şükela:  tümü | bugün
  • bir charles mingus albümü.
    otobiyografisinde anlattıklarına istinaden, çekinmeden bi dönem yaptığını yazdığı pezevenklik yaşamı(yaa maalesef ama naparsın) ve sayısız hatunlar ve maceraları göz önünde tutulursa haddim olmayarak o dönemlerde işittiği en sık cümle olduğunu tahmin ettigim de söz öbeği. abi efsaneymiş o dönemlerde, kapış kapış gidiyomuş.
  • mingusa giris niteliginde olabilecek referans albumu.

    icerigi;

    better get hit in yo' soul
    goodbye pork pie hat
    boogie stop shuffle
    self-portrait in three colors
    open letter to duke
    bird calls
    fables of faubus
    pussy cat dues
    jelly roll
  • kendisinin zirvede oldugu yillarda kaydettigi, belki de en iyi albumu. atlantic records'la calistiktan sonra columbiaile anlasan charles mingus'in, cosup costuracagi ve 30 civari album ile en yaratici donemini gecirecegi 60'lari acan album de diyebiliriz. elleri dert gormesin dedigimiz muzisyen kadrosu icin:

    sax: john handy, booker ervin
    piano: horace parlan,
    davul: dannie richmond
  • caz tarihinin kilometre taşlarından, içerdiği on iki parçanın tümünün standartlaştığı [yine tarihin en vurucu albümlerinin*** çıktığı o müthiş yılda piyasaya sürülmüş] 1959 columbia records çıkışlı charles mingus albümü. sadece yedi kişiyle adeta big bandlere bedel enfes cazın ta kendisi olarak bu güzide albümde mingus'a altoda john handy, tenor saksofonda kadim dostlarından booker ervin ve -the clown'dan tanıdık gelecek- shafi hadi eşlik etmekte. hard bop döneminin en azından mingus için favori piyanisti horace parlan, "mingus'ın tromboncusu" olarak anılan jimmy knepper ve ömrünün sonuna kadar mingus'a eşlik eden davulcu dannie richmond ise adeta üzerinde mingus'ın yürüdüğü uçan halıyı örüyorlar.

    usta müzisyenin maddi sıkıntılardan ötürü pezevenklik yaptığı günlere yaptığı göndermeden isim alan mingus ah um, aslında çok başarılı bir düzen eleştirisi. arkansas valisi orval faubus'a karşı beyaz öğrencilerin sınıflarına alınmayan afroamerikan gençlerin yanında duran büyük usta; aynı zamanda yanlarında çaldığı lester young* ve duke ellington* da onurlandırıyor. sue* için yazdığı ve albüme sonradan eklenen, kadınıma çalmayı çok arzuladığım girl of my dreams ise final için ideal parça olmuş.

    az bilinen detaylardan biri de pedal point blues'da horace parlan'ın yanında -aynı piyanoda- mingus'ın da çalmasıdır. öte yandan meşhur theme from lester young* ya da bilinen adıyla goodbye pork pie hat'in ilk kez çalındığı kayıt da bu albümdür. bir de boogie stop shuffle var, sayısız jenerikte duymaya alıştığımız; new york metrolarının adeta jingle'ı haline gelmiş tatlı-boppish standart. 50. yıl anısına tekrar basıldı bu güzide kayıt, mümkünse lp'den dinlemenizi öneririm.

    [1959'a, cazın ikinci devrimine ithafen.]
  • 99'da remastered versiyonunda 3 şarkı daha eklenmiştir.

    pedal point blues
    gg train
    girl of my dreams
  • charles mingus'dan orgazmik tadda gelen ah um sesleriyle oluşmuş başyapıt.
  • bilen bilir, kendimi bildim bileli cazla uğraşıyorum. onlu yaşlarımın başından bu yana dinleme, çalma vs. bağlamında cazla ilgileniyorum. orada-burada verdiğim sayısız seminerde, üç yüzden fazla radyo programında ya da aynanın karşısında bile söyleyemediğim gerçeği söylemem beni de mutlu ediyor: caz tarihinin en iyi albümü.

    net.
  • sadece müzikal kalitesi ile değil kolay dinlenebilirliği ile insanı cezbeder. cazla hatta enstrümantal müzikle pek ilgisi olmayan insanlara bile hiç sıkmadan kendini dinletebilir.