şükela:  tümü | bugün
  • meryem ananın cennette sağında solun huri peri ibiş ne varsa toplayıp verdiği erol büyükburç pozuna rönesans alimleri tarfından verilmiş isim.

    - şöyle bir maesta pozunuzu da alalım erol bey
    - tahtımı getiriniz
  • aa yazmışım
    (bkz: duccio di buoninsegna)
    ama ondan evvel
    (bkz: giotto di bondone)
  • avrupa sanatında hz. meryem i bebek isa'yla birlikte tahta oturmus durumda, meleklerle ve bazen azizlerle cevrelenmis konumda betimleyen ikonografik sahne.
  • italyanca'da heybet, görkem anlamına gelen kelime.
  • (bkz: mavili meryem)
  • aynı zamanda italyanca “majesteleri” anlamına gelen kelime.
    resim sanatında ise kucağında bebek isa ile oturan meryem eserlerine verilen ad. ortaçağ ve rönesans’a geçiş dönemlerinde bol bol bu eserlerden yapılmış. adı geçen eserlerin en ünlüleri ise aynı dönemde yaşamış 3 isme ait. bu sanatçılar ve eserleri:
    1—cimabue‘nin maestası
    2— duccio di buoninsegna‘nın maestası
    3—giotto di bandage‘nin maestasıdır.
    eserlere dikkatli baktıysanız özellikle meryem figürleri arasındaki farklılıkları görürsünüz. cimabue ve duccio eserlerinde bizans etkisi altındadır. bu eserlerdeki meryem figürü aşağıdan ve yukarıdan çekilerek uzatılmış, doğallıktan biraz daha uzak ama zarif, adeta minyatür gibi kağıttan koparılarak oraya yapıştırılmış gibidir. oysa giotto’nun meryem’i daha dolgun hatlara sahip, gerçek dünyadaki insanlara benzer ama daha oturaklı adeta hükümet gibi kadındır. kısaca daha doğaldır. çünkü cimabue ve duccio orta çağ sanatçılarıdır. giotto ise her ne kadar rönesans sanatçısı sayılmasa da rönesans’ın babasıdır. yani sanatta da yavaş yavaş hümanizm rüzgarları esmeye başlamıştır.