• alıcı verici, erkeksi kadının bayansı annesi
  • sadece zencilerin birbirine zenci * diyebilmesi gibi sadece lubunyalar birbirine lubunya diyebilir.

    grup içine açık hitaptır. grup dışından lubunya demeye bilmez zaten. nereden bilecek lubunya ne.

    ben zenci derim ben lubunya derim cüce derim kapıcı derim. canım ne isterse canımın istediğini onu, grup içi hitapların her birini ederim.

    neden diyecek olursan çünkü ben marcos nurdan, san fransisco’da bir gay, güney afrika’da bir zenci, san ysidro’da bir chicano, ispanya’da bir anarşist, israil’de bir filistinli, san cristobal sokaklarında bir maya yerlisi, mexico city’nin teneke mahallesi neza’da bir çete mensubu, folk müziğinin kalesi ulusal üniversite’de bir rocker, almanya’da bir yahudi, savunma bakanlığı’nda bir uzlaştırıcı, soğuk savaş sonrası çağda bir komünist, ne galerisi, ne müşterisi olan bir sanatçı, bosna’da bir barışçı, meksika’nın herhangi bir kentinde bir ev kadını, grev yapmaya asla yeltenmeyen sendika ctm’de grevci, başkaları için kitap yazan bir gazeteci, gece saat 10’da metroda yalnız başına bir kadın, topraksız bir köylü, işsiz bir işçi, mutsuz bir öğrenci, serbest piyasacılar arasında bir muhalif, ne kitabı, ne okuyucusu olan bir yazar ve tabii güneydoğu meksika dağlarında bir zapatacıyım.

    çok yönlü ve uluslu bir insanım.
  • argoda pasif efemine eşcinsel demektir.

    kendileri eşcinsellerin öncü birlikleridir.

    allahın öküzlerini alıp, yontup, eğitip, terbiye edip koca haline getirir ve sonra piyasaya sürerler.

    bu yüzden türkiyeli eşcinseller olarak kendilerine sonsuz saygılarımızı sunmamız gerekir.
  • selin berghan metis yayınlarından çıkan kitabı. altbaşlığı; transseksüel kimlik ve beden.

    tanıtım yazısı;

    transseksüeller bugün dünyanın hemen her yerinde, farklı cinselliklerinin toplumda yarattığı düşmanlıklarla karşılaşıyorlar; ataerkilliği tehdit edici görüldükleri için dışlanıyor, en iyi durumda yok sayılıyorlar. türkiye’de transseksüellerin durumunu onların kendi ağızlarından dinleyerek saptamayı, sorunların üstünü örtmek yerine görünürlük kazandırmayı amaçlıyor elinizdeki kitap. transseksüellerin kendilerini ifade etmelerinin bir aracı olduğu kadar, toplumumuzun genelde cinsiyet ve cinsellik hakkında ne düşündüğünü de ışık altına getiriyor: transseksüellere duyulan öfke ve iğrenme nereden kaynaklanıyor?

    on bir kişiyle yapılmış röportajlardan oluşan lubunya'da selin berghan'ın araştırmasına yön veren temel soru, transseksüellerin toplumsal cinsiyet kimliklerini ve bedenlerini inşa ederken, mevcut ataerkil sistemi hangi noktalarda dönüştürdükleri, hangi noktalarda yeniden ürettikleri. bu amaçla transseksüelliğin, eşcinsellik ve travestilikten farkının altını çizen yazar, transseksüellerle yaptığı konuşmalarda, çocukluk, aile ortamı, ana babayla ilişkiler, ilk cinsel deneyimler, kişilerin cinsiyet rolleriyle uyum ya da uyumsuzlukları, çevreden gelen baskılar, "tedavi olmak", fuhuş piyasası, fiziksel değişimler, ameliyat olma, kadınlık ve erkeklik, ve toplumun transseksüelleri "ötekileştirmesi" gibi temaları inceliyor.

    araştırma, transseksüellere bakışı etkileyecek, ilgili değer yargılarını sorgulamaya yöneltecek pek çok veçheye sahip. en önemlisi, bu röportajlar gösteriyor ki, mesele transseksüellerle başlayıp bitmiyor, transseksüeller aslında toplumdaki cinsellik ve beden politikalarına ilişkin daha genelleşmiş sorunların küçük bir parçası.

    kaynak: metis kitapevi web sitesi

    ve tabi tahmin edeceğiniz gibi, siyah beyaz serisinden. eşcinsel kadınlar ve eşcinsel erkeklerden sonra transeksüellerle yapılan röportajlardan oluşuyor.
  • kelime anlamının dışında ,duyduğum zaman aklıma istemsizce balık cinsi getiren kelime. hatta balık pazarına gitmişim gibi şöyle bir diyalog canlanır aklımda.

    + kolay gelsin. usta hamsinin tadı nasıl.
    - sağol abi. valla abicim bu sene pek hamsinin tadı yok tavsiye etmem. bak taze lubunyalarım var bu sabah yeni geldi. istersen denemelik bir kilo vereyim.
    + iyi bakalım sar bir kilo. hanımla beğenirsek alırız tekrar.
    - tamam abim hemen hazırlıyorum.
  • bende yeni bir ülke bağımsızlığını ilan etti sandım neyse kolay gelsin görüşürüz
  • queer anlaminda kullanilir.
  • boğaziçi üniverstesinde kurulmuş olan lgbtt topluluğu. bu sene yapılan lubunya fest ile üniverstelerde lgbtt toplulukları arasında yeni bi akım yarattığına inanıyorum.
  • göller yöremize özgü bir marmelat çeşidi.
  • kadınsı tavırlı erkek eşcinseller için kullanılan bir tabir. çingeneceymiş.
hesabın var mı? giriş yap