şükela:  tümü | bugün
  • buyuk ve onemli sahislarin calistigi yer..bunun odasi olur, arabasi olur vs vs..
  • turk muziginde nota dizilerinin islenis bicimi..
    usenmeden sayarsak: cargah, buselik, kurdi, rast, ussak, huseyni, neva, hicaz humayun, uzzal, zirguleli hicaz, karcigar, suzinak..
  • türk halk müziğinde kullanılan bazı makamlar..
    (bkz: huseyni makami) (bkz: bozlak makami) (bkz: kerem makami) (bkz: garip makami)
  • türk halk müziğinde makama karşılık olarak ayak kelimesi kullanılır. "kerem ayağı", "garip ayağı" gibi...
  • palendromik bir kelime daha.
    (bkz: palendromik)
  • tsm deki makamlar için:

    (bkz: acem aseyran)
    (bkz: bayâti)
    (bkz: bûselik)
    (bkz: hicâz)
    (bkz: hüseynî)
    (bkz: kurdi hicâzkâr)
    (bkz: muhayyer kürdî)
    (bkz: nihâvend)
    (bkz: rast)
    (bkz: sultâni yegâh)
    (bkz: ussak)

    bu kadar bilebildim..
  • klasik türk müziğinde bir dizinin işleniş biçimine verilen ad.
    ilaveten devam eder isek;
    (bkz: acemkürdi)
    (bkz: eviç)
    (bkz: gerdaniye)
    (bkz: hüzzam)
    (bkz: hüzzam)
    (bkz: mahur)
    (bkz: saba)
    (bkz: suzinak)
    (bkz: şedaraban)
    (bkz: şehnaz)
    (bkz: şevkefza)
  • yıllar süren incelemelerim neticesinde, vokal anlamda "makamlı söylemek", "hede makamında şarkı söylemek" denen hadisenin, esasen "ğ" sesinin kullanımı ile ilgili olduğuna kanaat getirdim.

    misal:

    "şiiiğimdiii uzağaklaağardağasığıın"

    bunu makamsız söylesek nolacak?

    "şimdi uzaklardasın"

    tamam makam sadece ğ ile ilgili olmayabilir ama, ğ nin doğru kullanımıyla, makamların notasyonunun nota harici bir formatta mümkün olacağına inanıyorum.

    meditate on this, i will!
  • makam, doğu müziğinin temel özelliğidir. bu açıdan bakıldığında özellikle orta asya’da ve daha sonrada orta doğu ve kuzey hindistan’da çok etkili olmuştur. osmanlı imparatorluğu ile birlikte yaygınlık alanını genişletmiş ve balkanlara, kuzey afrika ve avrupa’ya kadar müziklerde etkileşim yaratmıştır. bu bakımdan doğunun ses sistemleri ve buna göre makamların açıklanması için yazılmış teoriler doğu müziği için çok önemlidir. ayrıca bu teorilerin ve icraların analizleri makamların detaylı olarak icrası ve açıklamasında çok önem taşıyan unsurlardandır. bu dersin genel amacı klasik türk müziği ses sistemlerini tarih içinde tanıyıp, makamları bu sistemler içinde değerlendirmek ve ayrıca bu eserleri uygulayarak, örneklemeli olarak öğrenciyi bilgilendirmek, çeşitli dönemlerde bestelenmiş dini ve din dışı eserlerin ortak kimliklerini belirleyen tür ve biçim yapıları, tipleri, çeşitleri ve ayrıca bunlara dayalı müzikal örnekleri tanıtmaktır.
  • altındakilerin konuşurken önemini vurgulamak için seslerini titrettikleri işgal eden kişilerin politik görüşlerine göre sıkça değişebildiği sanal güç.