şükela:  tümü | bugün
  • ülkenin sadece dini değerler üstüne kurulu olmadığının kanıtıdır.
  • dini prangalarından kurtulmuş lakin milli prangalarından kurtulamamışların tanımı.
  • ben bunları hiçbir zaman anlamadım anlamayacağım da. sen ki dinlerin yalan olduğunu insanların uydurduğunu söylüyorsun. tamam haklısın.
    peki ya milliyet kavramı ? eğer ki gerçekten tanrı yoksa ve doğal olarak dinlerin de yalan olduğunu düşünelim. ilk insan hangi millettendi ? (ya da evrimleşen atamız hangi millettendi)

    haa şöyle diyebilirsin, "insanlar zamanla kendilerini koruma iç güdüsüyle aralarında ayrışmalar oldu ve zamanla milliyet kavramı oluştu. çünkü bu gerekliydi. insanların kendini bir yere ait hissetmesi, bir toplumun değer yargıları için milliyet kavramı uydurma da olsa gereklidir."

    bunu diyen adama ben de şunu söylerim, "sen ki dinci birini koyun, gerici yobaz ilan edersin. o insana dinlerin insan uydurması olduğunu söylersin. ama milliyet kavramının olması gerektiğini savunursun. o zaman dinin de olması gerekiyor. karl marx'ın da dediği gibi, 'dinsel sıkıntı, hem gerçek sıkıntıların bir dışa vurumu hem de gerçek sıkıntılara karşı bir protestodur. din, ruhsuz bir dünyanın ruhu olduğu gibi, ıstırap içindeki yaratığın feryadı ve kalpsiz bir dünyanın kalbidir. din halkın afyonudur.'" sözünü suratına vururum.

    marx reyiz dinlerin insan uydurması olmasına rağmen ruhsuz bir dünyanın ruhu olduğunu söyleyip dini çok iyi özetlemiştir.

    ey milliyetçi ateist sana sesleniyorum: nasıl ki dinler insan uydurmasıysa, milliyet kavramı da insan uydurmasıdır. sen ki milliyet kavramının olması gerektiğini savunuyorsan dinini yaşamak isteyenlere de söz söylemeye, onları hakir görmeye hakkın yoktur.

    tanım: ilginç ateist.
  • (bkz: nihal atsız) gerçi o ateist değildi de dinsizdi galiba.
  • ateizmin belli bir düşünce tarzı olmadığını düşündüğümüzde, gayet de mümkün olandır.
  • ateistin normal hallerindendir. fransız devrimi böyle bir ateiste işaret eder. ruhban diktasını deviren kitleler ulus devleti kurarken milliyetçidir. kemalist devrim de dinden uzak fakat milliyetçi bir çizgidedir.
  • inanç sistemlerine eğilimi olmayan pekala normal bir insan olabilir.

    yani bazı arkadaşlar bekliyor ki, bir insan ateistse aynı zamanda hem milliyetçiliğe, hem de homofobikliğe karşı olacak; sosyalist olacak tırıvırı. zorunda mı?
  • milliyetcilik din ile ortusmediginden acilmamasi dahi gereken konu bence
  • kendisi kültürel * milliyetçisiyse olabilecek durumdur. siyasi görüşüyle dini inancı bir kefede olacak diye bir kaide yoktur. *