• evet,mete moğoldur, çinlidir.tibetli de olabilir.hatta aborjin bile olabilir ama türk olamaz.çin seddi de zaten sadece aztekler için yapılmıştı.iptidai bozkırlı olan türklerin ne haddine mete'yi sahiplenmek.çin kronikleri göktürkler,hunların devamıdır demesi tamamen mecazi anlamlıdır.bizans'ın selçuklular'a da hun demesi tamamen konuyu manipüle etmek için yaptığı birşeydir.aslında göktürkler irani bir devlettir.hanedan soğd asıllıdır.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    ek:

    moğolların ana vatanı günümüz moğolistanı değildir.kadim devirlerde moğollar tung-hu'lar,siyenpiler,wuhan'lar gibi isimler ile anılmışlardır.yaşadıkları coğrafya mançurya bölgesiydi.orman-avcı moğolları ve göçebe-çoban moğolları olarak 2' şekilde yaşarlardı.milattan sonra 80 ile 150 dolaylarında asya hun devleti parçalanmış.kavimler göçüyle batıya göç başlamış ve moğolistan-ötüken'e(selenge,orhun, baykal gölü arasında bir yer) yani asya hun mülküne mançurya bölgesinden kitleler halinde moğollar inmiştir..şimdi moğolistanda moğollar yaşıyor öyleyse bundan 2000 veya 3000 sene önce de moğollar yaşıyordu ve mete moğoldu demek hatalı bir yaklaşımdır.
    türkler'in ana vatanına gelirsek;hazar ve balkaş gölü civarından başka altay,sayan dağları,ordos bozkirlari,baykal gölü civarı.
  • türk mitolojisinin ulu atasıdır. çinlilerin modu chanyu diye hitap ettiği türk imparatorudur. kendisine türk değildir demek ve hatta gerçek adı modu chanyu demek ya art niyetliliktir ya da gerizekalılıktır.

    çinin 5000 yıllık yazılı tarihi, içlerinde türklerin de bulunduğu bir çok medeniyete ışık tutmuştur. her ismi kendi dillerinde kaydettikleri için de burada bazı gerzekler mete'nin esas adının modu chanyu olduğunu iddia ederler. bu aynı ispanyollar istanbul'a estambul dedikleri için istanbul'un gerçek adının estambul olduğunu iddia etmek gibi bir şey.
  • kanuni vs. şehzade mustafa hikayesinin türklerin tarihteki ilk dönemlerindeki başka bir versiyonunda, şehzade mustafa'yı oynamış şahıstır. daha doğrusu şehzade mustafa onu oynayamamış, vefat etmiştir.

    şöyle ki, babası teoman, en büyük oğlu mete değil, en sevdiği karısının oğlunu hükümdar yapmak istemiştir. bu sebeple bir kumpas kurup, düşman bir beyliğin elinde oğlu mete'nin esir düşmesine sağlamıştır. daha sonra da "oğlumu esir aldılar" diye beyliğe savaş açmış, kargaşada mete'yi de öldürtmeyi planlamıştır. fakat şehzade mustafa gibi, "babamdır yahu o" demeyen ve başına gelecekleri sezebilen mete han, iki düşmanını hem babasını hem de düşman beyliği atlatıp, kaçarak canını kurtarabilmiştir.

    tabii bu babası teoman'a bizzat ordusunun bir bölümünün muhalif olmasına sebep olmuştur ve mete de onların lideri olmuştur. daha sonra 10.000 kişilik tam disiplinli ordusuyla babasını yenmiştir. rivayet şudur ki, disipline ettiği ordusu, kendisi yayını ne tarafa doğrultursa, o tarafa ok atarmış ve yayını bizzat kendisi babasına doğrultarak, babasını öldürmüş kişidir.

    daha sonra babasının topraklarını da ele alıp, tüm ortaasya'yı demir yumrukla yönetir. etraftaki irili ufaklı beylikleri, devletleri emri altına alır, çin'e karşı seferler düzenler, pekin'i yağmalatır. kadınlarını alır fakat çin'in hükümdarı olmayı istemez. çin'in derin kültürünün farkındadır ve halkın çinlileşeceğini, asimile olacağını bilir. çin ile barış anlaşması düzenler, haraca bağlar. bu dönemde ise çin, çin seddi'ni yaparak, gümletir olayı. bir daha çin'e karşı öyle sefer düzenlenemez.

    öldükten sonra, çin seddi ile steplerde sıkışan birleştirdiği halk da tekrardan dağılır etrafa. en akıllıları da kuzey-doğu istikametine gider şekilde gösterilir atlaslarda. orada ne işiniz var anasını satayım?

    "vatanımdan tek toprak vermem" sözü, doğru olabilir. nitekim o dönemin en büyük olayı hayvancılıktır ve otlak alanlar çok önemlidir. kendisinden toprak isteyen düşman beyliğinin reisine bunu söylediği iddia edilir. tabii bu sözü verip, kabul etmeyip üstüne sefer düzenlediği söylenir. şimdi "vatan" "millet" kavramından ziyade, "güç" kavramı çerçevesinde incelenirse, gayet mantıklı gelecektir. bir at kaybedilir, bir eyer kaybedilir, bir çadır kaybedilir fakat halkın ekonomisinin belkemiği hayvanların tek yetişme ürünü "otlak alanlar" kaybedilemez, verilemez. "benden vatan toprağını istemeyin vermem" demek, ekmek kapımdan vazgeçmem demektir.
  • moğol mudur, bilemem; ama öldüğünde yerine geçen yossi kohen israillidir.
  • birisi iyiyse türk değildir anlayışının en geri zekalı örneği olan entry
  • kendisine moğol olduğunu söyleyenlere şu cevabı vermiştir:

    "evet, mete han bir moğol. bozkırda bir türk. güney afrika'da bir zenci, avrupa'da bir asyalı, san ysidro'da bir chicano, ispanya'da bir anarşist, israil'de bir filistinli, san cristobal sokaklarında bir maya kızılderilisi, almanya'da bir yahudi, polonya'da bir çingene, quebec'te bir mohawk, bosna'da bir barış yanlısı, gece 10'da metrodaki yalnız bir kadın, topraksız bir köylü, gecekondu mahallesinde bir çete üyesi, bir işsiz, mutsuz bir öğrenci ve, tabii ki, dağlarda bir zapatista.

    mete han; sömürülmüş, dışlanmış, ezilmiş ama karşı koyan ve 'yeter' diyen tüm azınlıklardır. o, artık sesini çıkarmaya hazırlanan ve tüm çoğunlukların susup dinleyeceği her azınlıktır. o, kendini anlatmanın bir yolunu arayan müsamaha gösterilmemiş her topluluktur. o, güçlülerin vicdanını ve gücünü rahatsız eden herşeydir"

    bence bu güzel adamı ırkıyla yargılamayalım.
  • kendisini büyük bir imparator yapan asıl şu sözleridir:

    "oğlumla evimin bahçesinde ok atarken ikimiz de en sevdiğimiz okçular olurduk. oğlum ben olurdu, ben ise babam teoman."
  • "benden eğerimi isteyin vereyim, atimi isteyin vereyim, çadirimi isteyin vereyim, fakat vatanimdan hiç kimse bir kariş toprak istemesin vermem." demis olaya noktayı koymustur.
  • sanırım laf sokma sokuşturma ve hazır cevap gibi huylarımız bu abimizden gelir. tarihin ilk ayarını da kendisi vermiştir. rivayet o dur ki; mete han çin ordusu ile karşı karşıya gelmiştir. etrafı gözetmek için veziriyle bir tepeye çıkar ve bakarki türk ordusu çin ordusu karşısında bir avuç karınca gibi duruyor, veziri mete’nin geri çekiliceğini düşünerek mete’ye sorar:

    ne düşünüyorsunuz efendim?

    mete han vezirine dönerek :

    bu kadar çin’liyi ben nereye gömeceğim? diye cevap verir.
  • mete han m.o. 209 yilinda duzenli orduyu kurmu$tur.mao dun asil ismidir. bugunku kara kuvvetleri komutanligi bu tarihi kendi kurulu$ yili olarak almaktadir.tarti$masiz tarihteki en buyuk turk hukumdarlarindan olan mete han vatan sevgisi ve bu ugurdaki gozupekligi ile ordusu tarafindan ilahla$tirilacak kadar sevilmi$ bir hukumdardir.oguz han destani mete han'in hayatini efsanele$tirmi$tir. yanli$ hatirlamiyorsam hurrem sultan misali bir uvey anasi vardir, ve onun oglunu ba$a gecirmemek icin babasi teoman'i** uzakla$tirmi$, kagan olmu$tur. turklerin sava$lardaki me$hur yay* taktigini geli$tirmi$ insan olarak bilinir. stratejik saldirinin kitabini yazmi$ ve cinlilerin cin seddini in$aasinin en buyuk sebebi olmu$tur fare derisinden esvap giyen disiplinli ordusuyla. kendisinden her konuda ilham alan cengiz han barbarligi ve zaman icinde buyuyen cok daha buyuk ordusuyla asya'nin tamamini* almi$tir.*
hesabın var mı? giriş yap