şükela:  tümü | bugün
  • su ana kadar sozlukte kendine baslik acilmamasiyla beni sasirtmis olan nanni moretti'nin son filmi.
    son filmlerinden farkli bir yapim. dogrudan okumalardan birinde, yonetmen olan bir kadin digeri moretti'nin canlandirdigi iki kardes, hasta ve aslinda olum dosegindeki latince hocasi anneleriyle ilgileniyorlar.
    ama aslinda yonetmen kadin degisen donemlerde hala ayni elestirel filmleri cekerken artik amerikali basrol oyuncusuyla bas etmeye calismakta ote yandan. bu ve baglantili konusmalar benim icin moretti'nin biraz kendini sorgulayan bir tarza burundugunun isaretini veriyor.
    filmin sonunda izleyici aglarken belki de hayatin bu kisa kesidini bize sunan bu farkli sinema yapimindan artik degisik bir moretti gorerek ayrildigimiz duygusu da oralarda bir yerde oluyor.
  • insana hamur muamelesi yapan; birçok sahnede geren, çok gerdiğini anlayınca da kısa bir süreliğine yumuşatan, minimal bir durum filmi.

    --- spoiler ---

    filmdeki arabalı çekim sahnesi çok başarılıydı. sanırım bu tür sahneler bir yönetmen için sürekli yaşadığı bu deneyimlerin çekimlerini yapmak oldukça basit ve keyiflidir.

    --- spoiler ---
  • filmden aklımda kalan latince "aklı ve ruhu yaralayan" anlamına gelen kelime ve de ananenin torununa kelimeleri sadece sözlükte yazan ilk anlamlarıyla anlamaya çalışmaması gerektiğini tembihlemesi. bir de italyanca'nın ne kadar ateşli ve kavga ederken eğlenceli bir dil olduğunu tekrar hatırlattı bana.
  • bir güldüm bir ağladım hissiyle ilerleyip sonuçta içinize oturan nanni moretti filmi.
  • ana ekseni hayatınızdaki önemli bir figürü (anne) kaybetmek üzerine kurulmuş nanni moretti filmi. konuya ve karakter dağılımına baktığımızda çok fazla şey söyleyecek/hissettirecek gibi dursa da bana göre sıkıcı ve vasat bir film olmuş.
    başrol oyuncumuz margherita, yönetmen, sevgili, anne ve çocuk olarak karşımıza çıkıyor. üstlendiği her rolde bir aksaklık mevcut. kızının aşık olduğu çocuğu kendisine anlatamadığı bir anne, buyurgan bir sevgili olduğu için kendisinden kaçılan bir kadın, beceriksiz bir oyuncu ile baş etmek zorunda kalan yönetmen ve annesi ölüm döşeğinde olan bir çocuk.
    giovanni ise, bir oğul ve ağabey olarak çıkıyor karşımıza.
    buradan hareketle bir erkek çocuğu ile kız çocuğunun annelerini kaybetmeleri üzerine göstereceği tepkisel farklılıkları izleyebileceğimizi düşünüyoruz ama üstüne basıla basıla anlatılan bir hikaye olmuyor bu. margherita’nın ölümü kızgınlıkla karşılamasını ve kendi işine vererek acıyı sönümlemeye çalışmasını, giovanni’nin ise işinden ayrılıp son dakikalarını annesi ile geçirmek istemesini üstün körü izliyoruz.
    margherita’nın annesi ile olan ilişkisinin yarattığı gerilimi de tam olarak göremiyoruz. istisnasız herkes tarafından rol model kabul edilmiş latince öğretmeni anne ile insanları kendinden uzaklaştıran bir kadının iç hesaplaşması da eski sevgili üzerinden yapılınca yavan kaçıyor.
    bir erkek gözüyle kadın karakter çözümlemesi yapmaya kalkmanın eksilerini taşıyor bu film. romantik kalarak, can yakmayarak, dolayısıyla sizi bir adım öteye götürmeyerek sıradanlığa kaçıyor.
  • türkiye vizyon tarihi 20 kasım 2015, türkçe ismi ise annem olarak belirlenmiştir.
  • (bkz: malamadre) serbest çağrışım.
    ayrıca (bkz: celda 211)
  • italyanca 'benim annem'
  • nanni morettinin 2015 yapimi dram turundeki filmidir.

    --- spoiler ---
    film moretti'nin hayatindan bircok kesit tasir; kendi annesi de dil ogretmenidir ve habemus papam filmini cektigi sirada hayata gozlerini yummustur. arabayi duvara vurdugu sahne de birebir yasanmistir. zaten senaryo yaziminda annesinin hastaligi donemindeki notlarindan faydalandigini da soyler moretti.

    ruya sahnesinde izleyicilerin sirada bekledikleri film wim wendersden der himmel uber berlin.

    duygu yonunen zengin bir film mia madre. ozellikle elektrik faturasi sahnesi cok basarili.
    bir yonetmen olarak margherita, istedigi yonde sekillendirebildigi; kes deyince bitirip begenmedigi sahneleri tekrar tekrar cekebildigi filmleri ile, tam anlamiyla aciz kaldigi gercek hayat arasinda bocalamakta. su baskini, kabuslar, anilar, basarisiz iliskiler -kisacasi yonetemedigi her seyden- ne zamana dek kacilabilir? ya da hayatin kendisinden kacilabilir mi?
    --- spoiler ---
  • kadın başrol karakterin yönetmen rolünü iyi kotardığı ancak annesinin kızı rolüne bir türlü bürünemediği film. açıkçası biraz boşluklar var filmde ana karakteri tahlil etmeye çalışınca. özellikle anne ile arasındaki bağı çözümlemeye çalışınca bazı noktalar pürüzlü kalıyor.

    ayrıca annenin başında bekleyen vefalı ağabeyi oynayan aktör yönetmen nanni moretti'nin ta kendisi imiş.