32 entry daha
  • gündüz ilk dinlediğimden beri bulduğum boşlukta klibiyle birlikte hipnotize olmuş şekilde dinliyorum. her zamanki gibi müzik, sözler ve klip efsane. 6 dakika olmasına rağmen kısa geliyor o derece. hep söyle güzel insan. tık

    "bülbülün çaresi güldür"
  • son zamanlarda izlediğim en etkileyici klibe sahip mabel matiz eseri. şarkıyı albüm çıktığında çok sık dinliyordum bir süre sonra canımı yaktı, kaçtım. şimdi klibin de etkisiyle, tatlı bir sızıyla yeniden dinliyorum.

    canımın içi sen ne güzel işler yapıyorsun ne güzel bir insansın. kalbin, için, kafan rengarenk. o "bülbülün çaresi güldür" derken dolan gözlerin ne anlamlı.

    mendilinde kırmızı var çünkü, bir mendil de kanar *, insan da. canı gider kan ağlar, kalbi acır, kan kusar. lal olur, yüreği susar.
  • klibi vasat bulanlardan biri de benim. oysa klip, merak uyandırıcı bir şekilde başlıyor. tamam diyorsun acaip bir şey geliyor ama açılışa göre yavan devam edip, yavan bitiyor. şarkıya söylenecek birşey yok muazzam.
  • --- spoiler ---

    lakin içerik olarak ben biraz boş buldum. 6.02 dakika şu anda piyasaya sürülen türkçe şarkılar için oldukça uzun bir zaman. klip çok daha iyi değerlendirilebilirmiş. mesela esas kızın evde bekleme bölümlerinde daha fazla bir aktivitesini görebilirdik, mabel matiz'in dağın tepesinde bekleyip şarkısını terennüm ettiği bölümleri bence kesinlikle daha az görmeliydik, başta ve sonda çıkan zikirci abiler klibin geri kalanına daha iyi harman edilmiş şekilde kullanılabilirmiş, sırf şarkının oralarında zikir sesleri var diye adettendir dercesine eklenmişler gibi durmuşlar falan filan...
    --- spoiler ---

    klibi bazı arkadaşlar boş bulmuşlar, klibi böyle dümdüz izlerseniz, sofuların orda ne için kullanıldığını bilmezseniz boş bulabilirsiniz. klipte hiçbir şey ''adettendir'' diyerek eklenmemiş bilâkis her şey yerli yerine anlamlı bir şekilde konulmuş vaziyettedir.
    uzun uzun yazmak yerine bir arkadaşımızdan alıntı yaparak bilgi vermek isterim.

    ''klibin başında bütün kar örtüsü ve ıssızlığın içinde her biri farklı yerlerden gelen sofular o kör edici kar beyazlığını kırıp dikkatlerimizi üstlerine çekiyorlar. nizami bir şekilde bir araya gelerek oluşturdukları çember aslında evrendeki sonsuz devinime bir gönderme ve ilahi düzenin yapısına dikkat çekiyor. ayrıca klipte kar örtüsünün oluşturduğu bir saflık ve arınma göndermesi var. klipte nemrut dağını görüyoruz. nemrut dağı da aslında sofular gibi bir araya gelme birbirimizle kucaklaşma mesajı taşıyor. çünkü nemrut dağında hem pers tanrılarının heykeli hem de yunan helenistik döneminin tanrıları var. klipte bir aşığın bekleyişi var ve bu bekleyiş bütün o ıssızlığa ve soğuğa rağmen umutlu bir bekleyiş. mektubu almaya giden kişi mektubu yollayan kadına yüzünü göstermiyor ve ayrıca kadında bir tedirginlik ve korku hali var. mektubu gelmesini beklerken mabel'de de bir tedirginlik hali var. üzerindeki tek renk aba tarzı giysi aslında mabelin inzivaya çekildiğini ve ilahi bir işaret beklediğini anlıyoruz. mektup bu alan kişide mabel mektubu getiren de mabel. ve mektubu getiren eski mabel mektubu alan yeni mabel ve mektubu getiren mabel de yüzünü açıp yeni mabelin eski mabeli görmesini sağlıyor. eski mabel dünyevi aşkı temsil ederken yeni mabel artık bu dünyevi sınırlandırılmalardan kurtulup tasavvufi aşkı yakalıyor. klibin sonunda da sofuların tekrar gösterilmesi mabelin manevi anlamda huzura eriştiğinin habercisi...''
  • yine yaptı yapacağını
    (bkz: iki gözümün çiçeği) ..

    güzel insan , zor bulunan bir tını , iyi bir kalp.

    yolun hep ışık.

    (bkz: mabel matiz)

    "bülbülün çaresi güldür "
  • (bkz: #85875774)

    madem açıktan alıntı yapılarak cevap verilmiş, ben de aynı şekilde yapayım.

    klibi dümdüz izlediğimiz yok, gayet anlayarak ve yorumlayarak izleyebildik, matrix değil sonuçta ama yine de 6 dakika 2 saniyenin dolu dolu kullanılmadığını, bazı kısımlarının fazla uzatılarak boş geçirildiğini düşünüyorum. buna klibi anlamamak değil, güzel sinematografinin içinin yeteri kadar doldurulamadığını anlatmak deniyor. dümdüz okumamak lazım yapılan eleştirileri, değil mi?

    bu kendimce bahsettiğim eksiklikte de en başta mabel matiz'in dağda karlar içinde oturup şarkısını söylediği bölümler geliyor. çok gereksiz uzun tutulmuş o bölümler. resmen "şarkı zaten çok uzun, şu oturup dümdüz şarkı söylediği kısımları fazladan verelim de işi çok uzamadan tamamlayalım" der gibi bir hissiyat bırakmış. oralardan kısaltılabilir ve evde mektubu gönderen, gözü yollarda kalan esas kızın bekleyişine daha fazla odaklanılabilirdi diyorum, hatta tam da öyle yapılmalıydı diyorum. mektubu getiren ulak mabel'in yolculuğu daha fazla çeşitlendirilebilirdi diyorum. aşılan dağlar, tepeler, mesafeler daha iyi verilebilirdi. içerik olarak eksiklikleridir bunlar klibin. sinematografisi güzel ve türkçe kliplerden üstün diye %100 kusursuz ve mükemmel bir iş olmuş olmuyor. beğenimizi söylemek kadar eleştirilerimizi söylemek de gayet doğal. söyleyelim ki, bundan sonraki benzer işler daha iyi olabilsin. en azından benim düşüncelerim bu şekilde, kimse katılmak zorunda değil.

    son olarak, hiç kimse böyle bir klibi/diziyi/filmi izlerken tasavvuf ilmini ve sofuların neyi temsil ettiğini noktası noktasına bilmek ve bu sayede anlamlandırmak zorunda değildir. hiçbir seyirciden böyle bir ön koşul talep edilemez. o sofuların ve tasavvuf ilminin neyi kastettiğini anlatmayı becermek yönetmenin işidir. eğer altına imzanızı attığınız işte anlatmak istediğiniz şeyin ne olduğunu işinizin kendisi değil de ardından gelen açıklama yazıları açıklığa kavuşturuyorsa üzgünüm ama düzgün bir şekilde anlatamamışsınızdır. klip de zaten o sofuların klibin geri kalanıyla bağlantısını anlatmak için herhangi bir çaba göstermiş durumda değil. dediğim gibi, 6 dakika 2 saniye standart türkçe şarkıları açısından çok uzun bir zaman. normal bir şarkının iki katı. bu kadar uzun süreye sahip bir klip çekiliyorsa klibin her bir dakikası dolu dolu kullanılıp, anlatılmak istenen her şey rahat rahat anlatılabilir/anlatılmalıdır. eleştirimiz o yüzden. güzel bir işe girişilmiş, keşke daha eksiksiz olsaymış isteğimizden. klipten sonra instagram'da, twitter'da, bilmem nerede paylaşılan "klipteki şu şunu, bu bunu anlatıyor, anlamayan odunlar gitsin ansiklopedi karıştırsın" şeklindeki pek kibirli açıklamalar maalesef ki ne klibi ne de eleştiri getirenleri alâkadar etmiyor. seyirci olarak haticeye değil neticeye bakarım. netice de açıklama getirilmesi icap eden bir neticeymiş anlaşıldığı üzere.
  • söyleyecek çok şeyi var bu şarkının. anlatacak çok şeyi var bu klibin. yüreğimin en derin köşesinde bir taşı oynattı yerinden. ruhuma dokundu. nemrut dağının tepesinde esen rüzgar saçlarıma, alnıma değdi.

    son derece başarılı bir hikaye, son derece güzel ve bizden bir ezgi. mabelciğim, canım. ne yaptın bana sen böyle.
  • wwoouuuwww.
    etkileyici...
76 entry daha
hesabın var mı? giriş yap