• woody allennin ne hakkinda oldugu bilinmeyen su anda cekimleri devam eden yeni filmi.
    http://imdb.com/title/tt0378947/
  • --- spoiler ---

    nevrotik melinda'nın sevgilisinin, melinda'nın en yakın arkadaşıyla olan gizli ilişkisini açıklaması ve akabinde kurduğu ''bilirsin, böyle şeyler olur.yaşam, karmaşık bir şey.'' woody allen gerçekliğinin özeti. her ne kadar ''yüzsüzlüğün bu kadarı'' desem de gerçekten hayat karmaşıktır ve böyle şeyler olur.

    ve son sahnede anlatıcının ''komik ya da trajik. en önemli şey hayattan keyif almak. çünkü dünyaya bir kez geliyoruz ve bitince de bitiyor.kardiyogram iyi çıksa da çıkmasa da,hiç beklenmedik bir anda, herşey bitebilir.'' derken parmak şıklatması ve ekranın birden bu hareketle kararması yüzümde kocaman bir gülümsemeye neden oldu.

    --- spoiler ---

    woody allen'ın en iyi filmlerinden olmayabilir iyi de olmayabilir ama kesinlikle güzel bir film.
  • woody allen'ın en iyilerinden birisi sayılmasa da iyi olan ve hak ettiği değeri görmeyen filmlerinden biri. radha mitchell ise filmin komik tarafında naif karakteriyle, mimikleriyle, şapşal bakışlarıyla (çok da benziyor kitapsız) her an aşık olunabilecek bir mia farrow görevini yerine getirmiş. mia farrow eksikliğini doldurmuş.
  • woody allen'in, büyük ölçüde kartezyen bir giriş-gelişme-sonuç kurgusuna bağlı kalarak yazıp yönettiği filmi. hatta daha ileri gidecek olursak, fransız kompozisyon anlayışı çerçevesinde, gelişme bölümü -biraz iç içe geçmiş olmakla birlikte- tez ve anti-tez alt bölümlerini içermektedir. sonuç'un son bölümünde ise, tüm bu anlatılanların üstüne, "bakın böyle böyle dedik ama aslında hayatın anlamı şudur" gibi bir genelleştirme mevcuttur ki, fransız sisteminde buna "élargissement du sujet" adı verilir, fransız liselerinde okuyanlar 8 sene boyunca bu kurallara göre kompozisyon yazmak zorunda bırakılmışlardır.

    buna karşın, film, konudan sapmadan, yetenekli oyuncularla hedefini on ikiden vurmaktadır.

    --- spoiler ---
    ayrıca, iki versiyonda o kadar çok ortak mekan kullanımı yapılmıştır ki, sonuna doğru iki hikayenin bir şekilde birleşeceği izlenimi doğmaktaysa da boş çıkmaktadır.
    --- spoiler ---

    son olarak, ismi bu kadar zor telaffuz edilip de kendi telaffuzu bu kadar iyi olan chiwetel ejiofor, güçlü bir alkışı hak etmektedir.
  • eski filmlerinin bir fanatiği olarak söyleyebilirim ki tipik bir woody allen filmi.
    ancak tatminkar mı, hayır. bana bilmediğim bir şey söyle demek isterdim sevgili woody'ye tanısaydım kendisini, ancak tanımıyorum. yıllar geçtiği ve haliyle yazdığı karakterler için artık yaşlı görünmesinden dolayı oynamadığını düşünüyorum. ancak hiç problem değil, kendisi yerine çok güzel rol yapabilen bir aktör bulmuş: will ferrell. her ne kadar tipleri benzemese de, gözlerimi kapattığımda kulaklarımda woody allen'ın sesi ve beynimde görüntüsü vardı, aynı şeylerden şikayet edip duruyordu. elbette bu tür bir ilişki filminde "mıy mıy" kadınlardan birini kullanmalıydı. eskiden diane keaton ve mia farrow tarafından doldurulan bu ağlayarak, vikvikleyerek konuşan şikayetçi kadın kontenjanı da radha mitchell tarafından doldurulmuş. bu da kendisinin ne kadar tutarlı bir yönetmen/hikayeci olduğunu gösteriyor aslında. kesinlikle yanlış anlaşılmasın, özellikle diane keaton'ın eski woody allen filmlerindeki oyunculuğuna hastayım. sadece yönetmenin film tarihi açısından bir saptama yapmak istedim.

    bu entry'nin mesajı: sleeper süper bir filmdir, herkes tarafından izlenmelidir.
  • trajedi ve komedi olarak iki ayri kurguya ancak benzer olay orgulerine sahip, insanda zorlama olmayan birkac kahkahanin yani sira gercekten de zorlama esprilere de sahip bir film olarak o anlarda insanda sinirlenme yerine kahkaha olmasa da bir tebessum saglayan bir film olarak gormekteyim melinda and melindayi.. bu duruma da sasirdigimi belirtmeden gecemeyecegim..film bu yonden degisik bir ifade kazandi zira kanimca olaylar, espriler yerli yerinde ve senaryonun cok fazla zorlamayacak ancak bunun yaninda acik da vermeyecek sekilde hazirlanmis.. bu sayede filmin akisina kendinizi kaptirirken butun filmi hafif tebessum, bazen kahkaha icerisinde seyrediyorsunuz.. bu da filmin cok ust duzey olmayisinin acik oldugu ortamda yine de insanin kendini iyi hissetmesini saglamada onemli bir rol oynuyor..

    trajedi ve komedi diye bolunen kurgular icinde trajikomik olarak birlesmis sahneler de degisik duygulara itiyor insani.. ancak oyle bu celiskiye cok kafa yorulacak bir film oldugunu da dusunmuyorum ki ben cok kafa yormadim.. tam olarak durum komedisi olmasa da filmin bazi kisimlarinda bu turun icine iyice sokuldugu gozukuyor, bunun iyi ayarlanmis olmasi da film hakkinda cikista kesin bir yargi koymak acisindan ve de durum komedisi ile ilgili yorumlardan uzakta kalabilmesini sagliyor..

    face of melinda dinleyerek, aklimda bu sarkinin ve bu sarki ile ilgili anilarin ve olaylarin etkilerini dusunerek, biraz gecmisi sorgulayip biraz gelecegin karanlik durumundan endiselenerek gittigim filmin bu sekilde bir tarza sahip olmasi aslinda beni oldukca sevindirdi.. simdi dusununce ve bundan sonra dusundugumde film hakkinda ne mukemmel ne de kotu dusuncelere sahip olacagim.. melinda kelimesinin anlamina herhangi bir etki yapip beni rahatsiz etmemesine saygi duyup kotu psikolojimden siyrilip eglenmeme olanak tanidigi icin tesekkur ettim ve edecegim..

    bir de alkislama olayi da enterasandi.. ladies in lavenderda oldugu gibi yonetmenin katilimi olmayan bir filmde filmi alkislamak niyeydi, bunu anlayamadim.
  • içinde yine hepsi nevrotik,çok konuşan,insanı yoran ama yine de pek bi sevdiğimiz woody allen insanlarının bulunduğu film.annie hall,love and death gibi filmler çekmiş olan bir yonetmen için vasat kalsa da renk ve mekan kullanımı için on tam puan verdik biz .
    ayrıca aklımız takıldı will ferrell gibi biri gerçekten var mı yoksa onu woody amca mı yarattı hani kendine yedek olsun falan diye.
  • yine new york'u, evleri, dekorasyonlari hayran hayran seyrettigim bi filmdi. içki masasinda komedi/trajedi ikilemiyle ortaya çikan, ayni ayrintilarin iki tip hikayede kullanildigi güzel bi yapitti. woody allen'a göre herkes zayif bulmus ama kanimca basarili, hos bir film. sinemadan mutlu ayriliyosunuz. radha mitchell'in performansi özellikle nevrotik alkolik kadinda mükemmel seviyeye ulasti.
  • iki film birden kuşağını ekme sebebi. yeterince doyuma ulaştırıyor insanı; gözler sayın allen'ı arıyor fakat nafile. belki bir köşeden başını uzatmıştır, ayağının ucunu göstermiştir. saptama için tekrar izlenebilir. ışıklarla şımarıkça oynanması bile bu filmi tekrar ziyaret etme sebebidir.
  • bu aralik ayinda 70 yasina basacak, nevrotik karakterlerin akli buyuk, boyu kucuk yaraticisi woody allen'in anything else kadar olmasa da, sevenlerini uzen, vasat filmi.
    seyirciye film boyunca birebir anlatilmayan bir anekdottan dogan, trajik ve komik olarak iki ayri versiyonda betimlenen filmin basrolunde radha mitchell oynuyor. bu filmde tipik woody allen karakterini canlandiran will ferrell basarili tespitlerle bezeli repliklerinin haricinde yine alisilagelmis slapstick bir role sahip. buyuk cussesi yuzunden midir bilinmez; bucur, ezilen ve nevrotik pseudo-woody allen karakterinden cok old schooldaki ferrell i hatirlatiyor seyirciye.
    radha mitchell in iki farkli melinda roluyle parladigi film neticede, tatmin edici olmadigi gibi zaman zaman "gulmem lazim ama daha akillica yazilmis bir senaryo olsaydi keske. nerde annie hall, nerde bananas?" demenize sebep oluyor.
hesabın var mı? giriş yap