• nakşibendi tarikatının en önemli kolu olan iskenderpaşa dergahı'nın yöneten m. zahid kotku'nun damadıdır. kotku tarafıdan dergahın başına getirilmiş, kotku'nun ölümünden sonra dergahı uzun yıllar yönetmiş milli görüş ve merkez sağ partiler üzerinde etkili olmuştur.
  • süleymaniye camii avlusuna gömülmesini isteyen taraftarlari gerilime sebep olmustur, cumhurbaskani* izin vermemistir. radikal de cok baba bir mansetle (hiçbir kişiye aileye zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz) olayi duyurmustu**
  • yarın dördüncü vefat yıldönümünü idrak edeceğimiz zat-ı muhterem. küçüktüm ufacıktım o yıllar ama dinimi ondan daha güzel kimseden dinlediğimi hatırlamıyorum. allah razı olsun. öte tarafta da bir etsin.
  • tasavvuf àlimi

    kitapları:
    matbaacı ibrahîm-i müteferrika ve risâle-i islamiyye
    gayemiz
    yeni ufuklar
    başarının prensipleri
    islam'da nefis terbiyesi ve tasavvufa giriş
    avustralya sohbetleri 1
    avustralya sohbetleri 2
    avustralya sohbetleri 3
    avustralya sohbetleri 4
    sosyal çalışmalarda organizasyon ve başarı
    ailenin ahlak kılavuzu
    hacı bektâş-ı velî
    güncel meseleler 1
    güncel meseleler 2
    islâm, tasavvuf ve hayat
    islam’da eğitimin incelikleri
    hacı bektâş-ı velî, makâlât
    islam çağrısı
    çocuklarla başbaşa
    türk dili ve kültürü
    yeni dönemde yeni görevler
    haccın faziletleri ve incelikleri
    zaferin yolu ve şartları
    islam, sevgi ve tasavvuf
    islamî hizmet ve çalışmalarda metod
    yunus emre ve tasavvuf
    hz. ali efendimiz'den vecizeler
    sosyal hizmetlerde hanımlar
    ramazan ve takva eğitimi
    tebliğ ve irşad çalışmaları
    haydi hizmete
    başarı yolunda sevginin gücü
  • bir dönem abdülaziz bayındır ile tasavvuf üzerine aralarında tartışma çıkmış olan, hatta bayındır'ın kuran ışığında tarikatçılığa bakış kitabında (her ne kadar kitabın temel hedefi olmasa da) çok sert bir şekilde eleştirdiği, nakşilerden iskenderpaşa cemaatinin eski şeyhi. esad coşan ise tasavvuf üzerinden giden bu tartışmaya pek fazla cevap vermemeyi tercih etmişti (bayındır'ın ifadesine göre kendisi konuşma yaparken rahatsız olarak yanındakilerle birlikte ortamdan ayrılmış.) yaptığı konuşmalardan derlenmiş avustralya sohbetleri, yeni dönemde yeni görevler gibi kitapları vardır (bu ikincisinin içeriği daha çok siyaset ağırlıklıdır; hatta türkiye'daki cemaatlerin bölünmelerinin olabildiğince azaltılması gerektiğini ve artık cemaatler arasında yakınlığın kurulmasının önemini de anlatır.) ayrıca ilahiyat tez konusu da makalat üzerineydi; hacı bektaşi veli'ye tam olarak sünni bir portre çizdiği için "tarihi romantikleştirdiği" gerekçesiyle eleştirilere de uğramıştı (burada coşan'ın, teziyle birlikte bektaşi veli'nin sünnilerce sahiplenilmesini amaçladığı da görülüyor.) bunun dışında öncülü mehmet zahid kotku'dan farkı, biraz daha ağırlıklı bir siyasi yönünün bulunması (bu açıdan bakıldığında necmettin erbakan ile cemaatin arasında yaşanan kopuşun, esad coşan ile başlaması dikkate değer) ve dışarıya açılmaya çok daha fazla (dış ülkelerden evlenmeyi de teşvik ederek) önem vermesidir.
  • avustralya'da vefat etmiş tarikat şeyhi. oradan türkiye'ye getirilip süleymaniye avlusunda, şeyhinin yanında toprağa verilmek istenen cenazesi, vefat etmiş olduğu avustralya'da defnedilseydi -bence- çok daha anlamlı olacaktı.

    mesela üzerine tez yazdığı hacı bektaş ı veli nin mezarı, görevli olarak bulunduğu, irşad yaptığı bu topraklardadır. tabi hacı bektaş'ın yaşadığı zamanlarda cenazenin uzak mesafelere nakli şimdiki gibi kolay değildi, ancak cenazenin görevli bulunulan topraklara defnedilmesi, yapılan irşad hamlesinin anlamını artırır kanatimce, bu eylem bir nevi "sancak dikmek" gibidir. "ömürümü bu yolda harcadım, naçiz vücudum da bu yolda sembol olsun" düşüncesi yani. ebu eyyub el ensari nin mezarı istanbul'da değil de medine'de olsaydı tarih içinde böyle bir sembolik öneme haiz olabilir miydi?

    ailesi, müridleri, sevenleri mutlaka bu ihtimali de değerlendirmişlerdir. bize ancak böyle hariçten gazel okumak kalıyor, onu da sözlükte okuyoruz böyle.
  • bu tarikatlerdeki klasik ilginçliğin bir halkası da kendisidir, nakşibendi tarikatı postuna kim oturur? bir önceki şeyhin "el verdiği" kişi. kendisinden önceki şahsımız mehmet zahid (zahid bugünlerde tanıdık isim) kotku (aslında kodku olabilirdi) hazretleri* bu görevi "damadı" olan m. es'ad coşan hocamıza vermiştir. ne büyük bir liyakat kriteri... aslında belki de coşan, liyakat kriterleri her neyse onu sağlıyordu ama aynı anda akraba olması da ilginç bir tesadüf. üstelik yeni tesadüfümüze bakın ki esad coşanımızdan sonraki yeni şeyhimiz de yine bir coşan, m. nureddin coşan hazretleri. adeta tarikat değil aile iktisadi teşebbüsü.
  • kucukken akra fm'de ki sohbetlerini dinledigim zat. youtube'a sohbetlerini yuklemisler. garip hissettim kendimi. aradan 8 sene gecmis. o guzel hitabetini, kalplerin icine isleyen sesini ozledik hocam...
  • "kalbin temizliği kuru bir iddiadır" lafini buyurmus "yuce" tasavvuf insani. yuceliginden gozlerim kama$ti.
hesabın var mı? giriş yap