiçbir delil yok. sadece lube ablamızın şahane futbol tespitleri var. 78. dakikada yapılan oyuncu değişikliği, emre aşık'ın kötü oyunu, serdar topraktepe'nin pozisyon bilgisizliği gibi mevzular sayesinde lube ayar isimli bu güzide şahıs şikeyi şakkadanak keşfediyor.

    ha bir de vedat peker ve adamlarının yapmış olduğu bazı telefon konuşmaları var. orada da doğrudan ne bir şike ne de para transferi kanıtlanmış. ortada daha da büyük bir iddia var. telefon kayıtlarına göre o zamanki bursaspor yönetimi beşiktaşlı futbolculara teşvik primi önermiş, beşiktaşlı futbolcular da kabul etmemiş:

    "h: bursa yendi, akçaabat yendi, istanbul yendi!
    yd: ya berabere kalsak var ya kesin düşüyor takım! ulan bu reis var ya, büyük adam ya! yok abi, reis olmasa vallahi gelmezdim. takım harbi düşüyordu... beşiktaş'a prim yollamış bursa, çocuklar kabul etmemiş... o serdar, emre falan var ya! ah be abi! öyle bir şey olsa, kesin sahaya atlayacaktım.
    h: ya tümer var ya tümer! tümer'le telefonda konuştum. "biz ..... bayıltırdık" diyor.
    yd: 5 yaparlardı bizi 5, 5!
    h: "fenerbahçe'nin karşında bizim için oynadılar. bizim için çalışan takımı kümeye göndermemiz ayıp olur" dedi.
    yd: o çocuklar, bizim evlatlar var ya! onlardan allah razı olsun, babaya da söyledim... çocuklar bizi koridorda gördüler, hepsinin gözleri parlıyordu ya!"

    bu garip gureba habercilikten sonra milliyet'in mail kutuları dolup taşıyor, lube ayar'a tepkiler yağıyor. o zaman gazetenin ombudsmanlığını yürüten derya sazak, 31 temmuz 2006 tarihli ombudsman köşesinde görüşünü şu şekilde açıklıyor:

    "ombudsman'ın görüşü:

    28 temmuz tarihli 'beşiktaş maçı sattı mı?' başlığı, bant kayıtlarını okuyan okurlarda futbolcularla ilgili kuşku uyandırmasına karşılık, bjk yönetimiyle rizespor arasında 'şike' yapıldığı konusunda ne tür delillere ulaşıldığı lube ayar'ın araştırma haberinde yer almıyor. ayrıca böyle bir dizi hazırlanırken spor servisi ile iletişim kurularak 2004'teki olayın aşamaları takip edilmeliydi.
    beşiktaş'ın 'maçı satıp satmadığı'nı anlamak için sedat peker soruşturmasındaki bant kayıtları önemli bir tespit olmakla birlikte, hükümde bulunmaya yetmez!
    arkası gelecekse, milliyet okurlarının beşiktaş dışındaki kulüplerle ilgili dizi beklentilerini yazı işleri'ne iletiriz."

    http://www.milliyet.com.tr/…31/ombudsman/aokur.html

    yani şimdi bir haber düşünün. bu haber bir suç şebekesinin telefon konuşma kayıtlarına dayanıyor. kayıtlarda söylenenlerin hepsi doğru bile kabul edilse çok çok birkaç futbolcu hakkında ve bursaspor kulübü hakkında kötü söz söylemek mümkün. çok sayıda bursaspor taraftarının nefretini bileyen, bakış açılarını manipüle eden bu yazı bizzat bursaspor'u teşvik primi göndermekle itham etmekte, beşiktaş'ı şikeci göstermek için ise 78. dakikada yapılan oyuncu değişikliğinden medet ummaktadır. olan oldu, yıllar süren nefret artık onarılmaz bir noktaya geldi ama yine de kıyıda köşede aklı selim taraftar kaldıysa onlara sesleniyorum.

    sizi bugünkü nefrete taşıyan haberin ve habercinin kalibresi işte bu kadardır. lube ayar, bizzat kendi gazetesinin ombudsmanı tarafından eleştirilen tevatürden öte bir haberiyle bugün halen cayır cayır yanmakta olan desteksiz, anlamsız bir nefretin meşalesi olmuştur. lütfen şu anlamsız ateşi artık söndürün. kendi kulübünüzü teşvik primi teklif etmekle suçlayan bir haberden destek alarak beşiktaş'ı suçlamaktan artık vazgeçin...