şükela:  tümü | bugün
  • esrar kacakcisi amerikali bill gates'in turk hapisanesine dususunun abartili bir sekilde anlatildigi bir alan parker filmi. cok guzel soundtrack'i vardir.. bu film bi ara fransa'da ingilizce derslerinde falan gosteriliyormus.
  • 0na bakarsak almanların topunun toplu intihara :) olayına girmesi lazım dedirten ama yine de nie bizim için böyle yapıyolar, şöyle diolar die söz söyleten film.
    yalan mı? var türkiyede işkence, polisin tacizi ve de bilimum zor.
    türkiye gerçeğini yansıtıyo bu film, belki abartılmış bir şekilde yansıtıyo ama. yine de olmasaydı tabi böyle bir film. rezil olmasaydık cümle aleme.. :)
  • bu guzide filmin pur gercekleri aktarmak amacli filmle$tirilmi$ turistik senaryosunu yazan paranoyak arkada$a, yemek istedigi herhangi bir $eyi kuledibinde yedirmek* isteriz tabi ki de, dogayi seven , koruyan, sulayan ve yeri geldiginde bir cicek icin gozunden ya$i eksik olmayan, fakaat boyle, bu $ekilde uzaktan kumanda ilen sinyali de aldi miydi tremor a donu$en mahalle abileri ve tayf uyeleri dernegi olarak .

    (bkz: perihan abla)(bkz: $akir)(bkz: $ofor ismet)(bkz: merakli melayat)(bkz: merakli melayat in zayif huysuz annesi)
  • iki fanatik ermeni hiyarin yazdigi bir film.
    filmin kahramani olarak gosterilen sahis bile boyle seyler yasamadigini soylemistir.
  • bence asıl sorun filmin bütün türkleri kötü göstermesiydi. elbette her yerde iyi ve kötü vardır. ama ülkemizde hiç iyi bir insan yok mu? ve en önemlisi ülkemizdeki herkese hakaret edilmesidir. filmin sonunda da elini kolunu sallayıp hapisaneden çıkabilmesiidr. madem bu kadar kolaydı da neden onca eziyete katlanmış? filmin yönetmenini de ayıplarım para uğruna harcanmaması gereken değerler vardır. hiç kimsenin bir milleti toplu olarak aşağılamaya hakkı yoktur, unutulmamalıdır ki: rüzgar eken fırtına biçer.
  • yabancıların zeka seviyesini olcmeye yarayan film: turk oldugunu ogrenir ogrenmez ilk sordugu soru "midnight express'i gordun mu sen?" oluyosa, yaramaz... bi de birileri gumrukte cebine uyusturucu koyup yakalattırır diye korktugu icin turkiye'ye gelmeyen cinsler var.
  • yeni dunya'da halim selim hayatlarina yeni baslayan jon turklere sorulacak ilk sorunun nesnesidir bu sifat tamlamasi. adam gibi martini yapmasini bilmeyen ucra kasaba barlarindan, martininisini imbikten gecirip duble damitan mark'in barina, dunya islerinden elini, etegini, soket corabini cekmis amish koylerinden, menhettin adasindaki cumbuslu entelijans ortamlarina degin nereye giderlerse gitsinler genc vatandaslarimizin karsilasacagi aparkat kivamina getirilmek istenmis retorik dongudur.
    hazirlikli olmak gerekir. kocaman ornekleme uzayinda bir tek iyi huylu turk yok, irkci bir film demek yetmez. civa gibi olmak gerekir. alan parker "ben de pismanim" demis demek ibisliktir. ince ince dokunmus dantelli parantezler acmaniz gerekir.
    isigindan tutun, senaryosuna, kurgusundan kamera yonetimine, resim secimine degin etkinlikle kullanilmis cuval dolusu sinematik pragmalar iceren bu filmi daha iyi anlayabilmek icin, yeni dunya'ya gelecek her genc turk'e pasaport verirken okutulmasi gereken derli toplu bir calisma asagidadir. dervis zaim imzasiyla.
    http://araf.net/…ergi/sayi00/metinler/zaim940.shtml
  • ucuz bir film. bunun birkac sebebi var. oncelikle yonetmen vermek istedigi mesaji verirken hile yapiyor. filmde amerikali gayet yakisikli, iyi gorunuslu bir adam. turklerin ise hepsi cirkin, sisman, pis ve sakalli. bu karakterlerle oynanan bir filmde turkler zaten hemen kotu insan durumuna dusuyor.
    film turkiye denerek maltada cekiliyor. filmin basinda bunun acikca belirtilmesi gerekirdi.
    filmde oynayanlarin hicbiri turk degil, bu da belirtilmeliydi.
    filmin acik bir nefret gosterisi oldugu her sahnesinden belli oluyor. film, turkleri kotu insanlar yerine koymak yerine butun dunyayi elestiren bir dille yapilabilirdi. butun dunyada iskence, insan haklari ihlalleri var, turkiyede var ama, diger ulkelerde de var.
  • senaryo yazarı oliver stone, yönetmeni alan parker olan ve iki dalda(en iyi müzik-en iyi film) oscar ödülü almış sıkı film
  • başımızdakileri bir sanat eserinin gücünün nelere kadir olduğu mevzuuna bu film de uyandıramadıysa, hiç bir şey uyandıramaz gayrı.