şükela:  tümü | bugün
  • selim temo'nun yazısından:

    gözlüklerinin arkasında ezik bir taşra öfkesi oldu hep. en ufak bir centilmenliğe gerek duymadı. cesur biri olmamasına karşın önüne çıkan herkesle düelloya tutuştu. hasmının tabancasındaki o tek mermiyi çıkardı, şeytanın doldurma ihtimaline karşı horozu kırdı, hasmının gözlerini kapattı, ellerini arkadan bağladı ve “hakem” 10’a kadar saymaya başlarken ikinci adımda dönüp hasmını sırtından, hakemi göğsünden vurdu. böyle kazandı. tarzı bu. çünkü o yerli fouché.
  • "müzenin bahçesine çam dikicem, git topla kozalakları" dizelerinin sahibi. king of dı norfffhh. hatta bir samir duran. görevden alınırsa saldığı köklerin yarattığı boşluk nedeniyle dünyanın dengesi bozulur, allah cezamızı verir. bu arada malum karizmayı çizen adamın ankara'dan çıkması da hafif gururlandırmıyor değil.

    surda bir gedik açtık mukaddes mi mukaddes,
    ey kahpe rüzgar artık ne yandan esersen es.

    hala gülüyorum anasını satayım.
  • bu adam ölmeden önce ölümsüzlük bulunacak, ve sonsuza kadar ankara belediye başkanlığı görevine devam edecek. insanlık dünyanın amına koyduğunda mars kolonisinde bir yere ankara adını verip orada belediye başkanlığı yapar artık.

    at fava bekle.
  • gorevden alinan yada alinmasi planlanan belediye baskanlari fetocuysa pkkliysa yolsuzluk ve hirsizlik yaptiysa istifa etmesini istemek yerine direk yargila,
    haaaa!
    yok diyosan oyle bisey !
    milli irade milli irade derken bir yanda ote yanda,
    benim secmenim beceriksiz secememis anlamaz o isten ben alirim kimi istersem gorevden demektir bu dupeduz.
    milli irade nerede ?
    hadi akeistler bunu açikla ??
  • bir devrimci olarak melih gökçek - selim temo

    gazeteduvar, 7 ekim 2017

    https://www.gazeteduvar.com.tr/…larak-melih-gokcek/

    elitlerin ankara’sına karşı köylülerin, taşralıların, yeni zalimlerin ankara’sını kurdu. hani eskiden ulus’a giden köylüleri tutup haymana yoluna atıyorlardı ya, işte o köylüler şimdi ankara’nın başına geçmişti.

    yetmiş yaşındaki melih gökçek, sağcılığın bütün konforu ve gücünü tepe tepe kullandı. tipik sağcılıktı bu; herkese ait olan kamu gücüyle başkasını ezmek.

    kolay kolay gideceğe benzemiyor ama yüzündeki boş tebessümden dolayı “kusursuz bir kötü” de olamadı. çünkü sırıtan o değil, güç onun yüzünde sırıtıyor; ona birkaç numara büyük geliyor. zengin babalı toraman çocuklara benziyor. topu ve bisikleti olmasa yanından geçilmez. ama “sen kaleye geç” diyemiyor kimse ve o düşmesin diye bisikletini tutan çok!

    gözlüklerinin arkasında ezik bir taşra öfkesi oldu hep. en ufak bir centilmenliğe gerek duymadı. cesur biri olmamasına karşın önüne çıkan herkesle düelloya tutuştu. hasmının tabancasındaki o tek mermiyi çıkardı, şeytanın doldurma ihtimaline karşı horozu kırdı, hasmının gözlerini kapattı, ellerini arkadan bağladı ve “hakem” 10’a kadar saymaya başlarken ikinci adımda dönüp hasmını sırtından, hakemi göğsünden vurdu. böyle kazandı. tarzı bu. çünkü o yerli fouché.

    erdem bahsinde akla en son gelen kişilerden olan emin çölaşan’ı bile yere serebilmişti. onunla düellosu, aslında taşra ahlakı ile merkez snopluğunun meydan savaşıydı. karşısında kurucusu olduğu ülkede azınlık haline gelmiş bitkin bir snopluk vardı. iktidar gibi düşünme yetisini de yitirmiş bu anlayışı tadını çıkara çıkara ezdi. kolay kazandı, çünkü rakiplerinin hiç de iyi insanlar olmadığını biliyordu.

    şehrîliğe, modern hayata, evrensel sanata, hümanist değerlere, estetik beğeniye, herhangi bir konudaki seviyeye ilişkin her şeye lümpen raconunu bile çiğneyerek saldırdı.

    elitlerin ankara’sına karşı köylülerin, taşralıların, yeni zalimlerin ankara’sını kurdu. hani eskiden ulus’a giden köylüleri tutup haymana yoluna atıyorlardı ya, işte o köylüler şimdi ankara’nın başına geçmişti. armada’nın karşısında yimpaş, oran’ın karşısında dikmen vadisi, hitit kursunun karşısında pırasa ağaçlar, asrî hayat mekânlarının karşısında hanım lokalleri, batıkent’in karşısına doğukent, restorasyonun karşısında kaba sıva, eryaman’ın karşısında sincan-fatih.

    ama sağcı şehircilik anlayışı bile ağır geldi ona. turgut cansever’e ithaf edilen pursaklar’da beş katlı bir gecekondu semti kurdu. sonra kat sınırlaması kalktı orada. gerçi zaten sağcılığın millî ve yerli mimarlık anlayışı, her yere kümbet kondurmaktır. modernistlerin kültürel ve entelektüel iktidarına ancak bu kadar alternatif üretebiliyorlar.

    hanımlar beyler, bu noktada ismail kahraman’ın frak giymemesini de anlamalıyız. çünkü kahraman frakı reddetmiyor, frak kahraman’ı reddediyor. çünkü, berger’dan ilhamla söylersek; frakın bir tarihi vardır, ama ismail kahraman’ın bir tarihi yoktur. gökçek tam da burada işte. o, bir tarihin değil, bir karşı-kültürün devamı.

    cumhuriyet’in ezdiklerinin bir kısmı elitlerden daha modernist olmaya çalışırken (kürt siyasetindeki aşırı modernlik, cihangir rikkati vb.) bir kısmı aşağılanan her şeye dört elle sarıldı. özal’dan sonra herkes üstüne uymayan giysiden sıkılmaya başlamıştı zaten. yıllarca aşağılanan arabeski dinlemeye başladılar, lahmacunla viski içtiler, beyaz çorap giydiler, her kız çocuğuna merve, her erkek çocuğuna muhammed fatih adını verdiler. fatih, bugün icat edilmiş olan yerliliğe en uzak osmanlı sultanıdır bu arada.

    oran’a değil balgat (erbakan) ve keçiören’e (erdoğan) yerleştiler. çankaya’ya çıkmayıp beştepe’ye saray kurdular. çölaşangiller gibi aşağılayalım mı peki? hayır, yaptıkları şey devrimci bir karşı çıkıştır. “elit”in karşısına dikilen “kitsch” işte. gökçek bu tersine devrimin yılmaz bir eridir. onay değil, yorum bu!

    hiçbir hukukî girişim ile hiçbir siyasî tasarrufun sonucunu beklemeyen gökçek’e bir şey olmaz. reis de ona bir şey yapamaz. onunla ilgili hiçbir tahmin tutmaz. önüne çıkan turgut altınok’u nasıl tepelediği akıllardadır. bunu herkese yapmıştır, yine yapar. taşralıdır, tedbirlidir. öyle oğlana bir, kıza bir daire bırakma tedbiri değil bu. zekâdan ziyade reflekse dayalı bir tedbirle altınpark’taki binalardan birinin ikinci katına bir sürü şeyi boşuna biriktirmemiştir!

    ona bir şey olmaz. top ve bisiklet onda. örnek verelim: bir ara yine bir seçim vardı. faşist siyasetçi vladimir jirinovski’yi ankara’da ağırladı, oyları ikiye katlandı. “sıcak denizlere inelim” diyen biri bu ha! rakibi murat karayalçın çağırsa ona ankara’da tek bir oy çıkmazdı, kendi oyu bile! gökçek bu, fenalık ona yakışıyor!

    en iyisi ondan nefret eden ama “iyi bir kötü” olamadığı için gıcık da kapanlar bir araya gelip top ve bisiklet alsınlar ya da başkasının topuyla oynamayı, başkasının bisikletine binmeyi istemesinler. yoksa gökçek, aynı gözlüklerin arkasındaki aynı ürkek gözlerle ona karşı birikenlere aynı hazla bakıp kıs kıs gülmeye devam edecektir!
  • çok abartmayın. maksimum 2 yıl süresi var.
  • tüm küresel diş güçlerin söz geçiremediği reis'i 2 saatte ikna etmiş ve koltuğunu korumuştur. demek ki reis olsan da söz geçiremiyorsun bazen.

    melih gökçek'i sevmem ama saygı duydum. artık 2 saatte ne deyip ne yaptıysa reis ona söz geçirememiş.

    melih gökçek > reis
  • adam 70 yasindaymis lan benden genc duruyor. sumerli krallar listesinde 30000 yil yonetti denilen krallar var onlarin soyundan geliyor sanirim.

    tanim: upuzun adam, genetik mucize, the man from earth