şükela:  tümü | bugün
  • tıpkı diğerleri gibi gayet hoş ama sanki daha bi özel salvador dali resmi adı..
  • salvador dalinin 1936-37 yıllarında tamamladığı eseri. narkissos un nergis çiçeğine dönüşümünü pek bir güzel yorumlamıştır kendileri ve resim her bir köşesinde ayrı bir büyüyü saklamaktadır.
    burdan da resme ulaşabiliyoruz:
    http://www.essentialart.com/…osis_of_narcissus.html
    (bkz: benim diye soylemiyorum)
  • (bkz: saheser)
  • istanbul'da bir sürrealist salvador dali sergisine başlıca gidiş sebebim olan dali eseri. serginin bitimine 1 ay kala gittiğim için olabilir eseri göremedim. bazı eserler sanırım ilk birkaç haftadan sonra kaldırılmış. gerçi her sabah uyandığımda beni selamlasa da orjinalini görmeyi çok isterdim. asıl anlatmak istediğim nokta ise 4 senedir posteri incelemek için her baktığımda değişik detayları görüyor olmamdır.
  • şu an tate modern'de bulunan esermiş.

    http://www.tate.org.uk/…rk?workid=2987&tabview=work
  • the persistence of memory'i dünya gözüyle gördükten sonra aklıma düşen, ölmeden orjinalini görmeyi istediğim bir başka salvador dali şahanesi.

    en depresif zamanlarımda, kendimi bu tabloya bakarken yakalıyorum ben. bir bulmaca çözer gibi, her detayını ayrı ayrı inceliyorum, başka bir boyuta geçip beni üzen her şeyi unutuyorum. sonra keyifli zamanlarımdan birinde karşıma çıkıyor, gördüğüm her bir ayrıntıya ayrı bir anlam yüklüyorum, echo'yu görüyorum suyun belli belirsiz hareketinde, dali’nin gala’ya olan aşkını görüyorum kırmızının tonlarında, mavi kuş’u görüyorum kendi narsist yansımamın bir parçası olarak…
    velhasılı, dali’nin pek çok eseri gibi “iyi geliyor” bu tablo da.

    imkan olsa şu an kalkıp gideceğim aslında. tate modern burnumuzun dibi sayılır, şimdi yola çıksam beylikdüzü'nden daha kolay giderim valla. mühim olan 5 kuruş neşeyi, 3 vakit zamana denk getirebilmek ki, ben de ikisi de yok hamdolsun.*

    ha, bir de dali’nin bir şiiri var, bu tablo ilk sergilendiğinde bu şiirle beraber sergilenirmiş. şimdi hala var mı bilmiyorum ama şiiri buraya taşıyalım ki, ilgililere naçizane bir katkımız olsun. *

    “narcissus,
    in his immobility,
    absorbed by his reflection with the digestive slowness of carnivorous plants,
    becomes invisible.
    there remains of him only the hallucinatingly white oval of his head,
    his head again more tender,
    his head, chrysalis of hidden biological designs,
    his head held up by the tips of the water's fingers,
    at the tips of the fingers
    of the insensate hand,
    of the terrible hand,
    of the mortal hand
    of his own reflection.
    when that head slits
    when that head splits
    when that head bursts,
    it will be the flower,
    the new narcissus,
    gala - my narcissus
  • eser şuan londradadır. narkissos un kendi siluetine aşık olmasını konu eder. ekho bir gün ormanda gezer. peri kız ekho narkissosu ilk gördüğünde aşık olur ve aşkını ona itiraf etmeye karar verir daha cümlelerini bitirmeden narkissos onu küçümser ve hor görür. ekho ordan uzaklaşır ama duruma o kadar üzülür ki üzüntüden taşa kayaya dönüşür ekho ismi buradan gelir zaten o kayalardan çıkan ses yani yankı anlamında ekho türkçesi eko olan kelimedir. neyse bu bizim narkissosun egosu tanrıları sinirlendirir tanrılar ona öyle bir ceza verir ki kendisinden başka kimseye aşık olamaz. narkissos bi gün ormanda gezerken bir dere kenarında durur orda suda kendi yansımasını görür ve kendi yüzüne hayran kalır kendisine aşık olur aşkından ötürü ordan kalkmaz günlerce yemez içme bir deri bir kemik kalır ve suya düşer suda nergis çiçeği olarak çıkar. dali eserinde iki tane taştan el çizmiştir ellerin birin de yumurtaya diğerin de cevize benzer obje vardır. ceviz orda kafaya benzetilmiş öne doğru eğilmiş arkadan saçlar çıkıyor gibi bir biçim oluşmuş solda ki yumurta dan nergis çıkmaktadır. solda ki elin suda yansıması da vardır buda narkissos un suya düşüp nergis dönüşünü anlatır. arkada kadınlar kalabalık bir grup var bazısı dans ediyor ama hepsi narkissos un egosuna tepki koyarcasına sırtlarını dönmüşler. satranç tahtasına benzer bir yer ve onun üzerinde bir heykel var heykel dağlara doğru bakar burda ekho nun yanında olduğunu ve narkissos a tepki gösterdiğini anlatıyor. sağ tarafta ki böcekler karıncalar fosilleri yemekli toprağa dönüşmesini temsil eder.(bkz: sanat eseri analizi)(bkz: salvador dali)