şükela:  tümü | bugün
  • odtü sosyoloji'de öğretim üyesi, mahmut mutman'ın eşi, sömürgeci fantaziler'in yazarı, "oryantalizm, hegemonya ve kültürel fark"ın editörlerinden.
    öznel olarak ise nurdan gürbilek, meltem ahıska, asuman suner üçlüsüne derridacı anlamda ilavedir. gerçi bu dörtlü, hakim entelektüel hanım tipine ilavedir, ikamedir.
  • odtü sosyolojinin en iyi bir kaç hocasından biridir.
    genellikte hocanın veya sunuş yapanın konuştuğu geriye kalanların uyuduğu, akabinde de konunun detaylarından bağımsız forum havasında herkesin "hayata dair" görüşlerini serdettiği "odtü yüksek lisans dersi" formatı onun derslerinde görülmez, boş konuşanı, ukalalık edeni sivri diliyle, alayla, konuştuğuna pişman eder, derste ancak ciddi bir şeyler bilenler söz alabilir. kendisi de konuyla ilgili kritik noktaları veya yanlış anlamaları açığa çıkaracak soruları ortalığa (bazen de belirli şahıslara) yönlendirerek, öğrencilerin bir müddet kafa patlatmasını sağlar, etkili bir şekilde hocalık yapar. ama çok kolay adam bırakır veya yüksek lisans transkriptine ağır hasar verecek düşük notlar vermekten kaçınmaz.
  • aninda ayari verir hic acimaz. sivri dilinden ve post yapisalci tutumundan dolayi bolumun diger elemanlari tarafindan pek sevilmedigi dedikodusu hakimdir.
  • ayrıca hepsini havaya dikerek bicim verdigi yeni saclari da kendisinin genel ruh durumunu pek iyi anlatmakta su siralar.
  • cambridge university press'ten 1998 yılında colonial fantasies: towards a feminist reading of orientalism adıyla ingilizce basılan kitabı, türkçede metis yayınlarından 2003 yılında sömürgeci fantaziler: oryantalist söylemde kültürel ve cinsel fark adıyla çıkan akademisyen.
  • kendisi hafızama u3 amfisinde 20 kişiye mikrofonla ders anlatmasıyla kazınmıstır. yuksek lisansı bilmem ama lisans derslerinde ograncileri pek kasmaz. okumaların hepsini ciddiyetle bitirenlerin kaldıgı, kutuphanedeki fotokopiciden buldugu 5 sene evvelin ders notlarını iki kere okuyup gelenlerin aa aldigi coktan secmeli sınavlar yapar.
  • odtu sosyoloji hocasi. bir lisans dersinin okumalari bu kadar mi guzel olur da hocasi bu kadar mi ilgisiz olur. nedir yani bu hocayi insanlarin gozunde buyuten? dersler boyu okumalardaki cumleleri degistirmeden kullanmıs olması bi yana, tartisma saatlerine katimaz, bir asistana yukler. ayrcica foucault, deleuze& guattari, lacan okutup coktan secmeli sinav yapar. lisans ustu derslerini bilmem ama lisans ogrencisine bu kadar ilgi gosteren hocanin dersini de bi daha almam.
  • mine kırıkkanat ile katıldığı programda son derece tutarlı cevaplar verdiği halde kırıkkanat'ın ben sizi anlamıyorum diyerek tartışmada yan çizdiği profesör.
  • aşağıdaki metinleri bir yazısında kullanmış şahsiyettir:

    "islâm, yüzyıllar boyunca avrupa'ya özsel bir zıtlığı ifade edegelmiştir."

    "... '... düşman olanın birliği ...' ..." (gerard delanty'den alıntıyla, avrupa için söyleniyor)

    "... avrupa bir fikir ve bir kimliktir, farkı ve kimliği kurmaya yarayan söylemsel bir stratejidir." (edward said açımlanıyor)

    "değişik tarihsel dönemlerdeki farklı avrupa kimliği kurgularını izlersek, avrupa'ya ilişkin birliğin her zaman bir dışlama ile kurulduğunu, yani avrupa kimliğinin saf ve arı özünün, onu kirletici olanları dışarıda bırakmak üzere hudut çekilmesi ile sağlanmış olduğunu görürüz."

    "hristiyanlığa bir avrupalılık hissiyatını veren şey müslüman istilaları olmuştur."

    "'biz avrupalılar' ve 'onlar', 'türkler', 'müslümanlar' vs. arasında kurulan hudutlar aslında avrupalı kimliğinin başka kimliklerle karışmasına duyulan kaygıyı dile getirirler."

    "ab'nin resmî söylemi olan 'birlik içindeki farklılık' avrupa'nın özüne aykırı bu kültürü tolere edemez." ("bu kültür" ile kastedilen müslüman türkiye)

    "...'ne biçimde ifade edilirse edilsin, batı avrupa'da, nadir olarak açıkça ifade edilen şu hissiyat vardır: kökleri asya'da olan müslümanlar, ki bunların bazıları türkleri, ezmekle tehdit ettikleri avrupa'dan yüzyıllarca atmaya çalışmışlardır, batı ailesine ait değillerdir. ...' ..." (talal asad referansıyla time'ın ekim 1992 sayısından alıntı)

    "... valerie giscard d'estaing, türkiye'nin hiçbir zaman ab'ye dahil edilmemesi gerektiğini söylemiştir, çünkü türkiye'nin dahil edilmesi demek 'avrupa birliği'nin sonu demektir'."

    "hıristiyanlıktan farklı olarak islâm, müslümanların tüm hayatına damgasını vurur. başka bir deyişle, din, müslümanların tüm hayatını sarıp sarmalar; din onların kültürüne özdeştir." (bernard lewis yorumlanıyor)

    "müslümanlık 'onların' tüm kültürlerini anlatırken, hıristiyanlık, kültürün sadece bir parçasını anlatır." (bernard lewis ve giscard d'etaing yorumlanıyor)

    "müslümanlar ve onların kültürleri, yaklaşımları ve yaşam biçimleri avrupa kültürünün özüne aykırıdır." (talal asad yordamıyla yapılan bir değerlendirme)

    "müslümanların, avrupa'nın parçası olduğunun kabul edilebilirliğinin, onların kendilerini müslüman 'özlerinden' arındırmaları, kültürel miraslarını terk etmeleri ve avrupa kültürüne asimile olmaları ile mümkün olduğunu imâ eden bir söylemle karşılaşıyoruz." (avrupa'daki liberal yaklaşımlar bağlamında söyleniyor)

    "...'... tekil truva atı ...'" (john casey'den yapılan alıntıda ab'ye türkiye'nin üyeliği için söyleniyor)

    "bugün belki hıristiyanlık söyleminin bizzat kendisi değil de, onun laikleşmiş versiyonlarının 'kültürel fark' ve 'yaşam biçimi' gibi terimlerle yer değiştirerek (displace) avrupa kimliğinin yeniden inşasında aktif rol oynadığını ileri sürmek mümkün."

    "hent de vries'e göre, din dünya çapında yaygınlaşmış ve yersiz-yurtsuzlaşmıştır. yani, din, soyut ve formal, semavî ve sanal, heryerde ve hiçbir yerdedir."

    "derrida'ya göre, çağdaş küreselleşme biçimi özü itibarıyla hıristiyancadır."

    "... 'globalatinization' ..." (küreselleşmenin latin ve hristiyan boyutunu vurgulamak üzere derrida tarafından kullanılan bir kavram)

    "... evrenin kurucu ögesi ..." (avrupa bağlamında hristiyanlık için kullanılıyor)

    "... avrupa apartheid'ı ..." (etienne balibar'a ait bir kavram)

    "... demokratik bir avrupa için sınırların demokratikleştirilmesi ..." (balibar'a atıfla)

    "... sorulması gereken soru avrupalı olmayanlara değil, bizzat avrupa'nın kendisine yönetilmelidir: ne olmak istiyorsunuz?"

    not: "avrupa kimliğinin ideolojik arkaplanı" başlıklı, şubat/05'te yayımlanmış bir makaleden yazımı korunarak alınmıştır.
  • sosyoloji ve kültürel incelemeler alanında professor olan meyda yeğenoğlu postkolonyalizm, oryantalizm, milliyetçilik, kozmopolitanizm, sekülerlik ve din, avrupa, küreselleşme ve göçmenlik konularında çok sayıda yayına sahiptir. çalışmaları disiplinlerarası sınırları aşarak yapısalcılık sonrası, yakısöküm ve psikoanalitik kuram gibi farklı düşünce akımlarını birbirleriyle üretken bir diyalog içinde biraaraya getirmektedir.

    colonial fantasies: towards a feminist reading of orientalism (cambridge university press,1998) and ıslam, migrancy and hospitality in europe (palgrave-macmillan, 2012) adlı eserlerin yazarıdır