şükela:  tümü | bugün
  • sarap, icki
  • (bkz: meyhane)
  • bir kadına en çok yakışan iki isimden biri.
  • bebek'le rumelihisari arasindaki guzel manzarali bir bar.
  • nedim adli sair kisinin ustune siir yazdigi bi cesit icki
  • bu aletin atası için;
    (bkz: duduk)
  • (ya$li bir meyzenden dinledigim kadariyla)
    vaktin birinde bir coban, sazlikta gezerken bir manda sesi duyar, ve icerilere dogru olayi ara$tirmak icin atilir. lakin oraya bakar, buraya bakar bir $ey bulamaz. sonra kami$lardan birinin agzinin dogal olarak ezilip yapi$mi$ oldugunu gorur. ruzgarin da etkisiyle ses bundan cikmaktadir.. sonra coban bunu agizlik yapar, kami$a bir ekupman ekler ve meyi icad eder, "of be haci bunla amma kiz tavlarim" der.

    nedense bu ce$it calgilari* hep cobanlar bulmaktadir.
    hmm, son kismini ya$li adam soylemedi ama yazinin aki$ina uydugu icin birakiyorum.
  • mey gibi her bir haramin sekri olsaydi eger
    ol zaman malum olurdu, mest kim, husyar kim.

    esat muhlis pasa
  • mey, bir oktav ses sahası olan çalgıdır. yapısında, yedeni de bulunan rast makamı dizisi mevcuttur.

    diatonik bir çalgıdır. kromatik ses elde edebilmek için deliklerin yarım açılması ve dudakların yardımı gerekir. icracı parmakları yarım açıp kapama dışında dudaklarını sıkarak veya gevşeterek kromatik sesin alınmasına yardımcı olur.

    ses sınırının dar olması nedeniyle mey'de transpoze olanağı sınırlıdır. belirlenen her bir tam ton için ayrı bir mey kullanmak gerekmektedir. yarım tonluk farklılıklar kamış değişimi veya kamışa eklenen ve boğaz ismi verilen parça yardımıyla olur. fakat aynı gövde üzerine kamış yardımıyla bir tonluk farklılık yapılmaya kalkıldığında seslerde bozulma olmaktadır.

    meyler, ana, orta ve cura olmak üzere üç ayrı yapısal özellikte sınıflandırılmıştır.

    esas itibariyle mey notaları yazılırken fa anahtarı kullanılmalıdır. halk müziğimizin pes sesli bu çalgısında, türk müziği notalama sisteminden kaynaklanan (doğruluğu tartışılabilir) zorunluluklardan dolayı sol anahtarı kullanılmaktadır.