şükela:  tümü | bugün
  • voxel modelleme programı.

    bugün haberdar oldum bu programın varlığından. voxel işlerin hep maya, max, c4d gibi programlarda yapıldığını sanıyordum. o tarz işleri çok beğenmeme rağmen de bir kez olsun açıp bakmamıştım "la bu insanlar ne kullanıyo?" deyu. bugün kehanet gerçekleşti ve öğrendim ki magicavoxel kullanıyorlarmış, qubicle ile üzerine binip blender ile kırbacı vuruyorlarmış.

    yazılım tamamen ücretsiz, mac ve windows uyumlu, üstelik sadece 2,45 mb!

    oldukça basit bir arayüze sahip ancak bu basitlik, komplike ayarlar aradığınızda sizi salaklaştırıyor. program 3ds max'i anımsatıyor arayüz olarak. bir günde çözülen bir yazılım. kendi içinde minnoş bir render ekranı da var. henüz çözme aşamasındayım ama sanırım animasyon yapmayı da sağlıyor program.

    en fazla 126x126x126 piksel çalışmaya izin veriyor maalesef.

    ücretli bir rakibi için bakınız
  • maya'yı bitirecek olan yazılım
  • ui bakımından olmasa da ux bakımından muadili qubicle voxel editorden çok daha iyi olduğunu düşünüyorum.

    en kötü yanı ise pixel sınırlaması ve export/publish yönünden zayıf olması.

    (bkz: #71196844)

    edit: imla
  • yetiştirmem gereken bir sürü işe rağmen, beni esir almayı başaran yazılım. şu an emekleme aşamasındayım, çok yorum yapamıyorum ama şunu söyleyebilirim: uzun zamandır bir yazılım beni bu kadar eğlendirmemişti.
  • voxel tabanli 3d tasarimlarin populer olmasina sebep olan en bilinen voxel tabanli tasarim araci. dunya genelinde cok sayida kullanicisi olan bu ucretsiz kucuk program ozellikle render ve light bouncing konusunda hala en iyi voxel modelleme programi. render ve light bouncing konusundaki avantaji nedeniyle gorece kucuk bir cabayla cok goz alici sonuclar elde edilebiliyor.

    voxel'in ne oldugunu kisaca 8bit piksel grafiklerin 3d hali diye aciklamak mumkun. aslinda magicavoxel'da yaptiginiz uc boyutlu pixellerle cizim yapmak. tabii biraz sculpting de diyebiliriz.

    yani bugune kadar sadece iki boyutlu cizimler yaptiysaniz, pixel art 8bit tarz uzerinden calisiyorsaniz ve 3d modelleme gozunuzu korkutuyorsa voxel sistemi tam size gore. ozellikle iki boyutlu cizime aliskin olanlar voxel'da cok cabuk profesyonel sonuclar elde edebiliyor. tabii cizim yetenegi de sart degil. lego gibi uc boyutlu kupleri yerlestirerek gayet iyi sonuclar almak mumkun. kisaca her cizim meraki olan kisinin denemesi gerekir.

    eger bu tarz tatli voxel grafiklerin neden genelde oyunlarda kullanilmadigini merak ediyorsaniz (ben etmistim, aci tecrubeyle ogrendim) sebebi su; sahneler cok basit gozukse de voxel tasarimlarin gercekci gozukmesini saglayan sey render ve light bouncing'i cok kaliteli sekilde kullanmasi. o yuzden gercek zamanli (real time) oyun ici render isi bu kadar basit gorunen tasarimlarda bile cok masrafli. isiktan ve render kalitesinden odun verince de voxel tasarimin tum albenisi kayboluyor. model ciktisi alip diger modelleme progamlarinda render'ladiginizda da durum ayni.

    ha pre-rendered sistemiyle niye background/arkaplan olarak kullanilmiyor derseniz de, sahnenin isiklandirmasi on plandaki obje ve karakterlerle uyusmuyor. boyle olunca da cok alakasiz bir sonuc ortaya cikiyor (cok denedim ordan biliyorum). elbette cok zaman ve kaynak (para) ayrilarak bu sorun asilabilir ama o kadar para ve zamani olan gelistiriciler de daha populer ve garanti turlere/tarzlara yoneliyor.

    https://ephtracy.github.io/

    not: diger voxel tabanli tasarim programi alternatifleri icin; (bkz: voxelshop/@lemre), (bkz: goxel/@lemre)