şükela:  tümü | bugün
  • intensive science and virtual philosophy'nin (2002) yazari. ayni zamanda deleuze okuru. analitik felsefecilerin deleuze'u okumamalarini, okumak istememelerini, icinde gecen nietzsche, bergson, spinoza soyadlarinin onlari olaydan sogutmalarini cok dert edinmis belli ki, oturmus deleuze'un ontolojisini kita felsefesi gelenegine dayanmadan yazmis. kendi deyimiyle bilim insanlari ve analitikciler icin yazmis.
    icindekiler:
    1 -the mathematics of the virtual: manifolds, vector fields and transformation groups
    2 -the actualization of the virtual in space
    3 -the actualization of the virtual in time
    4 -virtuality and the laws of physics

    ne ozellikle deleuze bilen ne de analitik felsefe icin dibi dusen beni bile cezbetti. kismet olur da okursak daha fazlasini da yazariz. daha da ilgilenenler icin columbia universitesi'nde felsefe dersi veriyormus,ve ayrica bir bilgisayar sanatcisi (ne demekse) ve programcisiymis.
  • yeni maddecilik ile ilgili sağlam görüşleri olan sanatçı-bilim adamı. fiziğe ve diğer pozitif bilimler üzerinden tarihe yaklaşımı, bilimde geri besleme vardır çıkarımında tarihi de çizgisel olmayan yani, olanın bir daha olunabileceği yaklaşımına sokan akıllı bir meksikalıdır. insanın tarihsel değişimini (gelişim delanda'ya göre yanlıştır, yani tarihsel gelişimden söz etmez) maddenin katı sıvı gaz değişimleri gibi düşünür. bunu ilk düşünen kişi olan arthur iberallden alıntı yapar ve avcı-toplayıcı toplumdaki insanların birbirine uzak mesafelerde yaşadıklarını bunların maddenin gaz hali gibi düşünülebileceği daha sonraki tarım toplumunu geçmiş insanların maddenin sıvı hali sıklığında meydana gelen atomlar gibi olduğunu, kentli toplumun ise kristal bir yapı gösterdiğini anlatır. ancak bunun homojen bir şekilde değil, gene bilimin bize söylediği "maddenin 3 halinin de bir arada bulunabildiği gerçeğinden" yola çıkarak fazsal geçişlerin olduğundan bahseder. yani üç toplum bir arada yaşamıştır farklı bölgelerde. örneğin asya bozkırlarında keskin bir geçiş olmamıştır.termodinamik ve evrim kanunları üzerinden tarihi bilimsel bir ele alıştır yaptığı. ben bunları çizgisel olmayan tarih adlı kitabından öğrendim.
  • ilginç bir felsefi tarih denemesi yapan filozof. moleküler akışlar, toplumu ve tarihi maddenin üç haline göre sınıflandırma, katmansızlaşma, mikroorganizmaların tarihi, evrenin ve insanın mekanik bir düzleme oturtulup insanın sadece bir yükselti olduğunu belirtip tarih buna göre ele alma, dil ve biyolojinin bu tarih görüşüne göre yeniden ele alınması vs.

    görüşlerinden anladığınız üzere new materialism'in önemli bir temsilcisi. ayrıca fernand braudel'de önemleşen tarihi belli bir model çerçevesinde ele almaya modelleriyle katkıda bulunmuş diyebiliriz.

    tarihin bilimselleştirilmesine farklı bir açıdan yaklaşması dikkatimi çekmesine rağmen birçok görüşüne katılmıyorum gibi. (etkilendiği braudel'e de katılmıyordum birçok açıdan). henüz kendisini tam okumadım, tam okunduktan sonra buraya bir eleştiri entry'si girilecek muhtemelen.