şükela:  tümü | bugün
  • total war serisinin 2006 sonunda çıkması planlanan son üyesi. konsept aynı, ama grafik ve yapay zeka bazında gelişmeler umabiliriz.
  • medieval total war dan farkli olarak venedik, portekiz, iskocya, magripliler uluslari eklenmis.

    250den fazla unite cesidi var deniliyor. bunlardan cogu unique unit.

    oyun 1080-1530 arasinda gececek.
  • türklerle yine avrupayı ele geçirip vatikanda türk bayrağı dalgalandırabileceğimiz oyun.
  • videosunu izledikten sonra pek bir gaza geldiğim efsane oyunun ikincisi.uykusuz geceler yeniden başlayacak.grafikler ve oynanabilirlikte inanılmaz güzel görünüyor.büyük bir heycan ile bekliyorum.
  • soylendigine gore oyunu zevkle oynayabilmek icin (en azindan medium video ayarlariyla) rome total war'u high detail ayarlariyla ile oynayabilmemiz gerekiyormus. oyunu yapan arkadaslarla roportaj yapanlarin yalancisiyim.

    capture'lar icin : http://uk.media.pc.ign.com/…/800/800327/imgs_1.html
    video'lar icin : http://uk.media.pc.ign.com/…/800/800327/vids_1.html

    edit: durum su ki en az 3 ghz'lik intel bir islemci, 1 gb ram ve 256 mb'lik bir grafik karti isteniyormus.
  • 487 mb'lık demosu çıkmıştır. şurdan indirilebilir, http://www.torrentspy.com/download.asp?id=876825
  • demosundan savaş sisteminin pek de değişikliğe uğramadan, grafiklerin ve animasyonların geliştiridiği gözlemlenmiş oyun. tabii ofişıl açıklamalarda mass flee nin yani bir grup askerin kaçmaya başlaması üzerine bütün ordunun savaş mahalini terketmek üzere topuklamasının en aza indirgendiği, kaliteli askerlerin işler iyice boka sarmadan yerlerinden ayrılmayacağı söylenmekte.

    demosunda ayriyetten defansif zımbırtılar da göze çarpmakta. okçuların önüne atlılara karşı önlem olarak kazıklar dikilmiş. historical battle olduğu için dizilişte vs'de bir değişiklik yapılamıyor ancak heralde normal campaign'de savunmadaki ordunun önceki oyunlardaki asker sayısına göre siege equipment yapma puanına dayalı olarak askerleri yerleştirme esnasında bu defansif zımbırtıları dikme şansımız olacak.

    yapay zekanın ne derece geliştirildiğini de öğrenmek için sanırım oyunun çıkmasını beklemekten başka çare yok. demoda düşman direkt olarak senaryoya bağlı hareket ediyor. üç dalga halinde piyadelerle saldırırken ormanlık arazinin arkasından atlılarla etrafımızdan dolanmaya çalışıyor. eğer bu tür çakallıkları her haritaya uygulayabilirse total war serilerinin haritayı lehine çevirebilmek için en fazla uğraşan yapay zekasına sahip oyunu olacağı aşikar. yani campaign modda herhangi bir savaşa girdiğimiz esnada ana hattı oluştururken haritadaki köprü, ormanlık arazi çevresi gibi stratejik önemi bulunan yerleri de bir ya da iki üniteyle korumak mümkünse o bölgelerden geçerek savaşa dahil olup ana hattın işini kolaylaştırmak gerekecek.

    demodaki iki historical battle'dan birinde yapay zeka kontrolünde bir de top bulunmakta. ancak pek işe yaradığı söylenemez. belki early perioda ait olduğundan belki de konumlanması kötü olduğundan ne askerlerimin moralini bozdu ne de ciddi kayıplar verdirdi.

    oyun demosuyla savaş ekranından beklenenleri karşılar durumda görünüyor. dileyelim ki ballandıra ballandıra anlattıkları campaing ekranı da tatmin etsin oha felan oldursun. trailerlarda ya da oynanışla ilgili hiçbir yazıda medieval 1'de olan düşman kralı ya da prensini tutsak alma zıbırtısından bahsedilmedi. işalla bu da olur da şöyle haçlı seferine çıkmış bi aslan yürekli rişar atarız yedikule zindanlarına.

    edit: kazık yerleştirme gibi defansif şeyler ünitelerin special ability'leriymiş.
  • cikis tarihi 14 kasim 2006 olan oyun.
    kaynak: gamespy
  • torrentlere bomba gibi dusmus oyun, hem de reloaded
    (bkz: torrentleech.org)

    zor gunler bekler bizi... daha pes 6 ve nfs carbon sayfasini kapatamamisken korktugumuz basimiza geldi.