şükela:  tümü | bugün
  • carlos vermut'un yönettiği 2014 yapımı ispanyol film. hafta itibarıyla altın istiridye'nin kazananı oldu.
  • sinemada "suspense" kültürünü benimsemiş sinefiller için kaçırılmaması gereken bir film.

    --- spoiler ---

    kanımca oliver'ın ispanyollar hakkında yaptığı epifanik çıkarım filmin en içi dolu anıydı ve fakat adı konmayan onca şeyle, bütün olayların açıklamasını seyirciye bırakmak her izleyende aynı etkiyi yaratmıyor. filmin böyle bir kaygısının olmadığını düşünerek önünde saygıyla eğiliyorum.

    la niña de fuego filme mükemmel bir sos katmış.

    --- spoiler
  • enfes bir film.
  • pedro almodovar'ın bu filmi sevmesine şaşmamalı. zira başrolde oynayan bárbara lennie, tam bir almodovar kadını. geçmişi karanlık barbara'nın, her şeye rağmen güçlü duruşuna eşsiz bir ağıt;

    https://www.youtube.com/watch?v=wi_ioclror0 .
  • 34. istanbul film festivali, yeni bir bakış bölümünde izlediğimiz filmlerden. konusu ve işlenişi karanlık ve iç burkan cinsten. ana karakteri barbara, seyirciyi empati ile sinir olma arasında bırakıyor.

    http://film.iksv.org/tr/film/3002
  • pedro almodovar'in filmi sevme sebeplerinden biri de tipki kendi filmlerinde oldugu gibi basta "iyi" olarak adlandirilan insanlarin sonra kotu, "kotu" olarak adlandiranlarin ise iyi olmasi. kotu - iyi icice gecmis, bir cizgisi yok, gercek hayatta oldugu gibi.

    zaten o kadar cok begenmis ki vermut'a 3'uncu filmi icin destek olacagini aciklamis.

    filmin garcia lorca siiriyle acilmasi beni o an itibariyle kalbimden vurdu zaten.

    --- spoiler ---

    barbara'dan santaj karsiliginda istedigi parayi kutuphanedeki -zaten kimse eline alip okumayacagi icin- "ispanya anayasasi" icine birakmasini istemesi cok klas bir dipnottu.
    --- spoiler ---

    efsane film.

    ve tabiki la nina de fuego icin buyrunuz iciniz yansin: https://m.youtube.com/watch?v=gov2xvux6z8
  • karanlık bir film sihirli kız. karanlık bir geçmiş tekinsiz karakterler mazoşizm ve sadizm sarmalında gerçekten oldukça başarılı bir film magical girl.

    ancak şunu önemle belirtmem gerekir ki yukarıda saydığım özellikler filmin de başarısı diyebileceğimiz ustalıkta filme yerleştirilmiş noktalar. film atmosfer olarak olabildiğince sakin en küçük şiddet sahnesi içermeyen ve kimi zaman durağan bir yapıya sahip. ama görünenin gerisinde bize gösterilmeyen tarafta olabildiğince sert ve acımasız bir şiddet sarmalı, bununla birlikte karakterlerin karanlık geçmişleri seyircinin özellikle hayal gücüne ve tasavvurlarına bırakılarak adeta kişiden kişiye farklı anlamlarda ve ağırlıkta çeşit çeşit farklı kurgularda hikayeler kurmaya ve düşünmeye sebep olacak şekilde dinamize edilmiş. bu algı oyunu bile filmin başarılı bir şekilde kotarılmış olduğunun bana göre kanıtı.

    magical girl izlenmesi gereken bir çalışma ve geçer notu fazlasıyla hakkediyor.

    ayrıca yeri gelmişken şunu da belirtmem gerekir ki 34. istanbul film festivali gerçekten çok iyi filmlerle sinemaseverlere merhaba demiş bulunmakta. çok kaliteli bir seçki sunulmuş bu sene. bir film haricinde ( a little chaos )boş yok.

    edit: bu filmde konular bambaşka olmasına rağmen atmosfer anlamında miss violence havası sezdim. çağrışım yaptı diyelim. bilmem benim gibi düşünen olmuş mudur?
  • soğuk bir havası olan film. bununla paralele olarak giderek tırmanan bir gerilim de mevcut. dramatik öğeler bolca kullanılabilecekken bu yolun tercih edilmemiş olması da filmi daha izlenebilir ve değerli kılmış. filmde seçilen konu herhangi sıradan başka bir filmde seyirciyi 'kafalamak' için aslında çok da güzel dramatize edilebilecek bir konu ama bu film bunu yapmayarak özgünlüğünü ortaya koymuş. zaten böyle sarsıcı bir filmde başka türlüsü eğreti dururdu.
    filmin kendine has o havası filmi izlerken aklıma lanthimos filmlerini getirdi. bu film lanthimos'un yönetmenliğinde de çok güzel olabilirmiş. aslında tam onun kalemi bir yönetmenlikle yönetilmiş, soğuk bir atmosfer, mesafeli oyunculuklar falan. filmin birbirinden bağımsız hikâyeleri birleştirmesi ise de aklıma inarritu'yu getirdi.
  • çok fazla beklentiye girmenize neden olan bir film. yalnız film sizin beklentinize cevap olmuyor. sadece hayalgücünüz size nasıl istiyorsanız o şekilde bir beklenti veriyor. seyredin çıkın işin içinden.
  • ispanyolların sinema anlayışını özetleyen ve klasik olma yolunda ilerleyen bir film. her sahnesiyle klas sınıfına giren, gizem dolu ve psikolojik yönüyle insanı içine çekerken bir anda uzaklaştırabilen ilginç ve bir o kadar da merak unsurlarını besleyen carlos vermut'un, ispanyol sinemasını geleceğe taşıyan isimler arasında olacağını da göstermesi açısında değerli.

    gizemli ve bir çok yönüyle seyircinin hayal gücünü zorlayan bir film. ayrıca kadın/erkek ilişkilerinin ve iyi/kötü kavramının sorgulanması yönünden de ele alınabilir.