şükela:  tümü | bugün
  • cok guzel bir edip akbayram parcasi:

    bir çift öküz yeter mi?
    ahha memhet emmi
    böyle baca tüter mi?
    dehha mehmet emmi

    çoluk çocuk uyumaz
    ahha mehmet emmi
    aç insanlar yatar mı?
    dehha mehmet emmi

    bu tarla susuz tarla
    ahha mehmet emmi
    daha zorla ha zorla
    dehha mehmet emmi

    ilçeye yolculuk var
    ahha mehmet emmi
    yak tütünü sigara
    dehha mehmet emmi

    on çocuk arpa yiyor
    ahha mehmet emmi
    beyler buna ne diyor?
    dehha mehmet emmi

    sen sıcaktan yanarken
    ahha mehmet emmi
    gölgedeki bilmiyor
    dehha mehmet emmi
  • aşık mahzuni şerif ve edip akbayram’ın bir araya gelişiyle ortaya çıkmış yakıcı bir güzellik daha. ince ince bir kar yağar gibi.

    bu ikisine arabam kaldı yolda ve garip'i de ekleyince (daha başkaları da var, elbette) ortaya şöyle bir durum çıkıyor: (bkz: haddini aşmak)

    bu şarkılardaki sözler, düzenlemeler, kullanılan enstrümanlar, icra tarzı vs., bugün herkesin derdi haline gelmiş olan, yerel ile evrensel ya da doğu ile batı arasında bir bağ/köprü/sentez oluşturma gayretlerinin “kör kör parmağım gözüne”liğini açığa çıkarıyor. meğer o kadar da kasmaya gerek yokmuş. sadece derdinizi düzgün anlatmanın yollarını aramak gerekiyormuş. yapan yapıyor işte. görülüyor ki, bize ait olanı anlatmak için kullanabileceğimiz imkanlar o kadar da sınırlı değil.

    bu şarkıları sadece mahzuni’nin sözleri, sadece edip akbayram’ın sesi ya da sadece dostlar grubunun icrası ve düzenlemesiyle değerlendirmek anlamsız. hepsi bir araya geldiğinde ortaya bir şey çıkıyor. müziği bir şekilde önemseyen insanların ortaya çıkan bu şeyi görmezden gelmesi, onu üretenler için değil ama görmeyenler için kayıp olur. yetmişli yıllar, başka bir sürü alanda olduğu gibi müzikal tarihimiz için de dikkat çekici bir dönem çünkü.
  • selda bağcan'ın 1975 yılında çıkardığı türkülerimiz 2 - mehmet emmi albümünün 6. şarkısı
  • edip akbayramın ağzına sağlık dedirten türküdür.
  • pek kondurulamayacak olsa da gülden karaböcek versiyonundaki düzenlemesi bizzat kendisine ait olan türkü.
  • mahzuni şerif çok güzel söyler.

    https://www.youtube.com/watch?v=w3o_0ff2rii
  • selda bağcan yorumu omuz oynattırır.
  • '976 edip akbayram yorumunda bir bas yürüyüşü vardır ki... ah müjgan ah...
  • edip akbayram versiyonunda baterist ayzer danga 4 baget kullanıyor sanki. hipnotize olmuş gibi sadece bateriyi dinliyorum şarkıda.

    1976 yılında bu ülkede yapılan en iyi anadolurock düzenlemesi budur. amerika'da filan yapılsa bugün herhangi bir tarantino filminde dinliyor olurduk.