şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: frederico fellini) nin niye dunyanin en akilli adamlarindan oldugunun kaniti. (cunku fellini la dolce vita'yla, otto e mezo'da kendisini marcello'ya oynatmistir.)
    ismi bile karizma olan adam. 8 bucuktaki gozlukleri indirisi baskadir. yakisiklilik otesi.
    ilahi adalet onu (bkz: catherine deneuve) ile evlenmesini saglamis ve ortaya chiara mastrioanni gibi bir mukemmellik cikmistir.
  • tembelliginden dolayi gazetenin sadece birinci ve son sayfalarini okudugu soylenen italyan aktor.can yayinlarindan cikmis "hatirliyorum" isimli bir ani kitabi var.
  • 1923 yılında, italya'nın fontana liri'sinde doğmuş, uluslararası anlamda ünlenmeyi başarmış bir kaç italyan oyuncudan birisidir. (sophia loren ya da gina lollobrigida da buna örnek teşkil edebilir.) 1940larda bir kaç filmde rol almış olsa da, asıl çıkışı 1948 yılında quirino tiyatro topluluğu rejisörü luchino visconti tarafından keşfedilmesiyle başlar. fellini'nin tatlı hayat'ı, italyan usulü evlilik, italyan usulü boşanma, gece, ne yazık ki yosmanın teki, ginger ve fred, hazır giyim, bir dostoyevski uyarlaması olan beyaz geceler ve bir camus uyarlaması olan yabancı önemli filmleri arasındadır. asıl adı marcello mastrojanni'dir.
  • bir alter ego saheseri. oyunculuk stili olmayan en iyi oyuncular listesinde basa oynar. sinema nedir diyene gosterilecek en aciklayici resimdeki aktorun adidir.
  • dolce vita icin siradan bir yuz arayan fellini'ye onerildiginde, bir goruselim bakalim bu adamla denilmistir hakkinda. fellini ile ilk tanistiklari gun biraz da profesyonel gozukmek icin fellini'ye filmin senaryosunu gormek istedigini soylemistir. fellini, o ince, flut gibi sesiyle yardimcisini cagirmis, marcello'ya script'i goster demistir. memnuniyetle diyen yardimcisi fellini'nin, marcello'ya bos bir defter uzatmis. marcello defterin bos sayfalarinda gezinirken fellini'nin yaptigi bir karikaturu gormus defterin tam ortasinda.
    karikaturde sandaldan denize uzattigi penisinin etrafinda su altinda donen kadinlara bakan bir adam vardir. marcello mastroianni bunu gorunce defteri kapatmis ve bir daha fellini'den senaryo istememistir hic bir filminde.
  • 2001 istanbul film festivalinde anısına bir dolu filmi gösterilen, 2002 festivalinde ise vittorio de sica'nın anısına bir filmi gösterilen, sophia loren ile beraber çevirdiği her film bir başyapıt olan, nedense kartal tibet'e benzettiğim italyan aktör. bazı filmlerinde bıyık bırakarak (bkz: marriage italian style) (bkz: divorce italian style) hoş bir karizma sağlamıştır kendisine. saf taksi şöförü ve kazanova rollerinde gayet başarılı olmasının yanısıra gerektiğinde homoseksüel (bkz: özel bir gün) rolünde bile oldukça başarılı olabildiğini kanıtlamıştır ayrıca.
  • cinema da sıra onun ismine gelince içimi heycan kaplar.sanki amcaooluymuş gibi haykırırdım ismini
  • federico fellini onu "mukemmel oyuncu" olarak niteler. rolunu calismadan cekimlere gelen bir aktordur. uzun sure kurtulamadigi icki sorunu nedeniyle de cekimler sirasinda genellikle cakirkeyftir. fellini'yse oyunculara senaryo hakkinda cok fazla bilgi vermekten hoslanmayan bir yonetmendir. bu nedenle mastroianni icten ve genellikle dogaclamaya dayanan oyunculuguyla fellini'nin gonlunu fethetmeyi basarmistir.
    mastroianni'nin "aktor turiste benzer, tek farki gezdigi icin ona para odenmesidir." lafi durumu ozetlemeye yeter sanirim.

    ayrica (bkz: ruggero mastroianni)
  • sekiz bucuk'ta asik olamayan bir adami oynamis abide*...
  • ülkemiz film endüstrisinde şener şen tiplemesinin babası olduğunu düşündüğüm, gülmekten karnıma ağrılar girdiren aşmış oyuncu