• arap ordularinin orta asyaya girmeleri sonucu ortaya cikan yeni bir edebiyat turudur.. dini sahsiyetlerin meziyetlerini ve din ugruna yaptiklari seyleri anlatan eserlerdir...
  • ruhsar'da mazhar'ın annesinin adı idi.
  • gaye, amac.
  • en meshur dogu anadolu menkıbelerinden birisi sudur:
    6 adet kürdan alinir. herbiri ortalarindan citlatilir, parcalari koparmadan v seklinde birakilir. 6 adet v seklindeki kirik kürdanlar v nin kirik ucu iceri gelerek daire olusturacak sekilde dizilir.
    menkıbe sudur: bu sekile hic bi sekilde dokunmadan 6 kürdan nasil yildiz haline gelir?
  • o alquimista* romanının çevirisinde -ki orijinalinde nasıldır bilemiyorum- "kişisel menkıbelerinin peşinden gitti", "bugün menkıbe gördü", "piramidin dibinde menkıbe buldu" şeklinde bık bık bık durmadan kullanılan sevimsiz sözcüktür.
  • 1. ed. din büyüklerinin veya tarihe geçmiş ünlü kimselerin yaşamları ve olağanüstü davranışlarıyla ilgili hikâye.
    2. olağanüstü olaylarla ilgili anlatı: “kemalettin bey, bize sağda ve solda, alçak, yüksek nihayetsiz tepelerin harp menkıbelerini anlatıyordu.” -h. e. adıvar.
    3. hikâye: “bu menkıbe onun hakikaten eski bir şair olduğunu ispat etmektedir.” -a. h. çelebi.

    (bkz: tdk)
  • bir olayın sistematik bir oluş silsilesi takip edilerek ifade edilme durumu, bir nevi hikaye..eskiler menakıb da derler..
  • «eylem, bir eylem alanıyla bir eyleyeni varsaydığı için olgusal olan fiiliyata dönüştürülmelidir. eyleyen, eylenileni öncelemez; eylem, yaratıcı olmak için bir ilkeye sahip olmalıdır. bu ayrışmaktan başka bir şey değildir, eylem ayrışmadır, doğurgandır, doğuştur. dolayısıyla eylemin ifşa edici bir karakteri vardır, hem kişiliği gösterir hem inşa eder. ancak, bu boşlukta cereyan etmez, insanlar bir şeyler üzerinde bir şeyler yapmak için cem olur. toplumsallığın bu aracısına dönük edim, bu nesneleştirme süreci, kelam ve fiiller biçiminde kişiliğin ifşasıdır. ölüme dek cereyan eden eyleyiş süreci bir insanın kim olduğuna dair tanım, müzakere ve değişim sürecidir. “ben kimim?” sorusuna ancak ucu açık hayat hikayesinde cevap aranabilir.»

    suphi nejat ağırnaslı, menkıbe, s. 46
  • an itibari ile buradan dinlenebilmektedir.
    loopa alınmış vaziyette, hemen hemen 1 saattir durmaksızın muhabbete vardığımdır.

    anlat dedem, ne olursun anlat!
  • sahaflarda bulup aldigim 1983 basimi kitabin basliginda cogul haliyle gecen kelime: "bektasi menakibnamelerinde islam oncesi inanc motifleri"
    yazari ahmet yasar ocak
hesabın var mı? giriş yap