şükela:  tümü | bugün
  • nam-ı diğer arkın allen süpper triosuyla dümbelek, dance müziği, ve boru sentezine ulaşmış.ne idüğü belirsiz bir afrika enstrümanından çıkan 303 benzeri sound eşliğinde gubarak gubarak sesleri arasında coşmamıza imkan tanımıştır.kendisine bu entry i armağan ediyorum okudukça bizi hatırlamasını temenni ediyorum.
  • dün festival kapsamında babylondaydı.. trio olarak
  • halep pasajında 11 temmuzda imza günü olan ve ufak çaplı bi konser veren kanada da yaşayan sevgi dolu muhterem şahıslar ...sadece arkın'ın adını bilirim ...bir çöp kutusuyla insan kulağı ve ruhunu okşamasını bilir bunlar
  • (bkz: seyahatname)
  • mercan dede ensenble ve arkin allen dj set arasindaki ayirim o kadar net degil..oysa yaptiklari muziklerin tarzlari farkli.
    arkin allen daha ziyade underground dance muzik icra eden ama buna yine de kendisinden birseyler katan dogu ezgilerini ekleyen bir tarza sahip ama asil olarak insanlari dans ettirmeye, vucutlarini ve ruhlarini kiprdatmaya calisan bir muzik tarzi var. mercan dede ensenble ise daha ziyade mercan dede albumlerindeki muzik turune yakin bir anlayista canli muzik yapan bir grup, yani daha bir oturularak, sakin bir sekilde dinlenebilecek bir tarzi var. diyerek yaptigi isi ozetlemisti arkin zamaninda ..
  • seyahatname albümündeki giriş yazısına hayran olduğum ..25 mayıs 2001 saat :21:00 de yıldız sarayın'da konseri olan yanakları sıkılası insan ..

    "neyin feryadi ile baslar mesnevi'sine mevlana, dogdugu topraklardan kopusunu, hayat dedigimiz bize ayrilan zaman dilimindeki seyahatini, bir diyardan digerine, bir sevdadan baska sevdalara gidisini anlatir ney'in.

    en sade ve oz haliyle, insanin, hepimizin oykusudur ney'in hikayesi. her birimizin basli basina bir dunya oldugunun; her bir gonlun acilar, sevdalar, umutlar, asklar, dert ve dermanlarla yogrulmus seyahatinin ney'e yansiyan sedasidir.

    dogdugumuz andan itibaren, cogu zaman taklit gorenekler, kuru inanclar, sevgisiz ideolojiler, bos menfaatler yada kohne gelenekler tarafindan haciz edilmis hayatlarimizin ozunde, tek bir seyahatin yolcusu olmak gibi kacinilmaz bir ortakligi paylasiriz tum insanlarla. basi ve sonu olan herseyin bitmesinin, gecip gitmesinin kacinilmaz oldugu bir dunyada, nufus kagitlarimizdaki bilgilere ya da cuzdanimizin kalinligina bakilmaksizin yeri, ismi ve zamani bilinmeyen bir istasyonda hayat treninden indirelecegimiz gercekligi hic bir ayrim yapmaksizin hepmizin karsisina cikar.
    kimimiz seyahatinin mektuplarini yazar, digeri nakseder, kimi seyahatlar ise sabirla baslayip sirla muhurlenir, kelimelerin kifayetsiz, namelerin caresiz kaldigi seyahatler vardir. ney'inki boylesi bir seyahattir, namesi herhangi bir seyahate degil "seyahat" 'in kendisine ait bir feryattir, hayatin ozunun, henuz isimlerle, sifatlarla, mal-mulk-varlik-yokluk endisesi ile tozlanip kirlenmemis, yeni dogmus bebegin heyecanla carpan yuregi gibi kayitsiz, hesapsiz carpisinin ifadesidir. belki de tum seyahatler en basta sahip olup elimizden kus gibi ucan bu safligi, ictenligi bulmaya dair bir arayistan ibarettir.

    besyuz milyar yildan daha yasli bir dunyada, tarihi otuzbes bin yila ancak uzanan insanin, yetmis yillik hayati yunus'un bir goz acip yummasindan dahi kisa bir surece tekabul eder. sadece kendimizin sahip oldugu bu "seyahat an'ini" kosturmacalar, telaseler, endiseler, anlamsiz mucadeleler icinde yitiririz cogu zaman. binalar, caddeler, betonlar arasinda para pul pesinde acimasizca suruklenen maddi dunya ile, enerjisini tenbih ve tehditden alan, hukumlerini ve menfaatlerini ates korkusu ile korukleyen "dinler ve ideolojilerin" arasindaki, gonlumuzdeki titrek mumu sondurmeden yasama cabamizda, ask'dan baska hicbir soz soylemeyen mevlana'nin, yunus'un yani gercek asik'larin sohbeti; comertligi ve berrakligi ile kimseyi ayirmadan, secmeden, elemeden, herkesin uzerine aydinligini salan gunesin kara bulutlarin arasindan cikivermesi kabilinden hayatimizi ask ve sevgiyle aydinlatir.

    asik'larin dili birdir; ask dilini konusurlar, anlamak icin ne tercuman, ne sozluk gerekir, aska talip olma istegi, talebin kabul edildiginin mesajidir. asik'in mekani gonul evidir; camiler, kiliseler, tapinaklar, butun muhtesemlikleri ve susleri ile dunyanin tum dini mabedleri, ac kalmisa karsiliksiz uzatilan ekmegi veren gonlun ferahligi ile tozdan yapilmis resimler gibi ucusur giderler. tozlarin, masallarin, mitolojilerin alimli yollarindan ziyade, gonul evimizde bizi hasretle bekleyen sevgilimize kavusma yolundaki seyahatimizin nameleridir buradaki sesler. samimi olmak disinda hicbir iddiasi olmayan calismalardir. hasbel kader icerisinde begenilen bir sey bulunursa, bu suphesiz gonlunu, sanatini, samimiyetini bu albume koyan cok degerli muzisyen dostlara, hatalar ve kusurlar ise tamamen bana aittir. uflemeye calistigimiz neyden onbes yildir cikarttigimiz tum sesler, muzikler, besteler, degerli hocamiz kutb-ul ney niyazi sayin'in tek bir rast notasindan daha acizdir, gucsuzdur. tum bu soylediklerimizi, caresizligin ve sogugun bagrinda yalinayak sokak ortasinda elindeki tiner sisesi ile uyuyakalan cocugun tek bir gulumsemesine hic dusunmeden degisiriz.

    name'lerimin, seyahati sirasinda sayiklayan bir meczubun samimi icten, kusurlarla dolu sedalari olarak, hicbir sekilde ciddiye alinmayarak dinlenmesi umudu ve duasi ile..."

    mercan dede, montreal, ocak 2001.
  • 'at, hat ve seyahat sesleri" adlı projesiyle yarin (25 mayıs ikibinbir) yıldız $ale manej binalarinda saat 21.00'de at-nagmeler: istabl-i amire-i ferhan'a konuk oluyor. onbe$ kaat. ogrenci yedibucuk.
    http://www.bigglook.com/…ay.asp?aktv_id=961&aa_id=9
    sevenlerine duyurulur. aktivite ciki$inda, caferaga medresesine gidelim. kebap soyleyip yakalim kendimizi. star gazetesi man$et atsin otuziki punto.
    kebap soylediler kebap oldular diye.
  • seyathame adlı modern dans ve sufi müzik kombinasyonu gösterisiyle aklımızın başımızdan gitmesine yol açan insanların başında gelen güzel insan... bu gösteride cem yılmaz ve meltem cumbulunda bekleyemeceğimiz kadar ciddi katkıları wardı, tiyatral aksiyonlarda video wall kullanımı konusundada örnek alınması gereken bir uygulaması wardı...
  • yaptıkları müzige cidden kalplerini koyan
    kalp atıslarinin üzerini tef, ney, klasik kemençe,kanun v.s ile süsleyen ..
    sıcak mı sıcak
    yüzlerinde güller açan..
    yanaklarını sıkmak ne ki ? sevgi yumagi ne ki ? dedigim ..gönül verdigim insanlar ..
    scott efendiye sevgim ayridir o' nun sıcaklığı bir başkadır..
  • bugün çok başarılı bir konserlerini izlediğim süper insanlar, konserden önce beraber sahneye çıkacağımızı sanıp gülüştük bir süre, bu ne güzellik, ne doğallık ne içtenliktir efendim?