şükela:  tümü | bugün
  • tilbe saranla yıldız tilbeyi karıştırabilicek kadar tiyatro eleştirmenidir !?
  • tiyatro eleştirmeni. farklı gözlemleri var kendisinin ve lafın sakınmadan konuşuyor. son zamanlarda mehmet ergen ile girdiği tartışma ile türk tiyatrosunun gündeminde.

    ben patronum hakkındaki son yazısı için (bkz: http://www.tiyatrodunyasi.com/…ay.asp?makaleno=1419)
  • bir kaç yerde tiyatro eleştirilerini okudum. aslında mantıklı yaklaşımları var ama emin değilim. tiyatroya ne katıyor, sadece ahkam kesen biri mi bilemiyorum.
  • yiğit sertdemir'in yönettiği kral (soytarım) lear oyununu izlemiş, beğenmemiş ve hakkında olumsuz eleştiri yazmış eleştirmen. buraya kadar sorun yok.

    ancak oyuna karşı hangi sebeple ve nasıl bir garez büyütmüşse içinde, yazdığı eleştirinin bağlantısını twitter'da tekrar tekrar paylaşmalar, oyunu beğenen insanlara inceden alay gibi algılanabilecek yorumda bulunmalar, oyunu eleştirmesi için başkalarını kışkırtmalar... sosyal medyada antipropaganda için özel emek sarf ediyor resmen.

    sayın anık, bir sanat eseri onu gören herkeste farklı duygular uyandırabilir. kimi beğenir, kimi beğenmez.
    başkaları sizin eleştirinize saygı duyuyor. siz de başkalarının beğenisine saygı duyun.
    yaşınızın insanı olun.
    sakin olun.
  • aynı zamanda so soul band'in başarılı gitaristidir. 9 eylül üniversitesi konservatuvar mezunudur. sadece elektro değil, bas gitara da çok hakimdir. ayrıca, 18 ekim 2014 tarihinde aslıhan kement ile evlenmiştir.
  • bazi tiyatro oyunlarina yaklasimini yadirgadigim ama bazi elestiri/yorumlarini da dikkat ve saygiyla takip ettigim kisi. elestirilerini kimi zaman fazlasiyla kisisellestiriyor, daha dogrusu kisilere yoneltiyor ve elestirmen olarak ciddiye alinirligini bu yolla zedeleyebiliyor. her halukarda tiyatroyla samimiyetle icice ve turkiye'de tiyatronun sorunlarinin canini yaktigini hissettiren, objektif olabildiginde ufkunuzu acan elestirmen, tiyatro adami.
  • sevdiğim tiyatro eleştirmeni. bazen çok hiddetleniyor, özellikle tweeter'da 140 karakterli tweetlerle çoşuyor, taşıyor .... sakin olsun, eleştirilerini tatlı tatlı yazsın ama acımasız olsun, kabına sığsın ama doldursun, oyunları yazıp kişilerle çok yazmasın ... hani daha iyi olur sanki ...
  • kendini geliştirmiş, özellikle tiyatro edebiyatı konusunda birikimi olan ya da oyunları görmeden önce araştırmasını yapmayı ihmal etmeyen bir bey, buraya kadar tamam.

    ama oyuncularla sosyal medyada içli dışlı olması, küskünlüklerini, hayranlıklarını fazlaca belli etmesi eleştirmen olarak objektif olup olmadığını sorgulatıyor. hakkında yazdığı, twitter'da facebook'ta yazıştığı ve yakın arkadaşım olan oyunculara sorduğumda da "değerlendirmelerini merakla beklediğim bir eleştirmen" yerine "iyi bir insan, ilginç tespitleri var, beni sever, ha onu sevmez" türünden cevaplar alıyorum. bunu umarım dikkate alır. hiçbir kurumla göbek bağı bulunmayan özgür bir eleştirmen olarak en önemli hasleti özgürlüğü halbuki. bu kadar emek verdiği bir alanda sempati beslediği oyuncular, küskün oldukları, polemikler ve mentionlarla anılmasına gerek yok.

    tiyatro dünyasına sosyal medya sayesinde dışardan "ben de varım ben de varım" demese, eleştirileriyle var olsa, bunlar yazılarının önüne geçmese eminim hem oyuncu hem tasarımcı hem de rejisörler değerlendirmelerini merakla bekleyecek.
  • kendisini seversiniz, sevmezsiniz. yazılarını beğenirsiniz, beğenmezsiniz. size kalmış.
    ama "ben yaptım oldu" diyen yönetmen ve oyunculara, ahbap çavuş ilişkisiyle oyun eleştirisi yapan, "duygu bana geçti" düzeyindeki eleştirmenlere bir tiyatro oyununda neyin, neden yapıldığını soran, sordurmaya çalışan bir adamdır.

    kaleminin sert olmasının sebebi de bana kalırsa, hiçbir şeyi beğenmemesi değil, türkiye'de çoğunlukla metin çözümlemesi yapıl-a-madan sahneleme yapılıyor olmasıdır.
  • bu yıl şehir tiyatrolarında gösterilen (bkz: nora bir bebek evi) 'ni yarın yokmuşçasına savunan tiyatro eleştirmeni. son birkaç yıldır türkiye'de gerçekten sıra dışı yapımlar sahneye çıkarken nora'ya bu kadar takılmak nedir anlamıyorum. bana kalırsa başarısız bir sahneleme olmuş.