şükela:  tümü | bugün
  • asmis ispanyol yonetmen.
    burjuvazi'nin gizli cekiciligi,tristana, viridiana, gunduz guzeli, arzunun su karanlik nesnesi gibi basyapitlara imza atmistir.
    catherine deneuve'u en iyi yoneten yonetmendir.
    filmini bi goren bi daha iflah olmaz.
  • bir endulus kopegi..
    festivalde oynamisti da (altin cag'la beraber) bilet bulamamis , seyredememistim..
    o filmde manyak sahne vardır: bir goz usturayla kesilir ordan da gunesi kesen buluta gecilir.
  • burjuva yashamina gonderdigi ince eleshtiriler
    filmlerine alishik olmayanlar ichin
    gayet siradan imgelemler olarak algilanir

    ama adamin kurgulari o denli zeki ki

    ayni karakteri iki farkli aktrisin oynamasi
    ve bu iki aktrisin hatunun kishiliginin iki ayri cephesini
    buyuk bir yetenekle sergilemeleri

    ya da

    atli arabalarla burjuvaziyi anlatmaya chalıshtigi absurd flashbackler felan
  • gercekustu sinemayla baslayip pek cok unutulmaz klasige imzasini atmis yonetmen amca
  • dali'nin kankası... endülüs köpeğinin ilk gösterimine seyirci sapıtıp üzerine saldırırsa diye ceplerini taşlarla doldurarak gelen sürreal şahsiyet
  • tarkovksy çok sever bunuel'i. zaten tarkovsky'nin (bkz: tarkovsky) bunuel'in ve antonionni'nin (bkz: michalengelo antonionni) filmleri 'kurgu' dan değil resimlerden oluşur gibi 'görünür'. öyle değil tabi. aslında bu adamlar zihnin gerçekleri takip etme yöntemini yakalamaya çalışmışlardır.(bence tabi) çağrışım yoluyla seyirciyi sürükleme metodunu (bir çeşit uyur gezer gibi kesinlikle köpeğini sürükleyen bir adam gibi değil)
    eisenstein (bkz: eisenstein) usta geliştirmiştir bir bakıma.
  • ispanyol yönetmen. (bkz: özgürlüğün hayaleti)filminde insanların yemek yemek için tuvalete gittikleri, yemek masası etrafında klozetlere oturup sıçtıkları sahne çok meşhurdur. üstad burjuva toplumu tabularını yerden yere vurmayı çok sever. bir söylentiye göre cet obscur objet du desire filminde iki kadının birbirinin yerini alması oyunculardan birinin filmi yarıda bırakması yüzünden bulunmuş bir çareydi.
  • kilise, ordu ve aile kurumlarının, gerçekleri ile yüzleşmelerin yönetmeni.