şükela:  tümü | bugün
  • sahne alan (!); etraftakilere türlü olaylar anlatarak sempati ve bol boyutlu kahkaha bekleyen, genellikle megaloman kişilere eski zamanlarda verilen ad. bulmaca olsaydı sağdan sola 5 yada yukardan aşşa 6 olurdu.
  • o zaman $oole demek lazim;

    turk tiyatrosunun onemli bir parcasidir.ya$li bir dede kahvede elinde bir baston ve mendil ile halka hikayeler anlatir.
  • geleneksel turk seyirlik oyunlarinin en onemlisidir.anlati sanatidir.benzetmeci,yanilsamaci,gercekci tiyatronun kapilarini zorlar..salt guldurmeye yonelik oldugu soylensede aslinda yergiler ve taklitlerle oyle olmadigini kanitlamak ister..sectigi konularla seyirci arasinda iletisim kurmaya ozen gosterir.bı nevi stand up gibi bi sii galiba..
  • meddah sahneye çıktığında kendine eşlik edecek tek şey pastav [sonradan baston olur]'dır. leyla ile mecnun türevinden aşk hikayelerinin türlüsünü bilir, anlatırlar. arada seyircilere bilmeceler sorarak seyircilerin dikkatlerinin dağılmasını önler, onları da oyuna dahil eder.

    meddah oyunlarının bir diğer özelliği de zaman sınırlamasının olmamasıdır. farz-ı misal o gün oyun tatlıysa, meddahın anlatacağı çok şey varsa, karısından iyice bıkmış eve gitmek istemiyorsa, seyircilerin arasında kendisini dövecek birileri warsa, oyun günlerce dewam edebilirmiş, hatta ediyormuş vaktinde. yiyip içip anlatıyormuş adam.
  • kavuk teslimi sırasına göre
    (bkz: kel hasan efendi), (bkz: ismail dümbüllü), (bkz: münir özkul), (bkz: ferhan şensoy)
  • günümüz insaninin stand up dediği hadisenin daha bi ayrintilisi çetrefillisi..* * *

    ferhan şensoydan sonrasi da pek gelmemiştir.. ha cem yilmazi aday gösterirler sürekli birileri ama , * yok be..
  • (bkz: modern meddah)
  • günlük bir program, her nevi sahteliği kayda alan. sabah başka havadan çalar ama olsun...
  • su anda ferhan sensoy...
  • taklit sanatçısı