şükela:  tümü | bugün
  • turkce independent'daki haberlerde dip not olarak verilen "türkçe tüm hakları media arabia'ya aittir 2019 ©" ifadesinde gecen medya kurulusu.
  • independent turkce ilk kuruldugunda gorup google'ladigim ama hakkında bir şey bulamadığım kuruluş. şimdi tekrar google ladım hala kayda değer bir şey yok.
    nedir, necidir merak etmekteyiz.
  • """"
    ındependent türkçe yayın hayatına başladı
    the ındependent gazetesi artık türkçe olarak da yayımlanacak. gazete yerel haber de verecek.

    duvar – dünya çapında 100 milyondan fazla okuyucuya sahip ingiltere merkezli saygın medya kuruluşlarından the ındependent gazetesinin türkçe dilinde yayın yapacak olan www.independentturkish.com haber sitesi bugün erişime açıldı.

    girişim, rus işadamı alexander lebedev’in sahibi olduğu ındependent digital news & media limited (idml) ile suudi arabistan araştırma ve pazarlama grubu (srmg) bünyesinde bulunan media arabia arasında imzalanan lisans anlaşması çerçevesinde gerçekleşti.

    ındependent türkçe haber sitesinin tüm haklarına sahip olan media arabia, internet kullanıcılarına “sizin dilinizden konuşuyor” sloganı ile ulaşacaklarını ve habercilikte “doğru, özgün, saygın” kriterlerini benimsediklerini açıkladı.

    ‘türkçe konuşan geniş bir kitleye ulaşmak istiyoruz’

    suudi arabistan araştırma ve pazarlama grubu (srmg) ile the ındependent arasında yapılan anlaşma kapsamında, türkçe’nin yanı sıra arapça, urduca ve farsça dillerinde de haber siteleri açılacağı geçtiğimiz yıl duyurulmuştu.

    ocak ayında test yayınlarına başlayan the ındependent türkçe ve diğer dillerdeki siteler aynı zamanda haber uygulamaları ve sosyal medya hesapları üzerinden de takip edilebilecek.
    dört dil arasından yayına başlayan ilk proje, www.independentarabia.com adresinden ulaşılabilen the ındependent arapça olmuştu.

    ındependent türkçe’nin yayın hayatına başlaması sebebiyle bir açıklama yapan srmg yönetim kurulu başkanı abdulrahman bin ibrahim rwaita, türkçe konuşan geniş bir kitleye ulaşmayı arzu ettiklerini belirtti.

    “bu projeyi, the ındependent ile yaptığımız medya anlaşmasının ikinci aşaması olarak başlatmış bulunuyoruz” şeklinde konuşan abdulrahman bin ibrahim rwaita, “ındependent türkçe sitesinin, farklı ve son derece profesyonelce hazırlanmış içeriğe ulaşmak isteyen ve türkçe konuşan geniş bir kitleye hitap edeceğine inanıyor, sitenin bölgemizdeki medya ve içerik endüstrisini zenginleştirmesini sabırsızlıkla bekliyoruz” dedi.

    genel koordinatör muhammed zahid gül

    srmg tarafından yapılan açıklamaya göre, ındependent türkçe’nin genel koordinatörlüğünü muhammed zahid gül yapacak. medyada gazetecilik, araştırma ve televizyon programı yapımcılığı gibi çeşitli dallarda derin bir tecrübeye sahip olan muhammed zahid gül, hem türk hem de arap siyaset çevrelerinde saygın bilgi birikimiyle tanınıyor.

    genel yayın yönetmeni nevzat çiçek

    ındependent türkçe’nin genel yayın yönetmenliği görevini ise gazetecilik ve televizyon programı yapımcılığının yanı sıra akademisyenlik ve danışmanlık gibi farklı disiplinlerde de zengin bir deneyime sahip nevzat çiçek yürütecek. (haber merkezi)"""

    kaynak

    btk tarafından engellenmiş eski adresi

    engelsiz yeni adresi
  • bu gazeteye dikkat
    yıl, 2016.

    londra merkezli (bkz: asharq al-awsat) gazetesi şu haberi yaptı:

    -“dünya sağlık örgütü'nün yayınladığı rapora göre, kerbela'ya hac ziyaretine giden 169 şii bekâr iranlı kadın hamile kaldı!”

    habere göre şiiler hac ziyaretinde bile ahlaksız ilişkiye girmişlerdi.

    dünya sağlık örgütü bu haberi hemen yalanlayıp suç duyurusunda bulundu.

    ırak devleti haberi kınadı…

    haber yalandı.

    işte bu asharq al awsat adlı gazetenin son haberi türkiye gündemini belirledi:

    -muhaliflere yakın suriye insan hakları gözlemevi'nden alınan bilgilere göre, abd haseke iline bağlı ayn divar bölgesine büyük bir askeri üs kuruyor…

    -bu amaçla ırak'tan suriye'nin bu bölgesine 50 tır askeri sevkiyat yapıldı…

    haber türkiye'de hayli yankı buldu. çünkü, ayn divar bölgesi, suriye'nin en kuzeydoğusunda türkiye ve ırak sınırlarının kesiştiği bölgedeydi. şırnak'ın cizre ilçesine birkaç yüz metre uzaklıktaydı. ki bölge pkk/pyd kontrolündeydi.

    haliyle gazetenin haberi televizyonlarda bile uzun uzun tartışıldı.

    garibime giden şu oldu; kimse bu gazete üzerinde hiç durmadı! asharq al awsat adlı gazeteyi tanımadan bu haberin doğruluğunu tespit etmek güç…

    yayıncı kuruluş
    asharq al-awsat…

    “orta doğu” anlamına gelen merkezi londra'da bulunan arapça uluslararası günlük gazete.

    1978 yılından beri dört kıtada 12 şehirde yayınlanıyor.

    riyad merkezli suudi araştırma ve pazarlama grubu (saudi research and marketing group/ srmg) tarafından çıkarılıyor. (arab news, al majalla veya ülkemizdeki (bkz: ındependent türkçe) bu gruba aittir.

    keza gazetenin türkçe “şarkul avsat” diye internet haber sitesi var.)

    suudi istihbaratının /gıd kurucu eski başkanı kemal edhem bu şirketin ilk hissedarlarından biriydi.

    şirket, suudi kralı selman bin abdülaziz ile sıkı bağlantılıydı. bu sebeple ahmet bin selman (1989- 2002), faysal bin selman (2002-2013), türki bin selman (2013-2014) ve onun istifasıyla yönetim kurulu başkanlığına bedir bin abdullah al suud getirildi.

    yani gazete suudi kraliyet ailesinin yayın organı.

    1978'deki kuruluşu mısır-israil arasındaki camp david antlaşması'na denk gelmesi kuşkusuz tesadüf değildi. enver sedat aleyhine kışkırtıcı yayınlar yaptı!

    gazete, başta iran olmak üzere ortadoğu ülkeleri hakkında yaptığı tarafgir haberleri hep sürdürdü/sürdürüyor…

    uzatmayayım. yazdıkları yalanlar kitap olur.

    gelelim sınırımızdaki amerikan üs haberine…

    türkiye'yi kışkırtmak
    sadece suudi asharq al-awsat değil…

    suudi arab news de benzer haberi köpürttü.

    o halde şunu soralım:

    suudi yayın organlarının haberine güvenilir mi?

    suudi yayın organları, amerikan'ın izin vermediği haberi yayınlayabilir mi?

    bu haberi niçin yaptılar? hedefleri ne?

    mesela… akp iktidarı ardı ardına joe biden yönetime karşı yumuşama mesajları verirken, suudi gazete “üs haberiyle” türkiye ile abd'yi karşı karşıya getirmek mi istiyor? yarayı kanatmayı mı hedefliyor?

    baksanıza suudi kaynaklı haber üzerine türkiye'de çok çevre hemen heyecanla üs kurulmasını provokatif bir adım olarak değerlendirdi.

    -“hemen tedbir alınmalıdır.”

    -“türkiye'nin eli kolu bağlanıyor.”

    tepkiler kuşkusuz haklı. ama benim aklımda hep, “suudi haberine güvenilir mi” sorusu var?

    hele… hele…

    suudi arabistan-türkiye ilişkilerini son dönemde ne derece gergin olduğunu yazmama gerek yok sanıyorum. örneğin… geçen yıl suudi yönetim türk mallarına ambargo kararı/yasak koydu. öyle ki…

    suudi medyası “türkiye'de 1006 suudi vatandaşı kayıp ve akıbetleri bilinmiyor” gibi yalan haberler yaptılar/yapıyorlar!

    amaçları arap turistlerin türkiye'ye gitmesini engellemek!

    bu derece kara propaganda yapan suudi medyasının haberlerin ne derece güven duyulabilir?

    gazeteci cemal kaşıkçı'yı öldüren bir despotik/zorba yönetimden bahsediyoruz.

    bu tür yayınlara kuşkuyla bakarım. altında neler olduğuna kafa yorarım…

    mesela… abd'nin pkk/pyd'ye gönderdiği silahlar gündemdeyken birden gündem “üsse giden silaha” dönüşüverdi!
    24 şubat 2021 soner yalçın yazısı
  • ındependent türkçe‘nin sahibi. suudi arabistan araştırma ve pazarlama grubu olarakta bilinir. ındependent, ingiltere merkezli olup, rus sahibli, ortadoğuda ilk arapça olarak yayın bir medya kuruluşuna dönüştü.